Az új játék egy hajótöréssel kezdődik, ami után a 21 éves Lara egy gyönyörű szigeten találja magát. A búja őserdővel borított helyszín szabadon bejárható, töltőképernyő nélkül bárhova mehetünk és bármit megmászhatunk, ám a felfedezősdi rengeteg veszéllyel jár, a szigetet ugyanis deformált őslakók népesítik be, akik számtalan csapdát állítottak fel pont az ilyen hívatlan vendégek számára mint mi, így ha nem vagyunk óvatosak, brutális haláloknak lehetünk szemtanúi, köztük egy olyannak is, amelynek során előbb Lara lába, majd a feje is összetörik egy tisztes tuskó alatt.
A játék fő motívuma és az egyetlen célunk a túlélés, amit kihangsúlyoz az a tény, hogy folyamatosan biztosítanunk kell táplálékot és tiszta vizet hősnőnk számára -- és persze fegyvereket is szereznünk kell. Utóbbinak két módja van: vagy a hajóról áthozott lőfegyvereket használjuk, vagy az alaptáborokban mi magunk készítünk el primitív szerszámokat, mint például nyilakat vagy dárdákat. Érdemes azonban tudni, hogy az automata célzás eltűnt, és noha a fejlesztők pontos kezelést ígérnek, megfontoltan kell bánnunk a fegyverekkel.
Az alaptáborokat egyébként a szigeten történő gyors utazásra is használhatjuk, illetve ezeken a helyeken válik lehetővé Lara képességeinek fejlesztése is. A történet során ugyanis egyre jobb harcosok leszünk, s ügyesebben tudunk majd falakat megmászni, ami különösen jól jön majd a sziget felfedezése során, hiszen a játék elején a tapasztalatlanságunk miatt csak kevés helyre tudunk eljutni, így például a hajóról megmenekült társainkkal is csak később tudjuk felvenni a kapcsolatot.
Érdekességként érdemes még megemlíteni, hogy Lara eredettörténete egy új irányba tereli a franchise-t, s ezentúl nem lesz a régészt megtestesítő modell, akivel körbe lehet járni a világot reklámozás céljából, és valószínűleg még számos egyéb változtatás is történni fog, de az eddigiek láttán nem hiszem, hogy aggódni kellene.
A játék fő motívuma és az egyetlen célunk a túlélés, amit kihangsúlyoz az a tény, hogy folyamatosan biztosítanunk kell táplálékot és tiszta vizet hősnőnk számára -- és persze fegyvereket is szereznünk kell. Utóbbinak két módja van: vagy a hajóról áthozott lőfegyvereket használjuk, vagy az alaptáborokban mi magunk készítünk el primitív szerszámokat, mint például nyilakat vagy dárdákat. Érdemes azonban tudni, hogy az automata célzás eltűnt, és noha a fejlesztők pontos kezelést ígérnek, megfontoltan kell bánnunk a fegyverekkel.
Az alaptáborokat egyébként a szigeten történő gyors utazásra is használhatjuk, illetve ezeken a helyeken válik lehetővé Lara képességeinek fejlesztése is. A történet során ugyanis egyre jobb harcosok leszünk, s ügyesebben tudunk majd falakat megmászni, ami különösen jól jön majd a sziget felfedezése során, hiszen a játék elején a tapasztalatlanságunk miatt csak kevés helyre tudunk eljutni, így például a hajóról megmenekült társainkkal is csak később tudjuk felvenni a kapcsolatot.
Érdekességként érdemes még megemlíteni, hogy Lara eredettörténete egy új irányba tereli a franchise-t, s ezentúl nem lesz a régészt megtestesítő modell, akivel körbe lehet járni a világot reklámozás céljából, és valószínűleg még számos egyéb változtatás is történni fog, de az eddigiek láttán nem hiszem, hogy aggódni kellene.
Nekem ezzel nem is lenne semmi bajom. Jól hangzik, meg minden. Az egyetlen gond, hogy miért kell ezt a játékot Tomb Raider név alatt forgalmazni? Csinálhattak volna egy spin-off-ot, más névvel. Közben folytathatták volna a megkezdett utat. Nem a reboot-olással van a bajom, de ne legyen már ilyen drasztikus...