Ugyan nálunk csak március 1-jén jelenik meg a Horizon: Zero Dawn – amivel a Sony-nak igazán nagy tervei vannak –, az Egyesült Államokban már február 28-tól elmerülhetnek a játékosok Aloy kalandjaiban. A megjelenés apropóján pedig megérkezett a launch trailer, ami egy törzsi tánc keretében és némi falfestménnyel felturbózva mutatja be a főhősnőt és a robotokkal tarkított világot. Igazán hatásos, azt meg kell hagyni.
Horizon: Zero Dawn – Egy legendáról mesél a launch trailer
Hamarosan megjelenik a Sony következő üdvöskéje, a Horizon: Zero Dawn, és egy hatásos launch trailerrel még megpróbálják meggyőzni a kétkedőket.
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
Kapcsolódó információk
Horizon: Zero Dawn megjelenés:
2020. augusztus 07.
Horizon: Zero Dawn gépigény:
még nem ismert
Még egy rövid összefoglalást írnék a wall of text-em melé, hogy mindenki számára érthető legyen.
A játék grafikája fontosabb a felbontásnál. Egy rondább játékon nem segít a nagyobb felbontás! Jelenleg a teknológiai bravúr konzolon történik, de alacsonyabb felbontásban. Ennél rosszabb teknológia érhető el multiplatformok esetében, amiket átültetnek pc-re is. - butított konzolport. Ezt lehet futtatni 4k-ban ugyan, de a felbontás a rosszabb teknológia okán, inkább kozmetikai megoldás. Tagadhatatlan, hogy a két multiplatform közül a pc-s szebb, de nem drámai a különbség! Akkor drámai, ha a teknológia is fejlettebb, ebben az esetben grafikai modot lehet telepíteni. Kár, hogy erre nincs mindig lehetőség, és csak user content, nem fejlesztői.
Tagadni a játék bravúrjait, mert az exkluzív és azzal jönni, hogy a nyílt harverben nagyobb potenciál LENNE…. így hülyeség.
Lényegében a potenciál nem többam feltételezésnél. Gyakorlatilag vitathatatlan, mert valószínűleg így lenne, ha átültetnék az új teknológiát és azt nagyobb felbontáson modokkal megspékelve futtatnánk Ám mivel ez nem történik és nem is történt meg, ezért jelenleg még kihagyott ziccer.
FELKIÁLTÓJEL!
Még egy rövid összefoglalást írnék a wall of text-em melé, hogy mindenki számára érthető legyen.
A játék grafikája fontosabb a felbontásnál. Egy rondább játékon nem segít a nagyobb felbontás! Jelenleg a teknológiai bravúr konzolon történik, de alacsonyabb felbontásban. Ennél rosszabb teknológia érhető el multiplatformok esetében, amiket átültetnek pc-re is. - butított konzolport. Ezt lehet futtatni 4k-ban ugyan, de a felbontás a rosszabb teknológia okán, inkább kozmetikai megoldás. Tagadhatatlan, hogy a két multiplatform közül a pc-s szebb, de nem drámai a különbség! Akkor drámai, ha a teknológia is fejlettebb, ebben az esetben grafikai modot lehet telepíteni. Kár, hogy erre nincs mindig lehetőség, és csak user content, nem fejlesztői.
Tagadni a játék bravúrjait, mert az exkluzív és azzal jönni, hogy a nyílt harverben nagyobb potenciál LENNE…. így hülyeség.
Lényegében a potenciál nem többam feltételezésnél. Gyakorlatilag vitathatatlan, mert valószínűleg így lenne, ha átültetnék az új teknológiát és azt nagyobb felbontáson modokkal megspékelve futtatnánk Ám mivel ez nem történik és nem is történt meg, ezért jelenleg még kihagyott ziccer.
A játék grafikája fontosabb a felbontásnál. Egy rondább játékon nem segít a nagyobb felbontás! Jelenleg a teknológiai bravúr konzolon történik, de alacsonyabb felbontásban. Ennél rosszabb teknológia érhető el multiplatformok esetében, amiket átültetnek pc-re is. - butított konzolport. Ezt lehet futtatni 4k-ban ugyan, de a felbontás a rosszabb teknológia okán, inkább kozmetikai megoldás. Tagadhatatlan, hogy szebb, de nem drámai! Akkor drámai, ha a teknológia is fejlettebb, ebben az esetben grafikai modot lehet telepíteni. Kár, hogy erre nincs mindig lehetőség, és csak user content, nem mint fejlesztői.
Tagadni a játék bravúrjait, mert az exkluzív és azzal jönni, hogy a nyílt harverben nagyobb potenciál LENNE…. így hülyeség.
