Az első és második részben sikerült nagyjából megismerni a világ legnagyobb ellenségeit, a reapereket, akik egy másik síkról, egy sötét dimenzióból időnként előjönnek, aztán hazavágják a békés idők alatt kialakult civilizációkat. Ezt az ördögi kört azonban Shepard parancsnok, egy földi szuperkatona, megtöri. Igaz, sikerül átjönnie az egyiknek egy óriási csatahajó formájában, jelentős káoszt okozva. De a hős veterán hosszú harc után elpusztítja a gonoszt. Talán nem túl nagy meglepetés, hogy a második részben is összetalálkozunk eggyel, azonban a harmadik részben már jön az egész brigád, és támadás alá veszi a Földet, de természetesen a többi szövetséges bolygó sem kivétel: egytől-egyig mind célponttá válnak. "Az ellenállás hiábavaló" -- hangzik a fenyegető mondat a vogon börtönőrök szájából Douglas Adams bestsellerében. A helyzet így is alakul; súlyos veszteségek mindenhol, így Shepard kénytelen menekülőre fogni, és ezzel kezdetét veszi a harmadik rész.
Bizony, sötét időket élünk.
A játék egyik újdonsága, hogy célunk nem lesz teljesen tiszta, ahogy eddig; a meglepetés varázsa is szintén tökéletesen illik a Mass Effect 3 hangulatához. Egy biztos, segítségre lesz szükségünk, így nagy valószínűséggel szövetségeseket is kell majd toboroznunk, elvégre az első és második részben sokféle nép életébe nyerhettünk betekintést, sőt itt-ott bele is szólhattunk dolgokba. Itt már jóval nagyobb szerepünk lesz, elvégre csak úgy válnak majd támogatóinkká, ha segítünk nekik belső problémáik elintézésben. De azzal, hogy belefolyunk az életükbe, komoly döntésekkel találjuk szemben magunkat, és itt lép majd a képbe a BioWare sajátos szerepjáték-technológiája, ami minden egyes döntésünket figyeli, és ezáltal mindent befolyásol majd sztoriszinten is. A szövetségeseink pedig jóval többen lesznek az eddig megszokottnál: nagyobb csapatunk lesz, nagyobb csaták várnak ránk. Sőt lesznek visszatérő társak is, ilyen az én személyes kedvencem, Wrex, de lehetséges, hogy összefutunk majd Garrusszal is, ám azoknak is, akik elvesztették karaktereiket, lesznek másodlagos megoldások, így nem ér véget a játék, ha valaki nincs jóban csapattársaival.
Nem kell aggódni, ellenségből lesz dögivel.
A második részben kicsit visszavettek az RPG-ből a fejlesztők, igyekeztek az akciójáték szerelmeseinek megfelelni, azonban most mindkét oldalnak próbálnak majd eleget tenni: visszatérnek a most már minden ízben testre szabható képességek, sőt a fegyvereket is fejleszthetjük majd. Az osztályokon is finomhangolnak a fejlesztők, jelenleg a fegyverek közül bármit használhat majd minden osztály, viszont csak a katona kaszt mellett döntők birtokolhatják egyszerre a teljes arzenált. Lesz majd egy harcos osztály is, ami, ha hihetünk a BioWare-nek, és bizony hiszünk is, igazi ínyencség lesz a kézitusa szerelmeseinek.
Ebbe jól beleszaladtál!
Az ellenséges MI is megér néhány szót, hiszen ezt is igyekeznek tökélyre csiszolni. Taktikus, helyzetmegoldó gondolkodás jellemzi, úgyhogy néha majd nem árt a hátunk mögé nézni, nehogy meglepjenek minket. Nekünk sem kell aggódni, a fedezékrendszerek közti mozgás, a gurulás, a vetődés, mind-mind végtelen lehetőséget biztosít majd a csaták során a védekezésre és a támadásra is egyaránt.
Bízunk a srácokban, hiszen eddig nem nagyon tudtak elrontani semmit sem, jelenleg minden úgy tűnik, sínen megy, úgyhogy várjuk a jövő év elejére módosított megjelenést.
Shepard 4ever!!!