Egyre inkább úgy tűnik, hogy a Vivendi valóban meg fog válni az Activision-Blizzard párostól. A vállalat pénzügyi gondokkal küszködik, s miután a Standard & Poor's nemzetközi hitelminősítő intézet leminősítést helyezett kilátásba, különösen időszerűvé vált a szakítás.
Az ügyhöz közelálló forrás arról számolt be, hogy a francia cég egy bankon keresztül már elkezdte a lehetséges vásárlók keresését. Az eddigi eredmények szerint a Tencent, a Microsoft, a Time Warner, a KKR, a Providence és a Blackstone lenne alkalmas a cég átvételére. A Vivendi célja az, hogy 10 milliárd dollárt szedjen össze, amivel ki tudnának kászálódni az adósságukból.
A forrás szerint leginkább az valószínű, hogy a kínai Tencent vagy a Microsoft fogja megvásárolni az elemzők szerint elfogadható árú céget. Az előbbi azért esélyes, hiszen nyugaton szeretnének terjeszkedni, s már van egy partneri kapcsolatuk a kiadóval, a Microsoft pedig azért teheti rá a kezét az Acti-Blizzre, hogy a konzolja és annak exkluzív címei mellett legyenek egyéb nagyágyúi is. A vásárlás ellen viszont az szól, hogy a Tencent más üzletpolitikát folytat, s a profiljába sem teljesen férnek bele az Activision játékai, a Microsoft pedig egy új konzolon dolgozik, ami elvonja a cég figyelmét és erőforrásait.
Az ügyhöz közelálló forrás arról számolt be, hogy a francia cég egy bankon keresztül már elkezdte a lehetséges vásárlók keresését. Az eddigi eredmények szerint a Tencent, a Microsoft, a Time Warner, a KKR, a Providence és a Blackstone lenne alkalmas a cég átvételére. A Vivendi célja az, hogy 10 milliárd dollárt szedjen össze, amivel ki tudnának kászálódni az adósságukból.
A forrás szerint leginkább az valószínű, hogy a kínai Tencent vagy a Microsoft fogja megvásárolni az elemzők szerint elfogadható árú céget. Az előbbi azért esélyes, hiszen nyugaton szeretnének terjeszkedni, s már van egy partneri kapcsolatuk a kiadóval, a Microsoft pedig azért teheti rá a kezét az Acti-Blizzre, hogy a konzolja és annak exkluzív címei mellett legyenek egyéb nagyágyúi is. A vásárlás ellen viszont az szól, hogy a Tencent más üzletpolitikát folytat, s a profiljába sem teljesen férnek bele az Activision játékai, a Microsoft pedig egy új konzolon dolgozik, ami elvonja a cég figyelmét és erőforrásait.
A Vivendi nemcsak ezt a céget birtokolja. Van nekik hollywoodi stúdiójuk (Universal), vannak elektronikai cikkeik, meg egyéb befektetéseik. Szóval az semmit nem jelent, ha az egyik vállalatuk jól megy.
"Miért mindegy a Blizzardnak?Mert elcseszték a Diablo 3 kezdést?Vagy mert a Diablo 3 egyenlőre meghalt mert item gyüjtésen felül nem lehet mást csinálni benne?"
Szerintem: igen. Bár nyilván pénzügyileg a Blizzard köszöni, jól van, de minőségben sem a StarCraft 2, sem a Diablo 3 nem közelíti meg a régebbi franchise-ok színvonalát. Úgyhogy részemről engem nem érdekel, hogy a Microsoft kezébe kerülhet, és ezáltal talán még inkább elkommercializálódhat. Az Activision-házasságnál jobban már úgysem tud nekik ártani semmi.
Egyébként szerintem már a Blizzard North esete is megmutatta, hogy a cég nem túl jó irányba indult el, minthogy csupán a legkreatívabb csapat bomlott fel velük még vagy 10 éve.
Számomra igen, azzá vált a Blizzard, mint a BioWare.
Nem ismerek még egy céget, aminek az összes játéka ekkora pénzesőt hozott, még akkor is, ha olyan rókabőrökkel élnek mint a wow-kiegészítők és a Starcraft 2 három részben történő kiadása.
Azt hiszem, hogy az Activision miatt veszteséges a dolog, elég a jegelt Guitar Herokra gondolni. Ők adják ki idén a Black Ops 2-t és az új Transformers játékokat, de 2008 óta nem adtak ki igazán ütős, nagy hasznot hozó játékot.
Így tehát éppenséggel kijelenthető, hogy a Vivendi eladja a Blizzardot és ajándékba adja mellé az Activisiont.
Tényleg nem nagyon értem miért lenne mindegy a Blizzardnak ,ők még nem a BW.