A Gears of War: Judgement 15 évvel az első Gears of War-játék előtt játszódik, mégpedig az E-Day után megalapított, majd rá két évvel feloszlatott Kilo Squad főszereplésével, melyben Baird, Cole, illetve két új szereplő, a Union of Independent Republics egykori katonája, Garron Paduk és Sophia Hendricks, az Onyx Guard Academy kadétja teljesített szolgálatot, mígnem hadbíróság elé állították őket: a vezetés parancsszegéssel, árulással, katonai felszerelések lopásával és ártatlan civilek millióinak veszélyeztetésével vádolja őket. A tárgyalásra a San Franciscóhoz hasonló, a háborúra felkészített Halvo Bayben kerül sor, az Onyx Guard Academy közelében, s valószínűleg a történet is itt indul be igazán, ám egyelőre ezzel kapcsolatban még nincs bővebb információnk.
Noha a fejlesztést a People Can Fly csapata végzi, az Epic szorosan együttműködik a lengyelekkel, ügyelve arra, hogy a játék maximálisan illeszkedjen a sorozat eddigi részeihez, tehát megmaradjon a Gears-érzés, ugyanakkor hagynak teret kibontakozni a srácoknak, ami a multiplayer módban fog leginkább meglátszódni.
A Gears of War: Judgement többjátékos szekciója kasztalapú: lesz egy Engineer, aki gépágyúkat telepít és barikádokat javít, a Soldier lőszerrel látja majd el a többieket, a Medic különleges gránátokkal az elesett bajtársakat tudja feltámasztani, a Scout pedig meg tud mászni bizonyos tereptárgyakat a jobb rálátás érdekében, illetve mobil spawn-pontokat tud letenni.
A multiplayer módok pontos felhozatala egyelőre nem ismert, egy új variáns azonban biztosan lesz, mégpedig az Overrun Mode, amiben COG és locust egységek esnek egymásnak. Eddig összesen nyolc locust fajtáról (Wretch, Ticker, Kantus, Grenadier, Bloodmount, Mauler, Serapede, Corpser) tudunk, s mindegyiknek megvan a sajátossága, amivel alapos kavarodást tud okozni -- az egyik például át tudja rágni magát a barikádokon, van amelyik savat köp, s olyan is, ami gyógyítja a társait.
Noha a fejlesztést a People Can Fly csapata végzi, az Epic szorosan együttműködik a lengyelekkel, ügyelve arra, hogy a játék maximálisan illeszkedjen a sorozat eddigi részeihez, tehát megmaradjon a Gears-érzés, ugyanakkor hagynak teret kibontakozni a srácoknak, ami a multiplayer módban fog leginkább meglátszódni.
A Gears of War: Judgement többjátékos szekciója kasztalapú: lesz egy Engineer, aki gépágyúkat telepít és barikádokat javít, a Soldier lőszerrel látja majd el a többieket, a Medic különleges gránátokkal az elesett bajtársakat tudja feltámasztani, a Scout pedig meg tud mászni bizonyos tereptárgyakat a jobb rálátás érdekében, illetve mobil spawn-pontokat tud letenni.
A multiplayer módok pontos felhozatala egyelőre nem ismert, egy új variáns azonban biztosan lesz, mégpedig az Overrun Mode, amiben COG és locust egységek esnek egymásnak. Eddig összesen nyolc locust fajtáról (Wretch, Ticker, Kantus, Grenadier, Bloodmount, Mauler, Serapede, Corpser) tudunk, s mindegyiknek megvan a sajátossága, amivel alapos kavarodást tud okozni -- az egyik például át tudja rágni magát a barikádokon, van amelyik savat köp, s olyan is, ami gyógyítja a társait.