Sok mindent elmondhatunk az internetről, de azt semmiképp sem, hogy unatkozunk figyelése közben. Azt hiszem, jelen pillanatban a legeslegjobb példa erre nagy valószínűséggel az a botrány, mely a Kane & Lynch: Dead Man kapcsán bontakozott ki. Tanulságos történet, bár minden bizonnyal megdöbbentő is egyben.
A történet ott kezdődött el, hogy az Eidos Interactive egy nagy reklámkampányt indított el még jóval a játék megjelenése előtt a GameSpot oldalán. Ezidáig rendben is van a dolog, azonban a szerződés értelmében elméletileg a leendő GameSpot tesztelőnek kötelező volt elfogadható értékelést adnia a Kane & Lynchre. Ezzel szemben Jeff Gerstman szerkesztő úr igencsak leértékelte az alkotást, folyamatosan kritizálta, és végül egy 6/10-es végeredménnyel zárta le a beszámolót. A poén az egészben az, hogy azóta Gerstman uraság távozott az online magazintól, az oldalon fellelhető nagy Kane & Lynch posztert pedig elnyelte a kámfor. Valóban számtalan magazin gondolja úgy, hogy a stuff nem érdemel 80% feletti értékelést, azonban az Eidos ezt figyelmen kívül hagyva rögvest elkezdett fenyegetőzni: lehetséges, hogy felbontják a megállapodást a reklámmal kapcsolatban...
A történet ott kezdődött el, hogy az Eidos Interactive egy nagy reklámkampányt indított el még jóval a játék megjelenése előtt a GameSpot oldalán. Ezidáig rendben is van a dolog, azonban a szerződés értelmében elméletileg a leendő GameSpot tesztelőnek kötelező volt elfogadható értékelést adnia a Kane & Lynchre. Ezzel szemben Jeff Gerstman szerkesztő úr igencsak leértékelte az alkotást, folyamatosan kritizálta, és végül egy 6/10-es végeredménnyel zárta le a beszámolót. A poén az egészben az, hogy azóta Gerstman uraság távozott az online magazintól, az oldalon fellelhető nagy Kane & Lynch posztert pedig elnyelte a kámfor. Valóban számtalan magazin gondolja úgy, hogy a stuff nem érdemel 80% feletti értékelést, azonban az Eidos ezt figyelmen kívül hagyva rögvest elkezdett fenyegetőzni: lehetséges, hogy felbontják a megállapodást a reklámmal kapcsolatban...
]{redenc: 70% jó indulattal?? Az igen.
A GameSpot egyébként mindig erősen megnyomja a ceruzát, de sajtószabadság van, a teszelés pedig szubjeltív műfaj. Ez esetben én egyetértettem Jeff Gerstmannel...