Lényegében a potenciál nem többam feltételezésnél, gyakorlatilag vitathatatla, ám kihagyott ziccer.- mivel nyílt hardveren nem adott hasonló engine.
Sok hűhó, valóban - és ez kin is múlott? "csak kérem ne hurrázzuk a félszemű királyt a vakok közül..." Nem tudom hogy vagy vele, de én erről arra asszociálok, hogy a játék a sok förmedvény közül a legkevésbé ronda. Nem pedig arra, hogy kevésbé szép...
Igen, a hardver határoz meg mindent. Én azt látom, hogy fórumokon másik multiplatformmal hozakodnak elő. Hogy xy játék bezzeg 4k-ban szebb... És ez sok esetben pont a játék engine-je miatt nem igaz.
Nem lehet, hogy exkluzivításssal van a fő problémád?
Én arra asszociáltam Namur mondandóját illetően, amit alant leírtam, de erről inkább az íróját kell megkérdezni, mert mint a mellékelt példa is mutatja, írásban (és a magam részéről fáradtan) könnyen elbeszél egymás mellett két ember, hát még ha kettő akarja eldönteni mit is mondott a harmadik... :)
A multiplatformok esetében meg ugyanaz a játék azonos beállítások mellett 4K-ban szebb, mint FHD-ban, ha csak az éleket meg a textúrákon nagyobb felbontás mellett jobban feltűnő részleteket nézzük is. Két különböző játéknál, egyiket a másikkal hasonlítgatni viszont már szubjektívabb dolog és ezért fölösleges, de lehet állítani szempontokat.
És kihoztak már?
Nem!
Akkor?
Sok hűhó, valóban - és ez kin is múlott? "csak kérem ne hurrázzuk a félszemű királyt a vakok közül..." Nem tudom hogy vagy vele, de én erről arra asszociálok, hogy a játék a sok förmedvény közül a legkevésbé ronda. Nem pedig arra, hogy kevésbé szép...
Igen, a hardver határoz meg mindent. Én azt látom, hogy fórumokon másik multiplatformmal hozakodnak elő. Hogy xy játék bezzeg 4k-ban szebb... És ez sok esetben pont a játék engine-je miatt nem igaz.
Sok hűhó, valóban - és ez kin is múlott? "csak kérem ne hurrázzuk a félszemű királyt a vakok közül..." Nem tudom hogy vagy vele, de én erről arra asszociálok, hogy a játék a sok förmedvény közül a legkevésbé ronda. Nem pedig arra, hogy kevésbé szép...
Igen, a hardver határoz meg mindent. Én azt látom, hogy fórumokon másik multiplatformmal hozakodnak elő. Hogy xy játék bezzeg 4k-ban szebb... És ez sok esetben pont a játék engine-je miatt nem igaz.
Én arra asszociáltam Namur mondandóját illetően, amit alant leírtam, de erről inkább az íróját kell megkérdezni, mert mint a mellékelt példa is mutatja, írásban (és a magam részéről fáradtan) könnyen elbeszél egymás mellett két ember, hát még ha kettő akarja eldönteni mit is mondott a harmadik... :)
A multiplatformok esetében meg ugyanaz a játék azonos beállítások mellett 4K-ban szebb, mint FHD-ban, ha csak az éleket meg a textúrákon nagyobb felbontás mellett jobban feltűnő részleteket nézzük is. Két különböző játéknál, egyiket a másikkal hasonlítgatni viszont már szubjektívabb dolog és ezért fölösleges, de lehet állítani szempontokat.
Sok hűhó, valóban - és ez kin is múlott? "csak kérem ne hurrázzuk a félszemű királyt a vakok közül..." Nem tudom hogy vagy vele, de én erről arra asszociálok, hogy a játék a sok förmedvény közül a legkevésbé ronda. Nem pedig arra, hogy kevésbé szép...
Igen, a hardver határoz meg mindent. Én azt látom, hogy fórumokon másik multiplatformmal hozakodnak elő. Hogy xy játék bezzeg 4k-ban szebb... És ez sok esetben pont a játék engine-je miatt nem igaz.
Ha elkövettem hibát, az a mazsolázás volt, nem szándékosan, figyelmetlenségből.
Ez a sok hűhó semmiért tipikus esete volt. Mondjuk itt nagyon nem is látok senkit, aki állította volna, hogy egy játék csak azért szebb, mert 4K/60FPS, Namur is csak annyit jegyzett meg hogy a felskálázástól még nem lesz meg a natív 4K, parasztvakítás. Ezt itt és most te generáltad, gondolom a korábbiak során elhangzottak okán.
