Nehéz nem szuperlatívuszokban beszélni a programról, az ugyanis a látottak alapján egész egyszerűen zseniális. A 2K Czech által fejlesztett külső nézetes, maffiás akció felülmúl mindent, amit eddig a nyitott világú, de saját sztorival rendelkező játékoktól láttunk, olyan alkotás ez, aminek még a GTA 4 is csak csókolommal köszönhet.
A bemutató során egy exkluzív demót volt lehetőségünk megtekinteni, egy olyan játékrészletet, amely nem a központi szálra, hanem a játék során váratlanul felbukkanó mellékküldetésekre koncentrált. Ami elsőre feltűnt a demót figyelve, az az egészen elképesztő grafika. Ugyan a demonstráció Xbox360-on futott, de a kidolgozottság, a textúrák minősége mind-mind példaértékű volt, és akkor a PC-s változatot még nem is láttuk, pedig az biztos még ennél is pár fokkal szebb lesz. A második sokk akkor éri az embert, mikor a játékmenet részletességére fény derül. Még az olyan apróságokra is rengeteg energiát fordítottak a fejlesztők, mint a karakter átöltöztetése: ki kell nyitnunk a gardróbot, ott lógnak az öltönyök, a polcon az ingek, és rájuk mutatva választhatjuk, ki, hogy miképp is akarunk kinézni. De ez nem csak a lakásunkban működik így, hanem a ruhaboltban, sőt még az autószerelőnél is: a kocsit a garázsba víve ugyanis a polcon lévő festékesdobozokból kell kiválasztani, hogy milyen színűre akarjuk pingálni a verdánkat.
A harmadik zseniális tényező, a világ körülöttünk. Gondolom mondanom sem kell, hogy a megvalósítás itt is briliáns, szebben kidolgozott várossal aligha találkozhatunk játékos körökben. Ami viszont igazán lenyűgöző, hogy a környezet él körülöttünk, a karakterek nem csak velünk kerülnek kapcsolatba, hanem egymással is. A házunkból kilépve egy fickó belehajt egy nőbe, de természetesen a hölgyet okolja és elkezdi inzultálni. Ettől a ponttól mi döntünk, hogy mit teszünk, elmegyünk szó nélkül, vagy helyretesszük a fickót — ha az utóbbi mellett döntünk, akkor egy kis észosztás, majd némi harc következik (látványos puszta kezes küzdelem, melynek irányítása egyben pofonegyszerű). És a város tele van ilyen attrakciókkal, valaki épp kirabol valakit, bandák harcolnak, és sorolhatnánk tovább az apró konfliktusokat, amibe vérmérsékletünktől függően vagy belekeveredünk, vagy sem.
A játéknak ugye lesz egy terjedelmes, négy különböző befejezésre kifuttatható sztorija, de a fő küldetések mellett számos mellékfeladatot is kapunk majd, jobbára véletlenszerűen. Valaki megkér valamire, és az adott pillanatban eldönthetjük, hogy vállaljuk-e a feladatot, avagy sem. Ha igen, akkor egyrészt változatosabbá válik a játék, másrészt jobban megismerhetjük az egyes karaktereket, továbbá sokkal jobban átérezhetjük a játékot körbelengő zseniális hangulatot. A demóban egy rendőrök által éppen átvizsgált illegális autóműhelyt kellett leamortizálnunk úgy, hogy senki ne halljon meg. Kezdésnek lopakodva szépen elkábítottuk az összes zsernyákot, majd egy robbanó koktélt dobtunk az egyik kocsira, ami felrobbanva szépen lepukkantotta az egész épületet — a játékban egyébként minden pusztítható, így a kocsik elfüstölése után alig maradt valami a hodályból. Mikor ezzel megvoltunk, jöhetett a menekülés a kiérkező rendőrök elől. Ami nagyon pozitív, hogy itt nem lehet ész nélkül rombolni, 2-3 rendőrrel még csak-csak elbírunk, de nem játszhatunk terminátort és irthatunk mindenkit hatalmas kupacokban. A lényeg a hangulaton van, hogy átérezd, milyen gengszternek lenni a ’40-es, ’50-es években.
S mindez még csak a jéghegy csúcsa, hiszen a program tele van apró finomságokkal. Ha csendben akarunk kocsit lopni, akkor ténylegesen fel kell törnünk a zárat egy kis minijátékkal, különböző körözések vannak ellenünk, ha egy rendőr látott minket, vagy ha kocsival menekülünk, minden boltban látjuk, hogy mit vehetünk magunkhoz, a változatos, korabeli zenékről, a rengeteg autóról, a napszakok váltakozásáról és az időjárásról nem is beszélve. Ami biztos, hogy a megjelenésekor a Mafia 2 eszméletlen nagyot fog ütni, és példaértékű darab lesz minden más fejlesztő számára. Csak győzzük kivárni...
