Mindössze két napja adtunk hírt róla, hogy a Lucasfilm Games név mögött tömörülve jönnek a Star Wars világában játszódó videójátékok, majd tegnap ezt sikerült megfejelni Indiana Jones felbukkanásával a Bethesda és a MachineGames háza táján, ma pedig sikerült egy újabbat durrantani, sőt robbantani, miszerint a Ubisoft és a Massive egy nyitott világú Star Wars-programon dolgozik. Utóbbiról még semmit nem tudni, csak azt, hogy a fejlesztőkhöz köthető Tom Clancy’s The Divisionhöz hasonlóan a Snowdrop Engine dübörög majd a produkció alatt, ami így összességében sem olyan rossz hír. Hiszen “tudjuk jól”, hogy a Ubisoft a recycle és a pokol ura, de kicsit kitekintve az előítéletek szürke ködéből, azért tegyük a kezünket a szívünkre: biztos olyan jó volt nekünk, hogy a Battlefront 1-2 elkészült az EA-nél? Mert bár a végére sikerült elkészíteni a Jedi: Fallen Ordert és a Squadronst, az Electronic Arts nem túlzottan használta ki (legalábbis pozitív értelemben), hogy építhetett a Star Wars elképesztő méretekkel rendelkező világára. Ilyen szempontból pedig a licenc talán máris jobb helyen van a Ubisoftnál, amely a megszokott és jól bevált receptekre épít, amit már egy korábbi cikkünkben is kitárgyaltunk. És hogy mire számíthatunk? Nos, ha a franciák ragaszkodnak a bevált módszerhez, több opciónk is van, nézzük is, melyek ezek.
Star Wars Division
Ha a Massive Entertainmentre és a Snowdrop Engine-re építünk, szinte adja magát, hogy a The Division nyomában haladva elképzeljük a lázadók vagy a birodalmiak egy négyfős csoportjának harcát a rohamozó ellenfelekkel és nevesített főellenfelekkel, akiknél már komolyabban is be kell vetnünk taktikai lehetősgeinket és speciális képességeinket – vagy akár az Erőt. Ehhez lényegében minden adott. A The Division két része során Washington és New York egyaránt nagyszerűen festett a képernyőn, a hangulatot is sikerült eltalálni, és bár jómagam nem vagyok az endgame híve, nehezen szánom rá magam, hogy szivacsokba daráljam bele a nehezen szerzett lőszert, miközben folyamatosan három óra/egy szint fejlesztéssel igyekszem elérni a legközelebbi feladathoz/összetevőhöz/multis módhoz előirt szintet/rangot – azért a kampány során mindkét esetben nagyszerűen szórakoztam, az a nagyjából 30-30 óra pedig még csak kevésnek sem mondható. A lehetőség tehát adott, az ötlet nem szükségszerűen rossz, a zsánernek pedig van egy elég komoly rajongói rétege, ami az eladásokon is meglátszik.
Sith’s Creed
Mi sem lenne természetesebb, ha már a Ubisoftról beszélünk, mint egy Assassin’s Creed-jellegű akciójáték, aminél a narratíva is fontos, így a főhőst is csak részleteiben változtathatjuk és alakíthatjuk a kánon folytonossága miatt, de emellé egy hatalmas, minden tekintetben nyílt világot, választási lehetőségeket, illetve RPG-s szintezést is kapunk. Még a toronymászás is beleillene a képbe, ha sikerül olyan történetet, főszereplőt és világot/világokat bevetni, amik illenek a közkedvelt széria megoldásaihoz, amiken persze lehet egy kicsit változtatni, ezzel is elérve azt, hogy picit újszerűnek tűnjön a rendszer. Titkok, motivációk, szerelem, szex és gyengédség… a témában rengeteg lehetőség rejlik, a vikingeknél és az ókornál pedig csak a Star Wars erőhasználói népszerűbbek.
Jedi Cry
De ha már erőhasználók és népszerű formula, akkor itt a következő opció, amit nehéz lenne kihagyni, méghozzá a Far Cry-sorozaté. Pláne, ha már egyszer nyitott világról beszélünk, amit belső nézetben a legizgalmasabb felfedezni, legyen szó egy adott bolygóról vagy akár egy egész csillagrendszerről, űrhajókról és űrcsatákról. Itt már tényleg csak néhány toronyba kellene felmászni, hogy jobban lássuk, mi van körülöttünk, az Erő irányítása pedig még tesközelibb élménnyé válna, ha belső nézetből tehetnénk meg.
Watch Troopers
Újabb remek lehetőség a nyitott világ kiaknázására: bár a hackelést valahogy bele kell vinni a képletbe, talán a Watch Dogs-széria is megtalálhatná végre az abszolút egyéniségét, amiben a legjobban teljesít. Bár a technológiai eszközök egyébként adottak és az ajtók nyitása, droidok feltörése, rendszerek kiiktatása ad némi extra lehetőséget a fejlesztők kezébe. Nem mondom, hogy ez a legideálisabb recept, amihez a Ubisoft nyúlhat, de egy próbát talán megér.
Immortals SW Rising
És ugye az sem kizárt, hogy a franciák sikeresen meglepnek minket, és valami közismert és rendkívül elismert slágerjáték alapjait teszik magukévá, de nem erőszakkal, hanem úgy, hogy azt az eredeti alkotón kívül mindenki élvezze. Az év végén megjelent Fenyx Rising erre az opcióra kiváló példa volt, a videójátékos iparág pedig van annyira nagyszerű és sokszínű, hogy számos lehetőséget kapjunk a Star Wars-univerzum újbóli megismerésére. Arról nem is beszélve, hogy a Ubisoftnál azért voltak már izgalmas indie címek, jó kis platformerek, szóval a tárház, ha nem is kifogyhatatlan, de adott, és bőven van benne mindenféle stílus, ami akár még jól is állhat a Star Wars-világnak. Megjegyzem, a “jól áll” a saját olvasatomban nem azt jelenti, hogy csillog és villog, szinte már filmnek tűnik, de mellette közel élvezhetetlen és lélektelen.
Már csak egy jó történet kell, néhány szerethető karakter (akár a lázadók, akár a Birodalom oldaláról), egy jó, izgalmas és eseményekkel teli korszak, melyben meg lehet találni a konfliktusok fő forrását, amire mindez épül. Játékelemek tekintetében a Ubisoft rendelkezik egy olyan bő forrással, amiből ezt gyönyörűen ki tudja egészíteni, egy, ha nem is tökéletes, de izgalmas és élvezetes játékká varázsolva, pláne egy olyan stúdióval az oldalán, amely már bizonyított. És reméljük, hogy sikerül is így tenni, bármit is kapunk a jövőben.
Szerinted milyen lehetőségek vannak még a Ubinál, ha a Star Wars-univerzumot szeretnék a saját videójáték-világukba ültetni?Akár a legőrültebb, legelvontabb elképzelések is jöhetnek. Milyen lenne az ideális recept, aminek örülnél a franciáktól?