A fenti sorokat Peter Molyneux vetette virtuális papírra saját magáról abban az online interjúban, melyet nemrég az EuroGamer portál szervezett, és melyben a zseniális dizájner az olvasók kérdéseire válaszolt. Jelen cikket ebből állítottam össze.
Sokakat talán az érdekel legjobban, mikor érkezik a Fable 2. A tervező válasza erre így hangzott: 2008 vége felé amikor a fák levelei már halványbarna színt öltenek, de még nem hullottak le. Sajnos a projekt jelenleg Xbox 360 exkluzív egyébként Molyneux szerint ez a legjobb platform, amin valaha is dolgozott -, így a PC-s verzióra minden bizonnyal rá kell pihennünk, akárcsak a fantasztikus első rész esetében (de remélem, itt is egy bővített verziót kapunk). A játékkal kapcsolatban elmondta, hogy 15 évébe került, mire rájött a nagy igazságra: a kevesebb több, azaz nem kell mindent beletömni egy cuccba, csak annyit, amennyit ki lehet egyensúlyozni és használni; a Fable 2 ebből a szempontból is más lesz, mert végig az alappillérekre, a sztorira, az érzelmekre, a csatára és a játékmenetre koncentráltak. A játékbeli szabadság is fontos, ez a cím e szempontból is megállja majd a helyét, hiszen számos döntéshelyzet elé állít minket a morál, a vagyon/jótékonykodás, a korrupció/tisztaság, a szabad kószálás vagy a dráma tekintetében. Azt is kifejtette, hogy ő jól érzi magát a Microsoft kebelén, nem akarja tehát a Lionheadet kitépni onnan, mint ahogy a Bungie tette nemrég, megkapja a kellő pénzt és támogatást, hogy nagyszerű játékot készítsen, és hite szerint a Fable 2 ilyen lesz.
A bevezetőben is említett új projekt kapcsán jóval titokzatosabb volt. Annyit elárult, hogy ez egyfajta hibridje lesz a Dimitrinek, és alig várja, hogy megmutathassa a világnak. S bár nem szereti az olyan elcsépelt szavakat, mint a nagyszerű, forradalmi, és ambiciózus, erre a címre nyugodt szívvel rámondja ezeket. (Aki nem lenne képben: az időközben leállított, PC-re tervezett Dimitri egy olyan projekt volt, melyben a játékos a saját életét élhette volna le újra, azaz kicsit olyasmi, mint a Sims, csak magunkat irányítva, és kipróbálva, egy-egy élethelyzetben ha másképp döntünk, hogyan alakult volna sorsunk.). Azt hozzátette, a Movies kapcsán újabb tapasztalatot szűrt le: nem szabad túlértékelni erejüket; véleménye szerint a filmstúdiós játék jobb is lehetett volna, ha jobban odafigyelnek rá, de akkor egyszerre készült az a cím, a Fable: The Lost Chapters, és a Black & White 2, ami teljes hülyeség volt a részükről, a jövőben tehát csak annyit vállalnak, amennyit elbírnak.
Érdekes kérdés volt, hogy korábbi sikeres játékait tervezi-e folytatni vagy felújítani. Molyneux kijelentette, szívesen újra dolgozna a 1. Syndicate, 2. Populous, 3. Dungeon Keeper projekten, ám sajnos mindegyik cím joga az EA tulajdonában van (amit igazából meg is bánt picit), így legfeljebb más néven lehetne újradolgozni ezeket, de egyelőre nem szerepel a terveik között. A DK-t például nagy örömmel dolgozná át Nintendo DS-re, ha a kiadó eladná neki a jogokat, de a Syndicate-ből is szívesen csinálna egy Directors Cut verziót.
A konkurenciáról szólva elmondta, hogy király egy év volt, az Assassin's Creed, a Mass Effect, a Halo 3, a BioShock mind remek a maga nemében, de az ő kedvence az utóbbi lett, főleg a környezet és a sztori miatt. A játékipar jövőjét az elkövetkező egy évtizedben az alábbi öt pontban foglalta össze: 1. A játékok és a socal networking (iwiw, myspace és társai) még jobban közelednek egymáshoz; 2. Az eszközök, melyeken játszunk, radikálisan megváltoznak; 3. Minden évben kijön egy új focis játék; 4. A jelenlegi műfajokból legalább hármat újrafogalmaznak (azaz ezek gyökeresen megváltoznak); 5. Egy játékot jelentős tudományos áttörésként értékelnek majd.
Nos, nagyjából ennyi volt az interjú, azt hiszem, ki-ki találhat benne érdekes morzsákat. És ha egy figyelmes olvasó azt kérdezné, mi van a hír beharangozójában említett lézerszemmel, elárulom: arra a kérdésre, hogy mit szeretne jobban, lézerszemet vagy láthatatlanságot, Molyneux azt választolta: Láthatatlanságot. Sokkal hasznosabb....
