Legendák szólnak a Troika Games fejlesztőbrigád hozzáállásáról: a cég elvárta a kiadótól, hogy a programok javításáért pénzt adjanak nekik, így hát „véletlenül” bugosan küldték az üzletekbe a termékeiket. Ez az ötlet működhetett is volna – ha nem az Activisionbe gyalogolnak bele, amely hazafiasság és férfiasság ide vagy oda, egy határozott mozdulattal elzárta a csapot, csődbe sodorva a csapatot, és támogatás nélkül hagyva a Bloodlines játékot. Miután a program közel sem volt katasztrofális – már mint alapjaiban, tehát az elgondolás igen helyes volt, csak sajnos maga a termék szinte játszhatatlannak bizonyult a benne felejtett hibáktól – ezért pár lelkes rajongó úgy döntött, nem hagyja elkallódni a Troika egyetlen FPS-ét, így ők szépen lassan befejezik a terméket. Ennek a buzgólkodásnak az eredménye a legújabb, 3.3-as nem hivatalos foltocska, amelyet letölthettek tőlünk, ha véletlenül rendelkeztek a programmal, amely – nyílt titok – idén a Guruhoz is mellékelve lesz, teljes játékként.
Maszkabál vámpíréknál...
A rajongók továbbra sem hagyják, hogy kedvenc játékuk a Trokia felelőtlensége után játszhatatlanul merüljön feledésbe: lelkesen gyártják a Bloodlines-hoz a foltokat, hogy legalább ők befejezzék azt, ha már a fejlesztők képtelenek voltak rá.
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
Kapcsolódó információk
Vampire: The Masquerade - Bloodlines megjelenés:
2004. november 19.
Vampire: The Masquerade - Bloodlines gépigény:
CPU: 1200 MHz,
RAM: 384 MB,
VGA: 64 MB,
HDD: 3,3 GB
Chavalier: Tim Cain a serpenyő egyik elfogult fele, a másik oldalon természetesen ott állnak az űbergonosz kiadók, és az ő nagyon gonosz szakemberei, akik jelen körülmények között a pokolba kívánják a saját fejlesztőiket, és minden bizonnyal -a mostani beszélgetés fonalát követve - valószínűleg az a céljuk, hogy bugos, játszhatatlan játékokkal jelenjenek meg a piacon. A történet két vezetésű, valamennyire - minimális szinten - mind a két oldalra van rálátásom - ismerősök játékfejlesztőknél és kiadóknál - csak míg mondjuk egy producer neve nem mond senkinek semmit, nem lehet mellette hegedűfutamokkal átitatott szomorú történetet elmesélni. Minden bizonnyal Tim nagyszerű szakember, de a Troikas pályafutása során is kiderült - szomorú, de igaz - hogy neki egy fejlesztőbrigádon belül a helye, ahol játékot fejleszt, nem pedig egy stúdió élén, ahol fejlesztést irányít. Ami pedig a gurus cikket illeti, soha senki nem mondta, hogy az a teljes történet. A történet, az tény, de egy játékfejlesztő szemszögéből, és ugyan egy becsődölt cég utcára került szakembere vajon miért is azt mondaná, hogy mi k*rtuk el, ha bármiféle következmény nélkül rákenheti mindenkire, akire csak lehet...
Plusz tegyük hozzá, hogy a régóta a játékiparban jelen levők - legyenek akár fejlesztők, teszterek, producerek vagy éppen újságírók - hajlamosak a régi, nagy nevű fejlesztőket a régi munkáik alapján megítélni, és ehhez csiszolni mindent, ami hozzájuk köthet. Természetesen nagyszerű kis program volt a Fallout a maga idejében, de Timék most három katasztrofálisan hullámzó minőségű - és nem hangulatú - programot hoztak össze. Mielőtt kikiáltanátok eretneknek, azért azt is hozzáfűzöm, hogy a ToEE mai napig nagy kedvencem - csak fáj a szívem, ha arra gondolok, hogy ilyen zseniális D&D 3.5 portolás mellett mennyi lehetőség lett volna abban a cuccban - és ha látom, végül mi lett belőle. Minden tiszteletem a cikk írójáé - sajnos esély sincs rá, hogy itt felbukkanjon, rajtam kívül kevés magazinos fordul meg itt - de valószínűleg ő sem ma kezdte az ipart...
