Minden döntésed számít -- ez vezet majd a megértéshez, az pedig önmagadhoz. Nagy vonalakban így lehetne összefoglalni a zseniális Peter Molyneux legújabb játékának folytatását. A dizájnerzseni, aki a brit Surrey grófság területén látta meg a napvilágot egy gyönyörű, 1959-es májusi délutánon, igazán ismert személyiségnek számít a videojátékok nagymesterei között. Első játéka a saját maga által alapított Taurus vállalat színeiben 1984-ben jelent meg -- a The Enterpeneur egy szövegalapú üzletszimulátor volt, és igen nagyot bukott, de akkorát, hogy az úrnak pár esztendőre el is ment a kedve az ipartól. No hál' istennek azért nem olyan sokáig foglalkozott mással -- 1987-ig kellett várni, ekkor ugyan is megalapította a Bullfrogot, 1989-ben pedig megremegett a föld, amikor elkészült első, igen nagy sikert aratott játéka, a Populous. Ezután gyakorlatilag már nem volt megállás: jött a Syndicate, a Theme Park, sőt, 1997-ben, nem sokkal a legendás stúdió megszűnése előtt maga a Dungeon Keeper is, amely a mai napig a játékbirodalom egyik legismertebb, és legújszerűbb stratégiai programjának számít.
Persze azzal, hogy az úr bedobta a lapjait a Bullfrognál -- amelyet, ahogyan azt illik, maga alá hengerelt mindenki kedvence, az Electronic Arts -- nem tűnt el a játékiparból, épp ellenkezőleg, megalapította harmadik cégét, a Lionhead Studiost, és rögtön 2001-ben egy olyan klasszikussal tudott indítani, mint a Black & White első része. Ezt a négysikerű Fable követte, amely után az intuitív, de Molyneux-t csak producerként érdeklő The Movies érkezett -- számos folytatást, és kiegészítést leszámítva. Mostanában az egész játéksajtó az ajkain csüngött, hiszen vezető dizájnerként komoly feladatot vállalt magára a Fable 2 kapcsán, amelyről kissé bő lére eresztett hírünk is szólni kíván.
Az igazán komoly elvárásokkal készülő játékszoftverben azt folytatják, amit az első résszel elkezdtek: döntésközpontú, szerepjátékelemekkel megtűzdelt akcióprogram készül a fiúknál, ezt pedig -- vagyis a régi receptet -- mindennél nagyobb szabadsággal, és innovatív ötletek sokaságával kívánják tovább csiszolni. Bár a szoftver első részét (Fable: The Lost Chapters néven) kibővítve kiadták PC-re is, a folytatás bejelentéséről egyelőre nincs hír, ami igencsak szomorú, hiszen végre kooperatív mókával is kedveskedik leendő vásárlóinak a Lionhead -- igaz, az eddigi hírekkel ellentétben ez kizárólag egy gépnél, és két irányítóval lesz elérhető. Hivatalos magyarázat nincs a Microsoft Live! rendszer ideiglenes elhagyásáról, de annyi bizonyos, hogy a lépés nem végleges: a megjelenés után nem sokkal, egy folt segítségével ingyen és bérmentve hozzácsapják majd a lehetőséget, hogy tőlünk több ezer kilométerre bóklászó barátainkkal vállt vállnak vetve küzdhessünk meg a ködös Albion teremtményeivel.
Persze azzal, hogy az úr bedobta a lapjait a Bullfrognál -- amelyet, ahogyan azt illik, maga alá hengerelt mindenki kedvence, az Electronic Arts -- nem tűnt el a játékiparból, épp ellenkezőleg, megalapította harmadik cégét, a Lionhead Studiost, és rögtön 2001-ben egy olyan klasszikussal tudott indítani, mint a Black & White első része. Ezt a négysikerű Fable követte, amely után az intuitív, de Molyneux-t csak producerként érdeklő The Movies érkezett -- számos folytatást, és kiegészítést leszámítva. Mostanában az egész játéksajtó az ajkain csüngött, hiszen vezető dizájnerként komoly feladatot vállalt magára a Fable 2 kapcsán, amelyről kissé bő lére eresztett hírünk is szólni kíván.
Az igazán komoly elvárásokkal készülő játékszoftverben azt folytatják, amit az első résszel elkezdtek: döntésközpontú, szerepjátékelemekkel megtűzdelt akcióprogram készül a fiúknál, ezt pedig -- vagyis a régi receptet -- mindennél nagyobb szabadsággal, és innovatív ötletek sokaságával kívánják tovább csiszolni. Bár a szoftver első részét (Fable: The Lost Chapters néven) kibővítve kiadták PC-re is, a folytatás bejelentéséről egyelőre nincs hír, ami igencsak szomorú, hiszen végre kooperatív mókával is kedveskedik leendő vásárlóinak a Lionhead -- igaz, az eddigi hírekkel ellentétben ez kizárólag egy gépnél, és két irányítóval lesz elérhető. Hivatalos magyarázat nincs a Microsoft Live! rendszer ideiglenes elhagyásáról, de annyi bizonyos, hogy a lépés nem végleges: a megjelenés után nem sokkal, egy folt segítségével ingyen és bérmentve hozzácsapják majd a lehetőséget, hogy tőlünk több ezer kilométerre bóklászó barátainkkal vállt vállnak vetve küzdhessünk meg a ködös Albion teremtményeivel.