- Phil Spencer szerint a konzolháborút a társadalom találta ki
- Éppen ezért irreleváns az ipar, na és persze az Activision Blizzard felvásárlása szempontjából
- Azt is hozzátette, hogy ezt az elméletben létező háborút egyébként sem tudnák megnyerni
Tovább zajlik a Microsoft és a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) "küzdelme", melynek keretében már elég sok dologra fény derült az elmúlt napokban. Megtudhattuk például, hogy az Xbox Cloud Gaming (ami a CMA döntésének alapját képezi) például messze nem olyan népszerű, mint azt sokan gondolták. De az is kiderült (bár eddig is sejthető volt), hogy kizárólag PC-re és Xbox Series konzolokra érkezik csak a MachineGames Indiana Jones-játéka, még legalább öt évet kell várnunk a The Elder Scrolls 6-ra (melynek exkluzivitása egyelőre kérdéses), Phil Spencer pedig elárulta, hogy a Starfieldnek szignifikáns szerepe volt a ZeniMax Media felvásárlásában. Az Xbox vezetője viszont arról a bizonyos konzolháborúról is beszélt, melynek kapcsán még az volt a néhány nappal ezelőtti álláspont, hogy elvesztették.
Elméletben legalábbis, mivel Phil szerint ezt a fogalmat csak a társadalom találta ki, és valójában nem is létezik. Ezzel a véleményével lényegében irrelevánssá tette a jelenséget az ipar és a felvásárlás szempontjából, hozzátéve, hogy még ha létezne is, akkor sem lennének képesek megnyerni, mivel az elmúlt 20 évet nézve csak a harmadik helyen állnak a Sony és a Nintendo után. Persze elég sok forog kockán jelenleg (konkrétan a szórakoztatóipar legnagyobb üzlete, ugyebér), szóval érthető, hogy az ilyen kijelentésekkel szeretné a Microsoft malmára hajtani a vizet. Ugyanakkor van valami abban, amit mond, hiszen ezzel a fogalommal nem igazán találkozni magasabb szinteken, jobbára csak a felhasználók szeretnek egymásnak esni egy-egy masina miatt – méghozzá teljesen feleslegesen, mivel mindenki azon játszik, amin csak szeretne. A tárgyaláson egyébként az is kiderült (persze egyértelmű volt, de eddig még nem nagyon került kimondásra), hogy a Call of Duty-széria Nintendo Switch-cses változata messze nem úgy fog kinézni, mint a nagygépes társai, és maximum csak a többi NS-es címmel érdemes összehasonlítani.
Van több is?
"van valami abban, amit mond, hiszen ezzel a fogalommal nem igazán találkozni magasabb szinteken, jobbára csak a felhasználók szeretnek egymásnak esni egy-egy masina miatt - méghozzá teljesen feleslegesen, mivel mindenki azon játszik, amin csak szeretne."
A mondat utolsó része miatt nem a felhasználók által kitalált fogalom a konzol háború, csak elvakult fanok akik beálltak az egyik oldalra és védik. De valójában két cég azért fejleszti az eszközöket és azért vásárolnak fel cégeket/fejlesztőket/stúdiókat, hogy exkluzív címekkel, jobb teljesítményű gépekkel odacsalják a vevőket és több penészt csináljanak. Nyilván ha van konkurencia azzal meg KELL harcolni a potenciális vevőkért, és ha nem is háború, attól még egy erős harc dúl a cégek között. Nyilván egy normális vezető ezt nem fogja kimondani, hogy így áll a harc, meg úgy áll, nincs is értelme, de attól mindenki tudja, hogy mire megy ki a játék. Csak gondoljunk a bethesda felvásárlásra és a reagciókra.
Még igenis sok kárt tudnak okozni a Starfield-hez hasonló felvásárlást követő "utólagos" exkluzívokkal mindhárom oldalról.
A tény hogy még mindig vannak játékok és fejlesztők akiket elzárva tartanak azt bizonyítja hogy igenis dúl még a háború.