Most pedig újabb, nagy korszakának végére ért a vállalat - elkezdődött a hosszú hónapok óta várt "narancsos doboz" előtöltése; mindazok, akik már a megjelenés napján szeretnének játszani a programokkal, és előrendelték azokat STEAM-en, elkezdhetik bespájzolni maguknak a Valve legújabb játékait, hogy ne akkor terheljék le a hálózatot, amikor végre játszhatnának vele. De vizsgáljuk is meg alaposabban, mit várhatunk ettől a csomagtól!
Első ízben ugye megérkezik a Half-Life 2 második folytatása, a cég "epizódos" termelésének legújabb gyümölcse. Vajon mi történik Gordonnal és Alyxx-szal? Sikerül felvenniük a kesztyűt az idegen sereggel, vagy pedig új utat kell találniuk, hogy felszabadítsák a jelenleg rabszolgasorban senyvedő Földet? Az első epizód meglehetősen visszafogott sikere után a Valve biztosra ment: hihetetlen hangulatos videók, lenyűgöző képek, új helyszínek, földbe döngölő hangulat uralkodik látatlanban a programban, amelynek végigjátszásához a hírek szerint most sem kell majd több 6-8 óránál. A türelmesebbeknek üzenem: az az első résszel együtt már 10-12 környékén lehet, a harmadikkal együtt pedig... ööö, jó sok lesz, szóval hamarosan mi is elkezdhetjük!
Aztán jön a Portal: a technológia lényege, miszerint az ember oda rak "térkapukat" a játékban, ahová csak akar, még egy meglehetősen merész, és eddig nem látott elképzelés. Nem látott, mert bár a Prey főképp a "portáltechnológiával" melózott, pusztán csak pályadizájnban volt szerepe - a Valve tehát most elhozza nekünk azt, amelyre sokan a Human Head Studios Doom 3 motoros programja óta várunk - ráadásul egy igen okos logikai játékba bújtatva. Érdekesség, hogy, akár csak a Lost Coast nevezetű HDR-es technológiai demonstráció esetében, a Portal sem lesz várhatóan hosszú; azonban esélyes, hogy a tesztelt új technológia bekerül majd a harmadik epizódba: az egyik nagy nevű külföldi játékmagazin elszórt infómorzsái alapján ugyanis kiderül, hogy az új felvonás egy hajón játszódik majd - egy hajón, amely az Aperture Science tulajdona, azé a vállalaté, amely a program univerzumában a portálfegyver technológiájáért lesz felelős...
És végül, de nem utolsósorban a Team Fortress 2, amely az egész szerkesztőségünk - PC-n is sokat játszó tagjait - transzba ejtette már pusztán a bétatesztje alatt. A zseniális, rajzfilmszerű külső mögött - amelybe besegítettek a Pixar (Toy Story, Finding Nemo) szakemberei is - egy végtelenül precízen kidolgozott és nehéz taktikai játék áll, amelyben az önös érdekeket bármiféle szájbarágós extra lehetőség nélkül fel kell áldozni a csapat győzelme érdekében - csak úgy nem mellesleg, a következő Guruban egy izgalmas kis cikkel fedezzük majd fel ennek a programnak a bájait, az én tolmácsolásomban...
Szóval drága olvasóink, azok, akik előrendelték a narancsdobozt, essenek neki a letöltésnek, hogy mire elérkezünk a mágikus tizedikei időponthoz, már csak pár megabyte válasszon el titeket a Valve csodálatos csomagjától, amelyben a három újdonságon kívül a Half-Life zseniális második részét, illetve az epizódos fejlesztés első gyümölcsét is megkaphatjuk. Gordon - és egy világ! - vár felszabadításra - hogy a mérnökökről, kémekről, felderítőkről, felcserekről és a többiekről már ne is beszéljünk, ott, a portálon túl...
Első ízben ugye megérkezik a Half-Life 2 második folytatása, a cég "epizódos" termelésének legújabb gyümölcse. Vajon mi történik Gordonnal és Alyxx-szal? Sikerül felvenniük a kesztyűt az idegen sereggel, vagy pedig új utat kell találniuk, hogy felszabadítsák a jelenleg rabszolgasorban senyvedő Földet? Az első epizód meglehetősen visszafogott sikere után a Valve biztosra ment: hihetetlen hangulatos videók, lenyűgöző képek, új helyszínek, földbe döngölő hangulat uralkodik látatlanban a programban, amelynek végigjátszásához a hírek szerint most sem kell majd több 6-8 óránál. A türelmesebbeknek üzenem: az az első résszel együtt már 10-12 környékén lehet, a harmadikkal együtt pedig... ööö, jó sok lesz, szóval hamarosan mi is elkezdhetjük!