Én meg az egészet jól félreértettem és csak annyit láttam, hogy "a felbontás huszadrangú", mindegy, legalább egy jót beszélgettünk :)
Mondjuk az is megérne egy misét, hogy azért egy konzoljátéknál sem az engine határoz meg mindent, hanem a hardver. A jó engine az, ami kihajtja a szart is a hardverből, és olyat szül mint a PS4 sokat emlegetett nagyágyúi, amik lehetnének szebbek is magasabb képarányon, képfrissítésen, nagyobb megjelenítési távolsággal ésatöbbi. Csak a hardver erre már nem képes - a PC elméletben, csak a számokat nézve igen, és ez adja a muníciót annak, aki inkább visszaél vele és nem látja be, hogy a) ezt sosem fogjuk megtudni, hogy így lenne-e; és b) valószínűleg annyira specializálva van a konzolra, hogy a rosseb se tudja min futna normálisan (lásd még: a PS4 játékokat is patchelni kell, hogy kihasználják a jobb processzort, ha nem eleve Próra készültek).
De ez már annyira off, hogy hagyjuk inkább, és van egy olyan sejtésem, hogy egyetértünk.
Szalmabáb. Részben az én hibám, hogy felállíthattad.
Ha megnézed a 12-es hszt, akkor láthatod, hogy a játék teknológiájáról beszéltem, hogy egy szép játék alacsonyabb felbontáson jobban néz ki, mint egy ronda grafikájú, 4k-ban. Ez volt a felvetés, és ezeket nem lehet külön vizsgálni. Nem egy adott játék felbontás eltérését vitattam. Sőt azt írtam is, hogy szebb A vita apropója az, hogy a 4k/60fps szlogen ma már mindent felülír pc-s oldalon. Ezt azért ne hagyd figyelmen kívül, mert erről szólt az egész. Fel is merült, hogy a játék nem szép, mert nem 4k 60 fps. Pont itt történt egy hülye csavar, erre reagáltam.
Kár, hogy nem látod a videót, mert a driveclub és egy tresh játék látható rajta - utóbbi 4k 60fps-el fut.
Ne felejtsd el, hogy egy konzoljátékról beszélünk és itt az engine határoz meg mindent. Azt is, hogy mekkora lehet a felbontás, ezért nem lehet külön vizsgálni őket. A képátlónak is marhára helye van, mert tv-n játszák és távolabbról nézik. Nem tagadom, írtam is, hogy optimális körülmények között a 4k szebb, de a vita tárgya az, hogy önmagában a felbontás nem jelent semmit - eltérő játékok/eltérő grafika esetén!
Remélem egyetértünk, hogy a witcher 3 full hd-ban jobban néz ki, mint az aknakereső 4k-ban.
Szalmabáb. Részben az én hibám, hogy felállíthattad.
Annyiban tényleg hibás vagyok, hogy nem éppen egyértelmű a megfogalmazásom ezzel "a felbontás a grafika maga" mondattal, megpróbálom pontokba szedni a reakciómat, majd kifejteni bővebben.
1. nagyobb felbontás = több képpont = nagyobb részletesség, élesebb kép.
2. a játékmotornak az ég egy adta világon semmi köze a felbontáshoz, ami ocsmány, az FHD-n is randa meg 4K-n is.
3. itt és most nem tudom megnézni a videót amit linkeltél, de az összehasonlítás - hacsak nem a Driveclub mindkettő - először ott bukik el, hogy nem ugyanazt hasonlítod össze a 4K vs FHD tekintetében, hogy ezzel csak a játékmotorok képessége közötti különbséget hangsúlyozod.
+1. még ha meg is tudnám nézni, nem látnám a különbséget 4K és FHD között az FHD monitoron.
Szerintem mást akarsz bizonyítani, mint amit én - függetlenül az egész hír(sorozat) kapcsán lezajlott kommentek előéletétől - mondani akarok. Átültetve a szövegkörnyezetbe, és figyelembe véve azt is, amit megemlítettél, így írnám körül állításomat és annak lényegét:
A Horizon Zero Dawn két különböző felbontású (FHD és 4K) és képátlójú megjelenítőn a megfelelő távolságból (tudományos arányokat illeszd be ide) szemlélve láthatóan szebben mutatna a magasabb felbontáson, feltéve, hogy képes tartani a képfrissítést.
A hosszú körülírás lényege: a felbontás a grafika maga. Ezzel arra akartam reflektálni, hogy állítod, huszadrangú tényező a felbontás: mert objektíve nem az. Terelni pedig azzal tereltél, hogy "meghekkeled" ezt azzal, hogy ide meg oda ülsz ilyen meg olyan kijelzőt választasz (befolyásolod a tényszerű számokat azzal, hogy te választod meg a körülményeket) és ha jól sejtem játékmotorokat hasonlítasz össze, nem pedig a felbontásokat (tök másról beszélsz). Mondom még egyszer, nem feltételezek szándékosságot, mert nem fogalmaztam én sem egyértelműen.