- A No Man’s Sky PS4-re augusztus 10-én, PC-re 12-én jelenik meg
- A megjelenés napján kijön egy méretes patch is
- Ez rengeteg új tartalommal (háziállatok, hatalmas űrcsaták stb.) tölti meg a játékot
- Számos elemet bővít (több tároló hely a hajókon, változatosabb időjárás stb.)
- Több hibát kijavít
- A lokális mentéseket nem teszi tönkre, de aki nem törli azokat, az nem élvezheti a patch újdonságait
A Sony közleményében az állt, hogy az első napi patch miatt azok, akik korábban hozzájutottak a játékokhoz hála néhány, a megjelenési dátumot csak tájékoztató jellegű információnak vevő viszont eladótól, elvesztik a mentéseiket. A Hello Games szerint viszont ennyire nem komoly a helyzet, bár a szervereket tisztára törlik, így a galaxisban elért eredményeik elvesznek, a lokális mentések használhatóak maradnak. Viszont azok, akik nem törlik eme mentéseket, semmit nem tapasztalhatnak meg az újdonságokból, úgyhogy a fejlesztők is erőteljesen javasolják a mentések törlését.
Ami ennek a javításnak a tartalmát illeti, nos, a hivatalos oldalon jelent meg az este folyamán a teljes leírása, és biza nem egy kurta listáról van szó. A No Man’s Sky-ban megváltozik a galaxis, a patch ugyanis belenyúl a generáló programba, így elmozdulnak a bolygók, megváltozik a környezetük, és a felfedezhető űr tízszer nagyobb lesz.
Változatosabb lesz a bolygók élővilága, de lesznek halott holdak és vékony atmoszférájú, extrám veszélyes világok, de megjelennek a hó- és homokviharok is. Az éjjel és a nappal négyszer sűrűbben változik, hála az új atmoszféra rendszernek. Változik a bolygók rotációja és a tájak is változatosabbá vállnak – például lesznek geometriai anomáliák, 128 méter magas barlangok.
Több és változatosabb hajókat találhatunk a csillagrendszerekben, és ezeken ötször több cuccot tárolhatunk el, míg a ruházatunk tárolókapacitása két és félszer lesz nagyobb. A leírásból az is kitűnik, hogy ezt a jövőben tovább növelhetik.
Mélyül a kereskedelem. A bolygóknak és csillagrendszereknek a gazdasági beállítottságtól függően megvannak a saját szükségleteik, ezek kielégítése a sikeres kereskedelem kulcsa.
Állatokat is tarthatunk majd, amiket a környezetüknek (bolygó és atmoszféra) megfelelően kell etetnünk. Ezek az állatok különböző haszonnal bírhatnak, bányászhatnak nekünk, megvédhetnek minket, kis kedvenccé válhatnak vagy felkutathatnak ritka lootokat, értékes erőforrásokat.
A túlélés sem lesz már olyan egyszerű. Sok ritka erőforrás lesz életveszélyes helyen, amikhez csak védőfelszerelésben tudunk hozzájutni. A viharok halálossá válnak. Hogy megvédjük magunkat, fejlesztenünk kell alap szkafanderünket a védelmi elemekkel.
Mindemellett természetesen javul a grafika (fejlődtek a fények, az árnyékok, a textúrák), finomítottak az egyensúlyon (ezek főleg az exo-suitot és a hajókat érintették, de a fegyverek sem maradtak érintetlenül), új fejlesztések is bekerültek. Teljesen megváltoztatták az automata és fegyvercélzást, javítottak az őrszemek reakcióján (riasztják egymást, ha nem iktatjuk ki őket csendben, gyorsan), javítottak a quad és a walker MI-jén.
Az űrharcokba is belepiszkáltak a Hello Games szakijai. Új trükköket vethetünk be (kritikus találatok, driftelés), kialakulhatnak nagyobb csaták, bekerültek a fejvadász missziók, növekedett a kalóztevékenység, amik nagyobb érdeklődést mutatnak a nagyobb rakományok iránt.
Eltávolításra kerültek az olyan cellák, amik végtelen görbületi haladást vagy kiváló kereskedelmi anyagként szolgáltak (kevés volt belőlük, de olyan sokat értek, hogy több órára elég üzemanyagot vásárolhattunk belőle), ezzel kitolva a játékidőt.
Változatosabbá válnak az űrállomások (bárok, kereskedelmi szobák, hidropónikai laborok kerülnek beléjük), a stabilitás is számottevően javul, fejlődik az űrhajók szkennelési lehetősége, a galaktikus térkép, kétszer gyorsabbá válik a bolygók felszínének generálása és a korai missziókat is átírták (ebben segítségükre volt James Swallow, a Deus Ex egyik írója).
Nos, ez minden. Nem semmi, mi? És a Hello Games már a jövőt tervezgeti. Elárulták, hogy hamarosan érkeznek az építhető bázisok és a megvehető óriási teherhajók. Emellett új effektek (például felhőgenerátor) is érkezik. Szóval, a No Man’s Sky nem áll meg a fejlődésben a kiadás után sem.