Sokakat talán az érdekel legjobban, mikor érkezik a Fable 2. A tervező válasza erre így hangzott: 2008 vége felé amikor a fák levelei már halványbarna színt öltenek, de még nem hullottak le. Sajnos a projekt jelenleg Xbox 360 exkluzív egyébként Molyneux szerint ez a legjobb platform, amin valaha is dolgozott -, így a PC-s verzióra minden bizonnyal rá kell pihennünk, akárcsak a fantasztikus első rész esetében (de remélem, itt is egy bővített verziót kapunk). A játékkal kapcsolatban elmondta, hogy 15 évébe került, mire rájött a nagy igazságra: a kevesebb több, azaz nem kell mindent beletömni egy cuccba, csak annyit, amennyit ki lehet egyensúlyozni és használni; a Fable 2 ebből a szempontból is más lesz, mert végig az alappillérekre, a sztorira, az érzelmekre, a csatára és a játékmenetre koncentráltak. A játékbeli szabadság is fontos, ez a cím e szempontból is megállja majd a helyét, hiszen számos döntéshelyzet elé állít minket a morál, a vagyon/jótékonykodás, a korrupció/tisztaság, a szabad kószálás vagy a dráma tekintetében. Azt is kifejtette, hogy ő jól érzi magát a Microsoft kebelén, nem akarja tehát a Lionheadet kitépni onnan, mint ahogy a Bungie tette nemrég, megkapja a kellő pénzt és támogatást, hogy nagyszerű játékot készítsen, és hite szerint a Fable 2 ilyen lesz.
A bevezetőben is említett új projekt kapcsán jóval titokzatosabb volt. Annyit elárult, hogy ez egyfajta hibridje lesz a Dimitrinek, és alig várja, hogy megmutathassa a világnak. S bár nem szereti az olyan elcsépelt szavakat, mint a nagyszerű, forradalmi, és ambiciózus, erre a címre nyugodt szívvel rámondja ezeket. (Aki nem lenne képben: az időközben leállított, PC-re tervezett Dimitri egy olyan projekt volt, melyben a játékos a saját életét élhette volna le újra, azaz kicsit olyasmi, mint a Sims, csak magunkat irányítva, és kipróbálva, egy-egy élethelyzetben ha másképp döntünk, hogyan alakult volna sorsunk.). Azt hozzátette, a Movies kapcsán újabb tapasztalatot szűrt le: nem szabad túlértékelni erejüket; véleménye szerint a filmstúdiós játék jobb is lehetett volna, ha jobban odafigyelnek rá, de akkor egyszerre készült az a cím, a Fable: The Lost Chapters, és a Black & White 2, ami teljes hülyeség volt a részükről, a jövőben tehát csak annyit vállalnak, amennyit elbírnak.
Érdekes kérdés volt, hogy korábbi sikeres játékait tervezi-e folytatni vagy felújítani. Molyneux kijelentette, szívesen újra dolgozna a 1. Syndicate, 2. Populous, 3. Dungeon Keeper projekten, ám sajnos mindegyik cím joga az EA tulajdonában van (amit igazából meg is bánt picit), így legfeljebb más néven lehetne újradolgozni ezeket, de egyelőre nem szerepel a terveik között. A DK-t például nagy örömmel dolgozná át Nintendo DS-re, ha a kiadó eladná neki a jogokat, de a Syndicate-ből is szívesen csinálna egy Directors Cut verziót.
A konkurenciáról szólva elmondta, hogy király egy év volt, az Assassin's Creed, a Mass Effect, a Halo 3, a BioShock mind remek a maga nemében, de az ő kedvence az utóbbi lett, főleg a környezet és a sztori miatt. A játékipar jövőjét az elkövetkező egy évtizedben az alábbi öt pontban foglalta össze: 1. A játékok és a socal networking (iwiw, myspace és társai) még jobban közelednek egymáshoz; 2. Az eszközök, melyeken játszunk, radikálisan megváltoznak; 3. Minden évben kijön egy új focis játék; 4. A jelenlegi műfajokból legalább hármat újrafogalmaznak (azaz ezek gyökeresen megváltoznak); 5. Egy játékot jelentős tudományos áttörésként értékelnek majd.
Nos, nagyjából ennyi volt az interjú, azt hiszem, ki-ki találhat benne érdekes morzsákat. És ha egy figyelmes olvasó azt kérdezné, mi van a hír beharangozójában említett lézerszemmel, elárulom: arra a kérdésre, hogy mit szeretne jobban, lézerszemet vagy láthatatlanságot, Molyneux azt választolta: Láthatatlanságot. Sokkal hasznosabb....
