
Most pedig újabb, nagy korszakának végére ért a vállalat - elkezdődött a hosszú hónapok óta várt "narancsos doboz" előtöltése; mindazok, akik már a megjelenés napján szeretnének játszani a programokkal, és előrendelték azokat STEAM-en, elkezdhetik bespájzolni maguknak a Valve legújabb játékait, hogy ne akkor terheljék le a hálózatot, amikor végre játszhatnának vele. De vizsgáljuk is meg alaposabban, mit várhatunk ettől a csomagtól!

Első ízben ugye megérkezik a Half-Life 2 második folytatása, a cég "epizódos" termelésének legújabb gyümölcse. Vajon mi történik Gordonnal és Alyxx-szal? Sikerül felvenniük a kesztyűt az idegen sereggel, vagy pedig új utat kell találniuk, hogy felszabadítsák a jelenleg rabszolgasorban senyvedő Földet? Az első epizód meglehetősen visszafogott sikere után a Valve biztosra ment: hihetetlen hangulatos videók, lenyűgöző képek, új helyszínek, földbe döngölő hangulat uralkodik látatlanban a programban, amelynek végigjátszásához a hírek szerint most sem kell majd több 6-8 óránál. A türelmesebbeknek üzenem: az az első résszel együtt már 10-12 környékén lehet, a harmadikkal együtt pedig... ööö, jó sok lesz, szóval hamarosan mi is elkezdhetjük!

Aztán jön a Portal: a technológia lényege, miszerint az ember oda rak "térkapukat" a játékban, ahová csak akar, még egy meglehetősen merész, és eddig nem látott elképzelés. Nem látott, mert bár a Prey főképp a "portáltechnológiával" melózott, pusztán csak pályadizájnban volt szerepe - a Valve tehát most elhozza nekünk azt, amelyre sokan a Human Head Studios Doom 3 motoros programja óta várunk - ráadásul egy igen okos logikai játékba bújtatva. Érdekesség, hogy, akár csak a Lost Coast nevezetű HDR-es technológiai demonstráció esetében, a Portal sem lesz várhatóan hosszú; azonban esélyes, hogy a tesztelt új technológia bekerül majd a harmadik epizódba: az egyik nagy nevű külföldi játékmagazin elszórt infómorzsái alapján ugyanis kiderül, hogy az új felvonás egy hajón játszódik majd - egy hajón, amely az Aperture Science tulajdona, azé a vállalaté, amely a program univerzumában a portálfegyver technológiájáért lesz felelős...

És végül, de nem utolsósorban a Team Fortress 2, amely az egész szerkesztőségünk - PC-n is sokat játszó tagjait - transzba ejtette már pusztán a bétatesztje alatt. A zseniális, rajzfilmszerű külső mögött - amelybe besegítettek a Pixar (Toy Story, Finding Nemo) szakemberei is - egy végtelenül precízen kidolgozott és nehéz taktikai játék áll, amelyben az önös érdekeket bármiféle szájbarágós extra lehetőség nélkül fel kell áldozni a csapat győzelme érdekében - csak úgy nem mellesleg, a következő Guruban egy izgalmas kis cikkel fedezzük majd fel ennek a programnak a bájait, az én tolmácsolásomban...
Szóval drága olvasóink, azok, akik előrendelték a narancsdobozt, essenek neki a letöltésnek, hogy mire elérkezünk a mágikus tizedikei időponthoz, már csak pár megabyte válasszon el titeket a Valve csodálatos csomagjától, amelyben a három újdonságon kívül a Half-Life zseniális második részét, illetve az epizódos fejlesztés első gyümölcsét is megkaphatjuk. Gordon - és egy világ! - vár felszabadításra - hogy a mérnökökről, kémekről, felderítőkről, felcserekről és a többiekről már ne is beszéljünk, ott, a portálon túl...
Nanotek THX
DnP: Együttérzek!
Én ezt értem, de nekem az a gondom, bajom, hogy így akkor most lesz két hl2 lemezem, és mivel a CS a most meglévőn rajta van, ezért nem bántam volna, ha a valve az OB-ba is beteszi és akkor legalább eltudtam volna adni a mostanit.
-Mind1 is, a probléma forrása a valve és az ő hülyén kitalált epizodikus és "újra rásózzuk a sok birkára a stuffot" rendszere.
"Csak azt nem ertem mit tart abban 16 napig, hogy nalunk megvehessem dobozosban..."
A válasz egyszerű: A Steam a Valve saját letöltési rendszere. Tulajdonképp a szerverek utáni áramszámlát kell fizetniük, mivel nem kapsz tokot, kézikönyvet, stb.
Így a 45$-ból (8100 Ft mai árfolyamon számolva), amit elkérnek az OB-ért Steamen, a maximális hasznot tudják kipréselni.
A dobozos verzió 12000 Ft. De nem a Valve adja ki dobozosan, hanem az Electronic Arts, akik nyilván többet kérnek el, a DVD-k gyártási költsége, meg az egyebek miatt, + a profit. Tehát itt a Valve haszna kevesebb, mert osztoznia kell az EA-val.
Tehát szerinted miért éri meg nekik előbb Steamen kiadni, majd jóval később dobozos verzióban?
Csak tudjam kivárni.
HL2
HL2: EP1
HL2: EP2
TF2
Portal
Ennyi lesz benne, sem több, sem kevesebb.
Amúgy Steamen keresztül a CS: S már csak 4000 Ft + adók, ha pedig megveszed dobozosban (7-8e Ft), akkor a DoD: S és a HL2: DM is jár hozzá. (Érdemesebb az utóbbit játszani, mindhárom játék le fog tudni kötni
Az OB viszont tényleg jöhetne már (dobozosban legalábbis, Steamen keresztül nem tudok rendelni...)
Ezt mindössze azért kérdem, mert ha már meg kell vennem az idáig megjelent H-L2-t, EP1-et IS, akkor nem bánnám ha a cs:s is benne lenne és akkor az eddig megvásárolt H-L2-t és EP1-et el tudnám passzolni valamelyik ismerősömnek és nem maradna a nyakamon 2 db HL2 lemez.
Remélem nem bonyolítottam agyon a témát.