Nem lennék cinikus, ha mindezt nem olyan köntösben adnák elő, mintha hatalmasat tévedtek volna, és bánnák a bűneiket - erről ugyan is szó nincsen, minden bizonnyal lejárt egy zsíros szerződés, amelyet megkötöttek a Microsofttal (jó sok pénzért) így a fejőstehénnek bizonyuló folytatást már a tipikusan multiplatform EA égisze alatt készíthetik PC-re is (jó sok pénzért). Azonban lényegtelen, hogy milyen körülmények szülték, ha a gyermekkel elégedettek lehetünk - már pedig az, hogy a tavalyi év egyik leghangulatosabb akció-RPG-jének folytatása késés nélkül debütál a számítógépeinken, az teljes elégedettséggel tölthet el mindenkit. A program stílusában ötvözi a KOTOR-t a csapatalapú akciójátékokkal, e mellé pedig hihetetlenül jól kitalált és tálalt sztorit nyújt - már, ha az első részből indulunk ki. (Az illusztrációk az első részből származnak!)
]{iegészítés: Greg Zeschuk, a BioWare általános igazgatója nemrég nyilatkozott a Mass Effect 2-vel kapcsolatban. Elmondása szerint a visszajelzéseket meghallgatva készítk a második felvonást; például sok kritika érte a repetitív mellékküldetéseket, ezért ezen a téren mindenképp gazdagabb tartalmat fognak beépíteni, de mint mondta, az első rész a technológia kifejlesztéséről szólt, most már jöhet a gazdagítás. Zeschuk szerint az ME2 teljesen új szintre emeli a játékot, kb. úgy, ahogy a Baldur's Gate és annak második etapja viszonyul egymáshoz.
És ha megengeditek, itt ejtek pár szót azért az első rész PC-s verziójáról is, hiszen ez még előttünk áll. A legfontosabb változás természetesen az irányításban lesz, az erőket, képességeket gyorsgombokhoz lehet kötni (a konzolos verzióban ehhez mindig elő kellett hívni egy menüt), és a fegyverváltás is egy gombnyomásra történhet. A másik nagy újítás, hogy csapattagjainkat immár egyenként is irányíthatjuk, ami mindenképpen egy új taktikai és stratégiai mélységet jelent. Harci járművünk, a Mako irányítása is át lett írva, beépítettek egy új minijátékot a kódtörésre, a készlet is tovább lett fejlesztve, például jóval több cuccot lehet bepakolni.
Mint az bizonyára sokan tudják, időközben X360-ra befutott egy extra csomag (pontosabban letölthető tartalom), a Bring Down The Sky, melyben a batarianok ellen kell Shepard kapitánynak és embereinek harcolni; nos, a srácok valahogy ezt is szeretnék átnyújtani a PC-seknek, hogy ne maradjunk ki semmiből, ennek mikéntje még kérdéses. Meglátjuk, ha minden jól megy, májusban. Én már nagyon várom!
]{iegészítés: Greg Zeschuk, a BioWare általános igazgatója nemrég nyilatkozott a Mass Effect 2-vel kapcsolatban. Elmondása szerint a visszajelzéseket meghallgatva készítk a második felvonást; például sok kritika érte a repetitív mellékküldetéseket, ezért ezen a téren mindenképp gazdagabb tartalmat fognak beépíteni, de mint mondta, az első rész a technológia kifejlesztéséről szólt, most már jöhet a gazdagítás. Zeschuk szerint az ME2 teljesen új szintre emeli a játékot, kb. úgy, ahogy a Baldur's Gate és annak második etapja viszonyul egymáshoz.
És ha megengeditek, itt ejtek pár szót azért az első rész PC-s verziójáról is, hiszen ez még előttünk áll. A legfontosabb változás természetesen az irányításban lesz, az erőket, képességeket gyorsgombokhoz lehet kötni (a konzolos verzióban ehhez mindig elő kellett hívni egy menüt), és a fegyverváltás is egy gombnyomásra történhet. A másik nagy újítás, hogy csapattagjainkat immár egyenként is irányíthatjuk, ami mindenképpen egy új taktikai és stratégiai mélységet jelent. Harci járművünk, a Mako irányítása is át lett írva, beépítettek egy új minijátékot a kódtörésre, a készlet is tovább lett fejlesztve, például jóval több cuccot lehet bepakolni.
Mint az bizonyára sokan tudják, időközben X360-ra befutott egy extra csomag (pontosabban letölthető tartalom), a Bring Down The Sky, melyben a batarianok ellen kell Shepard kapitánynak és embereinek harcolni; nos, a srácok valahogy ezt is szeretnék átnyújtani a PC-seknek, hogy ne maradjunk ki semmiből, ennek mikéntje még kérdéses. Meglátjuk, ha minden jól megy, májusban. Én már nagyon várom!
Ez most olyan szinten feldobott, hogy azt elmondani nem tudom... A ME-et olyan szinten várom, hogy azt (már megint) elmondani nem tudom... De komolyan, azt hiszem most megyek és veszek egy hideg zuhanyt...
És mostantól a Bioware hivatalosan is a kedvenc fejlesztőm!
Ez most olyan szinten feldobott, hogy azt elmondani nem tudom... A ME-et olyan szinten várom, hogy azt (már megint) elmondani nem tudom... De komolyan, azt hiszem most megyek és veszek egy hideg zuhanyt...
És mostantól a Bioware hivatalosan is a kedvenc fejlesztőm!