Zárásként egy megjegyzés NOE0322-nek: attól senki nem lesz bölcsebb (legfeljebb ennek illúzióját keltheti a kevésbé műveltek előtt), ha bonyolult körmondatokat és mindenféle idegen kifejezéseket vet papírra - főleg, ha még saját maga sem érti ama szavak jelentését, amit felhasznál. A "regionális" például nem azt jelenti, hogy vidéki, hanem területi, térségi, arra jellemző, a "főhősünk Life story-ja" meg egyszerűen a főhős élettörténete.... Próbáld meg levetkőzni ezt a stílust, mert egyrészt baromi zavaró, másrészt azok előtt, akik tisztában vannak az egyes idegen kifejezések jelentésével, saját magadat blamálod. A gondolataid attól még értékesek lesznek/maradnak, ha egyszerű, érthető módon fejted ki őket - sőt, sokkal több emberhez jutnak el.
Ha spontán írnék egy véleményt, akkor már lehetne 600 elküldött hozzászólásom.ilyenek pl:Hú ez nagyon király mikor jön,tuti lesz meglásd stb.......
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ezután több időt hagyok monológom átolvasására és fogalmazására így remélem többet nem hibázok hogy ne hibáztassatok.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
De ,ha Dragon83-nak sikerült értelmeznie az alant írt sorokat, melyről utólag magyarázatot írtam, akkor egyesek miért ütköztek akadályokba a hozzászólásommal kapcsolatban. Nos ez érdekes számomra?
Mind e mellett az vesse rám a követ először, aki mint láttam pl: itt leírt sorok között is, soha nem írt el egyetlen szót sem amióta a PC Guru információjiról osztja meg véleményét.
KÖSZÖNÖM DRAGON83-NAK
Hmm.....?
Igaz, vannak benn nyelvtani hibák és túl is van bonyolítva. De én a tartalmára értettem, hogy nagyon igaz, ami szerintem a következő akart lenni (kicsit kiegészítve):
A képekből és videókból arra lehet következtetni, hogy az első részben tapasztalható, és a játék legtöbb elemére jellemző egyszerűség a második részben inkább egy összetettebb játék felé tolódik el. Pl.: az első rész falvai mellett megjelennek a nagyobb városok (és a városi élet)is.
Én így (lehet, hogy rosszul)értelmezem. De ez csak játék a szavakkal. A lényeg, hogy ez a játék nagyon jó lesz.
Na egy rövid magyarázat:
Az első részről regionális(vidéki) jelleg egyszerüsége felől képet kaphattunk míg a 2.részt illető az itt fellelhető képek és videók esetében urbanikusabb(városiasabb),kollektivabb(közösebb) hangulat megjelenésének irányába ad okot következtetni.
-------------------------------------------NO<----------------------------------------------------
Messze van még az örömtánc,de lesz ,az tuti!!!!!!
A prologus sorai között döbbentem rá, hogy Peter egy igen találékony személy.Megfelelő professzionalitásával teret kreált elképzelésseinek, áttőrte a védőfalat melyet egyre magasabbra emeltek körülötte a nagyvállalatok fejlesztői.
A FABLE:LOST CHAPTER önmagában is megállta a helyét több másik egyedi projekt mellett, így az epizód második része fogja összefogni történetét, de a játék szellemét, annak szabadságát eredményezi. Aki végigjátszotta az első részét nem gondolom hogy legalább még 1-szer nem kezdett bele. Ez volt a cél! Olyan terméket forgalmazni, mely a felhasználó részéről időben produktív, és egyben elfogyaszthatatlan. A képek és videók, illusztrálják a hangulatot mely a regionális egyszerüségfelől mely az 1 rész felől inkább tapasztalható egy urbanikusabb ,közvetlenebb kollektív hangulat megjelenésének irányába ad okot következtetni.A konklúzió, hogy egy mélyebben, árnyaltabben és sötétebb szinben fog újászületni a főhősünk Life Story-ja, mely döntéseinktöl egészen sorsunkig kihatással lesz, így meghatározva döntő szerepünket a FABLE II. történetében.
Ha még nem volt szerencséd a FABLE I. kalandjaiban,......nos akkor éppen itt az ideje, tedd próbára magad te is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
A.J.Á.N.L.A.T.
Jó játékot azoknak kik ismerik az elsőrészt, és mégjobbat azoknak akik még nem.
----------------------------------------------NOE<-----------------------------------------------
OFF:Hah gyarfi, kinyalom a s-egged. Ha te csináltad az avatarodat grat. nagyon találó.
Lehetne egy Lionhead trilógia jövő év végén...