Akik jelen voltak a Sony E3-as sajtókonferenciáján, s azok is, akik csak otthonról nézték a közvetítést, túláradó örömmel fogadták azt a hírt, miszerint a Sony semmilyen módon nem korlátozza a használt játékok kereskedelmét. Talán mondani sem kell, miért olyan jó hír ez, különösen az Xbox One-nal vívott versengés szempontjából, ám fontos hozzátenni: nem minden esetben marad el a DRM, lesz némi korlátozás.
A Sony Computer Entertainment America vezérigazgatója, Jack Tretton a GameTrailers stábjával folytatott rövid beszélgetése során elmondta, hogy csupán a saját fejlesztőstúdiók termékeire, vagyis a first-party játékokra vonatkozik a másolásvédelem eltörlése, de ami a külső fejlesztők játékait illeti, ott már az adott kiadó joga eldönteni, hogyan akar eljárni.
Később a Sony Computer Entertainment UK & Ireland általános ügyvezetője, Fergal Gara is megszólalt az ügyben, aki finomított, illetve pontosított a vezérigazgató kijelentésén. Megtudtuk, hogy a first-praty játékokon valóban egészen biztosan nem lesz másolásvédelem, s a Sony nem is kényszeríti a DRM használatát, ugyanis tiszteletben tarja az adott partner üzletpolitikáját, ezen felül pedig a lemezes játékokat sem korlátozzák -- ugyanakkor a digitális címekről nem esett szó, bár sejthető, hogy itt az eddig is életben lévő módszer fog működni, vagyis sem továbbadni, sem cserélgetni nem lehet ezeket.
A kissé zavaros közleményekből azt sikerül leszűrni, hogy várhatóan minden lemezes programot lehet adni-venni és cserélgetni, de ha az adott játékot egy külsős cég, teszem azt, az Activision küldte a boltokba, a cégnek joga van ahhoz, hogy egy Online Passhoz kösse a használt játék multiplayer módját, hogy így egy kicsit lecsippentsen az eladásokból. Ez is egy amolyan másolásvédelem, de semmi durva, s legfőképpen nem váratlan.