Gabe Newell, a Valve főnöke a Developnak adott interjújában beszélt a Source motor technológiájának továbbfejlesztéséről. Gabe szerint kár lenne új engine-t építeni addig, amíg a régit ilyen jól lehet frissíteni, illetve míg a már kiismert háttér ennyi előnnyel jár a fejlesztők számára. Épp ezért még csak tervben sincs a Source 2.
"Rengeteg előnye van egy már kipróbált és többször bizonyított kódbázisnak, több, mintha újraírnánk az egészet. Azt hiszem, mikor ránézel egy DOTA 2-re, látod, hogy mennyi mindent ki tudnak hozni a hozzáértők a motorból. Annyit, mint mások egy teljesen új engine-ből szoktak. Úgy vélem, a frissítésekre épített modell nagyon jól működött nálunk. Nagyon örülünk neki továbbá, ha egy stúdió a mi motorunkat szeretné használni, de nem fogunk vele állandóan izmozni, mint ahogy az Epic szokta. Páran már használták a Source-ot, és biztos vagyok benne, hogy lesznek még néhányan, akik hasznosnak találják majd a PS3-as rendszerét."
Dióhéjban tehát Gabe és kompániája nem aggódik, mert így is hülyére keresi magát a vállalat, a PS3-as buildtől pedig újabb komoly bevételeket várnak. Ez mind szép és jó, de ha a Valve akar egy újabb Half-Life felvonást, akármilyen jó is legyen az, muszáj lesz új látvánnyal előrukkolniuk. Már ha nem egy sima kooperatív FPS-t csinálnak persze, ahol a grafika a háttérbe szorul.
"Rengeteg előnye van egy már kipróbált és többször bizonyított kódbázisnak, több, mintha újraírnánk az egészet. Azt hiszem, mikor ránézel egy DOTA 2-re, látod, hogy mennyi mindent ki tudnak hozni a hozzáértők a motorból. Annyit, mint mások egy teljesen új engine-ből szoktak. Úgy vélem, a frissítésekre épített modell nagyon jól működött nálunk. Nagyon örülünk neki továbbá, ha egy stúdió a mi motorunkat szeretné használni, de nem fogunk vele állandóan izmozni, mint ahogy az Epic szokta. Páran már használták a Source-ot, és biztos vagyok benne, hogy lesznek még néhányan, akik hasznosnak találják majd a PS3-as rendszerét."
Dióhéjban tehát Gabe és kompániája nem aggódik, mert így is hülyére keresi magát a vállalat, a PS3-as buildtől pedig újabb komoly bevételeket várnak. Ez mind szép és jó, de ha a Valve akar egy újabb Half-Life felvonást, akármilyen jó is legyen az, muszáj lesz új látvánnyal előrukkolniuk. Már ha nem egy sima kooperatív FPS-t csinálnak persze, ahol a grafika a háttérbe szorul.
Miféle monitor az, amit nem támogat az engine? Ennek semmi értelme, a VGA-ddal lesz itt gond.
Csak jönne már az Episode 3 (Vagy Half Life 3)...