Mindegy, ahogy mondtad: kinek a pap, kinek a paplan
Sőt tovább megyek. Talán nem vagyok annyira járatos a játékok fejlesztésének körülményeiben, mint te, talán mégis, ám azt mind tudjuk, hogy minden projektet komolyan felügyelnek a kiadók által delegált emberek (producer). A tesztelést sem a fejlesztők végzik, hanem a kiadó által biztosított belső teszeterek, és/vagy külső "szerencsések". Ezen tények fényében nehezen hiszem el, hogy a kiadó részéről senki sem találkozik az aranylemezre kerülés előtt a játék véglegesnek mondott változatával.
Nekem igenis hiányzik a Troika csapata. Szegényebb lett így a szerepjátékokra specializálódott csapatok palettája.
Nem értünk egyet, s azt hiszem ez így is van jól. Kinek a pap, kinek a papné.
Ha már itt vagy!Megmondanád nekem mikorra váárható teljes játékként a Guruban? A márciusi számmal jár le az előfizetésem(úgy is előfizetek), de érdekelne, hogy kb. mikor lesz nálatok!
Előre is köszönöm a választ!
Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura (Kiadó: Vivendi. Vivendi játékai még: NOLF, SWAT...) A kiadóra nem jellemző a játékfejlesztő tökein való lépkedés, mottójuk az is lehetne: inkább dolgozz vele, mert akkor többet ér, és ha végképp becsődölünk, jó pénzt hozhatunk ki belőle. Na most ehhez képest az Arcanum gyakorlatilag napjainkig játszhatatlan, bugos, menteni kész életveszély. Furcsa? Lehet, ki tudja, következő...
Greyhawk: The Temple of Elemental Evil (Kiadó: Atari. Atari játékai még: Unreal Tournament sorozat, Rollercoaster Tycoon) Az Atari talán az egyetlen olyan kiadó, amely az NWN2-ig (amely miatt rengeteg régi szabályukat rúgták fel, az elég rossz anyagi körülmények miatt) csak és kizárólag minőségi, elkészült játékokat tett le az asztalra. Vajon miért pont a ToEE lett játszhatatlanul bugos, végtelenül buta hibák tömkelegével töltve? Furcsa ez is? Eddig kettőből kettő... Rá lehet fogni ezt a kiadóra, aki cenzúrázta a terméket, de a cenzúra nem terjedt ki az optimailzálásra, és a szkillek működőképessé tételére, valamint a varázstrágyak leírásának hiányára, ugye?
Vampire: The Masquerade - Bloodlines (Kiadó: Activision. Activision játékai még: Quake, GUN...) Na, az Activision a tökéletes példa arra, hogy egy játékot csak úgy lehet kiadni, ha az már túllépett a béta fázison - milyen különös, hogy a három most felsorolt kiadó közül egyedül ők azok, akik mai körülmények között is stabilan álnak a lábukon. Akkor mégis, miért lett - hat hónap plusz fejlesztéssel! - a Vampire olyan, amilyen... olyan, hogy a fanatikusoknak kell összehoznia, hogy játszani lehessen vele? 3\3...
Nem fúrcsa ez egy kicsit? Háromból három játékuk lett realtív kellemes környezet ellenére katasztrofális. Nem szokásom a levegőbe beszélni, neked a RIP-en kívül van valami érved? Nem kár a Troikáért. Nem voltak képesek a designon kívül mást készíteni... remélhetőleg az embereik olyan helyre kerülnek, ahol azt csinálhatják, amihez értenek.
R.I.P. Troika.... kár értetek.