A Naughty Dog még a PlayStation 3 életciklusának legelején fejlesztette ki azt a grafikusmotort, amit az Uncharted-trilógia és az adatlapunkon is látható, júniusban megjelenő The Last of Us is használ. Mivel pedig e játékok a PS3 legszebb címei közé sorolhatók, sokakban felmerült a kérdés, hogy milyen lesz a PS4-es Naughty Dog engine. Nos, itt a válasz: semmilyen. Illetve ugyanolyan. Vagyis jobb.
Az angol csapat ugyanis megtartja a jelenlegi technológiát, mert még mindig van benne lehetőség, amit a PS3 hardvere már nem aknázott ki ugyan, de a PlayStation 4-gyel új utak nyílnak meg a programozók előtt.
"Megtanultuk a leckét a PS2 és a PS3 közti váltás időszakából. Nagy volt akkoriban a hype, hogy vajon milyenek lesznek a nextgen játékok. Sokan azt hitték, eljön a filmek korszaka, most már tényleg fotorealisztikussá válnak a videojátékok. De nem így lett. Igaz, hogy amit most csináltunk, közel áll az akkori elvárásokhoz, de nem szabad elfelejteni, hogy négy játék kellett hozzá, hogy eljussunk idáig -- mindez úgy, hogy az ipar egyik legjobb kiadója állt a hátunk mögött, és valódi tudósok kísérleteztek a felhasználható technológiákkal. Mindent kidobtunk a Jak & Daxterből, hogy új motort fejlesszünk az Unchartedhez, holott abból is kiindulhattunk volna, amink volt, hogy aztán rugalmasan, részegységenként cseréljük le az engine elemeit. Mennyi szívást spóroltunk volna meg!" -- nyilatkozta Bruce Straley, a The Last of Us tervezési igazgatója.
Majd elárulta, hogy a PlayStation 4-es Naughty Dog-játékok az Uncharted motorját használják majd, idővel fejlesztgetve a komponenseit, hisz mind az MI, mind az animációk rendben vannak még. Üzletileg és szakmailag is érthető a döntés persze: a The Last of Us PS3-on is döbbenetesen jól néz ki, kár volna az engine kódját kukázni egy instabilabb, kiforratlan technológia kedvéért.
Ti mit gondoltok, jól járunk a Naughty Dog régi motorjával?
The Last of Us -- Megjelenés: 2013. június 14. -- Gépigény: nincs