
Koster ezután átkerült a Sony Online Entertainmenthez, ahol azonnal állásinterjúra hívta be az agilis és ügyes, ám rendkívül csöndes, szerény srácot, akit fel is vettek az akkor induló Star Wars Galaxies tervezőcsapatába. Első megbízatása a „pet system”, azaz a kedvencek rendszerének megálmodása volt, melyet tökéletesen végre is hajtott: a lények például megtanulták a nevüket, ha sokat ismételgetted nekik, és más egyéb, remek mókákra voltak képesek. Ezek után még jó pár alrendszert tervezett meg – hogy rövidre zárjuk: az SWG bukása nem rajta múlott... Amikor a SOE elhatározta, hogy egy csomagban átdolgozza a játék alaprendszerét, lényegesen egyszerűsítve sok mindenben, ő tiltakozott ellene, de a döntés már megszületett, és amikor az MMOG-műfaj eddig legnagyobb botrányt kiváltó update-je, a New Games Enhancements 2005 novemberében a szerverekre került, ő magára vállalta a leghálátlanabb feladatot: megpróbálta védeni a mundér becsületét, kiállva a játékosok elé, és szinte egy emberként vitte el a balhét. Azt a balhét, melyben nem ő volt az igazi hunyó, de tervezőként nyilván része volt benne, csak épp az igazi felelősök gyávák voltak kiállni a nyilvánosság elé. Ilyen srác volt Jeff Freeman...
Ilyen volt, hiszen szeptember 24-én önkezével véget vetett életének. Népes családot hagyott hátra: gyászolja őt felesége, Brenda Freeman, két fia, Jeffery és Jesse Freeman, nevelt lánya, Destiny Coffman, szülei, Roy és Samantha Clark, nővére, SaDonna Moser, és két bátyja, R.G. Carr és Dwayne Archer. Utóbbi a halálhírt szerdán tette közzé az SWG Server Emulation fórumán, hozzátéve, hogy tettének semmi köze nem volt a játékhoz, magánéleti gondok vezettek ehhez az elkeseredett lépéshez.
Jeff Freemant tegnap helyezték örök nyugalomba Austinban. 39 éves volt.
Jeff Freeman blogja
Raph Koster nekrológja