A Mass Effect 3 fejlesztése során a BioWare igyekszik a lehető legtöbb területen javítani a játékmeneten. Az ígéretek szerint egy lépést tettek vissza, az első rész játékmechanizmusai felé, ami azt jelenti, hogy több szerepjáték-elemmel és ezzel együtt több fejleszthetőséggel lesz dolgunk, de ugyanakkor arról sem feledkeztek meg, hogy a játék akciódús legyen. Ennek megfelelően javítottak a mesterséges intelligencián, így a támadók a kasztjuknak megfelelően viselkednek, kihasználva egyedi képességeiket, illetve új trükkökkel is ellátták a már meglévő mesterségeket. Az engineer például egy fejlettebb automata gépágyút tud letenni a harcmezőre, amivel sarokba tudja szorítani ellenfeleit, a vanguard pedig egy erős, de nagy kockázattal járó közeli támadást kapott nova néven, és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy kasztonként változó pusztakezes támadások is érkeztek, melyek nem csak látványosak, de hasznosak is a különféle támadókkal szemben.
Még valami: Mac Walters, a játék írója elárulta, hogy a Mass Effect 2-ből kivágott, az első részre emlékeztető Fellegvár-küldetés bekerült a harmadik részbe, ám azt már nem árulta el, hogy pontosan milyen missziónak is nézünk elébe.
Még valami: Mac Walters, a játék írója elárulta, hogy a Mass Effect 2-ből kivágott, az első részre emlékeztető Fellegvár-küldetés bekerült a harmadik részbe, ám azt már nem árulta el, hogy pontosan milyen missziónak is nézünk elébe.
Ennél nagyobb marhaságot már régen hallottam normális játékfejlesztőktől...