A bemutató során egy exkluzív demót volt lehetőségünk megtekinteni, egy olyan játékrészletet, amely nem a központi szálra, hanem a játék során váratlanul felbukkanó mellékküldetésekre koncentrált. Ami elsőre feltűnt a demót figyelve, az az egészen elképesztő grafika. Ugyan a demonstráció Xbox360-on futott, de a kidolgozottság, a textúrák minősége mind-mind példaértékű volt, és akkor a PC-s változatot még nem is láttuk, pedig az biztos még ennél is pár fokkal szebb lesz. A második sokk akkor éri az embert, mikor a játékmenet részletességére fény derül. Még az olyan apróságokra is rengeteg energiát fordítottak a fejlesztők, mint a karakter átöltöztetése: ki kell nyitnunk a gardróbot, ott lógnak az öltönyök, a polcon az ingek, és rájuk mutatva választhatjuk, ki, hogy miképp is akarunk kinézni. De ez nem csak a lakásunkban működik így, hanem a ruhaboltban, sőt még az autószerelőnél is: a kocsit a garázsba víve ugyanis a polcon lévő festékesdobozokból kell kiválasztani, hogy milyen színűre akarjuk pingálni a verdánkat.
A harmadik zseniális tényező, a világ körülöttünk. Gondolom mondanom sem kell, hogy a megvalósítás itt is briliáns, szebben kidolgozott várossal aligha találkozhatunk játékos körökben. Ami viszont igazán lenyűgöző, hogy a környezet él körülöttünk, a karakterek nem csak velünk kerülnek kapcsolatba, hanem egymással is. A házunkból kilépve egy fickó belehajt egy nőbe, de természetesen a hölgyet okolja és elkezdi inzultálni. Ettől a ponttól mi döntünk, hogy mit teszünk, elmegyünk szó nélkül, vagy helyretesszük a fickót — ha az utóbbi mellett döntünk, akkor egy kis észosztás, majd némi harc következik (látványos puszta kezes küzdelem, melynek irányítása egyben pofonegyszerű). És a város tele van ilyen attrakciókkal, valaki épp kirabol valakit, bandák harcolnak, és sorolhatnánk tovább az apró konfliktusokat, amibe vérmérsékletünktől függően vagy belekeveredünk, vagy sem.
A játéknak ugye lesz egy terjedelmes, négy különböző befejezésre kifuttatható sztorija, de a fő küldetések mellett számos mellékfeladatot is kapunk majd, jobbára véletlenszerűen. Valaki megkér valamire, és az adott pillanatban eldönthetjük, hogy vállaljuk-e a feladatot, avagy sem. Ha igen, akkor egyrészt változatosabbá válik a játék, másrészt jobban megismerhetjük az egyes karaktereket, továbbá sokkal jobban átérezhetjük a játékot körbelengő zseniális hangulatot. A demóban egy rendőrök által éppen átvizsgált illegális autóműhelyt kellett leamortizálnunk úgy, hogy senki ne halljon meg. Kezdésnek lopakodva szépen elkábítottuk az összes zsernyákot, majd egy robbanó koktélt dobtunk az egyik kocsira, ami felrobbanva szépen lepukkantotta az egész épületet — a játékban egyébként minden pusztítható, így a kocsik elfüstölése után alig maradt valami a hodályból. Mikor ezzel megvoltunk, jöhetett a menekülés a kiérkező rendőrök elől. Ami nagyon pozitív, hogy itt nem lehet ész nélkül rombolni, 2-3 rendőrrel még csak-csak elbírunk, de nem játszhatunk terminátort és irthatunk mindenkit hatalmas kupacokban. A lényeg a hangulaton van, hogy átérezd, milyen gengszternek lenni a ’40-es, ’50-es években.
S mindez még csak a jéghegy csúcsa, hiszen a program tele van apró finomságokkal. Ha csendben akarunk kocsit lopni, akkor ténylegesen fel kell törnünk a zárat egy kis minijátékkal, különböző körözések vannak ellenünk, ha egy rendőr látott minket, vagy ha kocsival menekülünk, minden boltban látjuk, hogy mit vehetünk magunkhoz, a változatos, korabeli zenékről, a rengeteg autóról, a napszakok váltakozásáról és az időjárásról nem is beszélve. Ami biztos, hogy a megjelenésekor a Mafia 2 eszméletlen nagyot fog ütni, és példaértékű darab lesz minden más fejlesztő számára. Csak győzzük kivárni...
A hírre vissza térve, nem semmi, ami összehoztak, legalábbis az olvasottak alapján. Most kb 100-szor jobban várom, mint az első negyedórás játékmenet videó után
Mellesleg a játék tényleg fergeteges lesz én csak egy megjelenési dátumot kérnék nem még több részletet.
Nekem már így is végem van érte,de most ezt elolvastam és a francba is,nem tudom hogy fogom kibírni.
menetben, de ez alap ennyi év után.)
Egy biztos: a GTA IV-el lehet majd egy lapon emlegetni.
Nagyon jól hangzik. Tulajdonképpen nincs itt semmi meglepő dolog: az 1. részt tökéletesítették, finomították, amennyire csak lehetett. Csupán a Mafiánál ez bombasztikus sikert fog jelenteni ismét .