Újrasült farkas-steak
A Tomb Raider először Sega Saturnra jelent meg, ezt a változatot követte a DOS-os és playstationös port. Bár előbbi és utóbbi kissé nehezen szerezhető be manapság, a személyi számítógépes verzió megvásárolható a GoG.com-on, így ha valaki szeretné, nosztalgiázhat vele. Fontos azonban tudni, hogy a Tomb Raider nem öregedett jól: PC-n a játék nem támogat egeret, így kénytelenek vagyunk billentyűzettel mozgatni a kamerát, illetve az is bosszantó tulajdonsága a programnak, hogy játékmenete manapság inkább idegesítő, mint agyat tornáztató. Sokan szeretnek visszagondolni a Tomb Raiderre úgy, mint örökérvényű leckére, pedig az idő megszépíti az emlékeket -- mi azt javasoljuk, hogy az újoncok inkább a PC-re, Xbox 360-ra, PlayStation 2-re, PlayStation 3-ra és PSP-re is kiadott, 2007-es Tomb Raider: Anniversary kiadást válasszák, mely a 2006-os Legend motorjával készült, hivatalos remake.
Mára a játék megkopott tehát, az általa kiváltott reakciók mellett azonban nem mehetünk el szó nélkül. Lara Croft valódi ikon lett, bárki találkozott vele, megvolt a véleménye róla. Az Eidos pedig igyekezett fokozni a rajongói zsongást, felkérték például az angol Nathalie Cook modellt, hogy személyesítse meg a karaktert, legyen Lara „hivatalos arca”. Bár Lara Croft korai ábrázolását manapság általánosan szexistának vélik, 1996-ban a játékvilág még annyira sem volt érett, mint ma, így a szaksajtó lelkendezett az erős női karakter láttán. Az IGN (amit szintén 1996-ban alapítottak) szerint a Tomb Raider megmutatta, hogy mennyi mindenre lehet képes egy nő, a Time újságírója, Kristina Dell pedig a pisztolyos régészlányt nevezte meg az első „videojátékos szexszimbólumként”. A Core, kihasználva a karakter erotikus jellemzőit, egy sor pikáns képet tett közzé Laráról, a folytatásokban pedig még tovább lökték a hősnőt a soft-pornóhoz vezető úton. Elterjedt ráadásul, hogy létezik egy kód, aminek segítségével Lara meztelenre vetkőztethető, sőt, amikor a Croft-villában barangolunk és beugrunk a medencébe, Miss Croft meg is jegyzi, hogy nedvesek a ruhái, le kéne vennie őket. A legendát sokszor cáfolták, majd megerősítették, a GameTrailers.com Pop-Fiction című, videojátékokkal kapcsolatos mítoszokra vadászó műsora azonban végleg elkaszálta a sztorit. Persze ez nem jelenti azt, hogy a játékosok feladták: vagy ezer olyan mod készült a különböző Tomb Raider-játékokhoz, melyek használatával Larát pucérra lehet vetkőztetni. Hát igen, ezt nevezzük rajongói kreativitásnak...
Aranyláz után
Toby Gard a Tomb Raider megjelenését követően elhagyta a Core-t, hogy megvalósítsa álomprojektjét, a végül nagyon sokat késő és hatalmasat bukó Galleont. 2006-ban tért vissza Larához, mikor is a Crystal Dynamicsszel tető alá hozta a Tomb Raider: Legendet, mely szerinte az egyetlen kánoni folytatás az első rész óta. Az új, nemrég debütált Tomb Raiderre a Crystal Dynamics szerint azért volt szükség, mert a régi karakter és franchise már nem volt alkalmas a bővítésre. Ez egyébként igaz; egy gigamellű szexbábuval el lehetett szórakozni a ’90-es években, de most, 2013-ban a játékosoknak már több kell. Kidolgozott, személyiséggel megáldott hősökre vágynak, az új Lara pedig megadja ezt nekik. Ha kíváncsiak vagytok, hogy sikerült a játék a PC Guru szerint, a friss, márciusi szám hatoldalas tesztjét nektek találták ki. Amennyiben viszont siratjátok a „régi Larát”, kárpótoljon benneteket a tudat, hogy a sok-sok játék, amiben szerepelt, még mindig kapható így vagy úgy, sosem késő tehát a nosztalgiázáshoz.
Na de viccet félre téve, király kis cikk kerekedett belőle :)
Gyerek koromban zúztam ps1en havernál sokat vele aztán meg pc-n folytattam. Remélem lesznek még jó részei(az új még nem került a kezeim alá )
Sajnos az újabb részekhez nem volt szerencsém. Nekem, valahogy már nem az igazi.
Na de viccet félre téve, király kis cikk kerekedett belőle :)
Gyerek koromban zúztam ps1en havernál sokat vele aztán meg pc-n folytattam. Remélem lesznek még jó részei(az új még nem került a kezeim alá )
Eh, igen, 15 évesen ki is próbáltam. :'D Már akkor is csak röhögtünk rajta, hogy micsoda szar, de így visszagondolva tényleg megmosolyogtató, hogy mi élvezet van abban, hogy az amúgy sokat sejtető barna rövidgatya helyett egy csupasz, bőrszínű izét nézhetünk, amin van egy vastagabb, sötétbarna csík. :'D
Egyébként én sem rajongok a játékért ma már, akkoriban nagyobb szám volt. Ez tipikusan az a cím, ami felett eljárt az idő a technológia miatt. Persze a hangulat és a fejtörők keménysége azért vissza-visszahív. Emlékszem, ennél idegeskedtem be először úgy Isten igazából, mikor hatszázezerdszerre sem akart Lara átugrani egy szakadékon. Kurváztam is szegényt rendesen. :D