Aztán jön a Portal: a technológia lényege, miszerint az ember oda rak "térkapukat" a játékban, ahová csak akar, még egy meglehetősen merész, és eddig nem látott elképzelés. Nem látott, mert bár a Prey főképp a "portáltechnológiával" melózott, pusztán csak pályadizájnban volt szerepe - a Valve tehát most elhozza nekünk azt, amelyre sokan a Human Head Studios Doom 3 motoros programja óta várunk - ráadásul egy igen okos logikai játékba bújtatva. Érdekesség, hogy, akár csak a Lost Coast nevezetű HDR-es technológiai demonstráció esetében, a Portal sem lesz várhatóan hosszú; azonban esélyes, hogy a tesztelt új technológia bekerül majd a harmadik epizódba: az egyik nagy nevű külföldi játékmagazin elszórt infómorzsái alapján ugyanis kiderül, hogy az új felvonás egy hajón játszódik majd - egy hajón, amely az Aperture Science tulajdona, azé a vállalaté, amely a program univerzumában a portálfegyver technológiájáért lesz felelős...
És végül, de nem utolsósorban a Team Fortress 2, amely az egész szerkesztőségünk - PC-n is sokat játszó tagjait - transzba ejtette már pusztán a bétatesztje alatt. A zseniális, rajzfilmszerű külső mögött - amelybe besegítettek a Pixar (Toy Story, Finding Nemo) szakemberei is - egy végtelenül precízen kidolgozott és nehéz taktikai játék áll, amelyben az önös érdekeket bármiféle szájbarágós extra lehetőség nélkül fel kell áldozni a csapat győzelme érdekében - csak úgy nem mellesleg, a következő Guruban egy izgalmas kis cikkel fedezzük majd fel ennek a programnak a bájait, az én tolmácsolásomban...
Szóval drága olvasóink, azok, akik előrendelték a narancsdobozt, essenek neki a letöltésnek, hogy mire elérkezünk a mágikus tizedikei időponthoz, már csak pár megabyte válasszon el titeket a Valve csodálatos csomagjától, amelyben a három újdonságon kívül a Half-Life zseniális második részét, illetve az epizódos fejlesztés első gyümölcsét is megkaphatjuk. Gordon - és egy világ! - vár felszabadításra - hogy a mérnökökről, kémekről, felderítőkről, felcserekről és a többiekről már ne is beszéljünk, ott, a portálon túl...
Nanotek THX
DnP: Együttérzek!
Én ezt értem, de nekem az a gondom, bajom, hogy így akkor most lesz két hl2 lemezem, és mivel a CS a most meglévőn rajta van, ezért nem bántam volna, ha a valve az OB-ba is beteszi és akkor legalább eltudtam volna adni a mostanit.
-Mind1 is, a probléma forrása a valve és az ő hülyén kitalált epizodikus és "újra rásózzuk a sok birkára a stuffot" rendszere.
"Csak azt nem ertem mit tart abban 16 napig, hogy nalunk megvehessem dobozosban..."
A válasz egyszerű: A Steam a Valve saját letöltési rendszere. Tulajdonképp a szerverek utáni áramszámlát kell fizetniük, mivel nem kapsz tokot, kézikönyvet, stb.
Így a 45$-ból (8100 Ft mai árfolyamon számolva), amit elkérnek az OB-ért Steamen, a maximális hasznot tudják kipréselni.
A dobozos verzió 12000 Ft. De nem a Valve adja ki dobozosan, hanem az Electronic Arts, akik nyilván többet kérnek el, a DVD-k gyártási költsége, meg az egyebek miatt, + a profit. Tehát itt a Valve haszna kevesebb, mert osztoznia kell az EA-val.
Tehát szerinted miért éri meg nekik előbb Steamen kiadni, majd jóval később dobozos verzióban?
Csak tudjam kivárni.
HL2
HL2: EP1
HL2: EP2
TF2
Portal
Ennyi lesz benne, sem több, sem kevesebb.
Amúgy Steamen keresztül a CS: S már csak 4000 Ft + adók, ha pedig megveszed dobozosban (7-8e Ft), akkor a DoD: S és a HL2: DM is jár hozzá. (Érdemesebb az utóbbit játszani, mindhárom játék le fog tudni kötni )
Az OB viszont tényleg jöhetne már (dobozosban legalábbis, Steamen keresztül nem tudok rendelni...)
Ezt mindössze azért kérdem, mert ha már meg kell vennem az idáig megjelent H-L2-t, EP1-et IS, akkor nem bánnám ha a cs:s is benne lenne és akkor az eddig megvásárolt H-L2-t és EP1-et el tudnám passzolni valamelyik ismerősömnek és nem maradna a nyakamon 2 db HL2 lemez.
Remélem nem bonyolítottam agyon a témát.