Hiába a J.K. Rowling korábbi kijelentései miatti tiltakozás és kampányolás, a Hogwarts Legacy egyértelműen hatalmas kasszasiker lett még úgy is, hogy egyelőre csupán PC-re és újgenerációs konzolokra érkezett meg. Ez mondjuk nem is akkora meglepetés, hiszen a Harry Potter-rajongók álmát beteljesítő alkotásban végre bárki a méltán híres boszorkány- és varázslóképző iskolapadjába ülhet, és kedvenc háza színeiben bizonyíthatja rátermettségét, még ha nem is a könyvekből és filmekből ismerős korszakban. A Hogwarts Legacy persze közel sem az első Harry Potter-játék, hiszen korábban többek között a filmek alapján készült adaptációkat is kaptunk, a TT Games kockás feldolgozásairól már nem is beszélve. Az Avalanche Software is választhatott volna más megközelítést a Varázsvilág megelevenítésére, és most el is morfondíroztunk kicsit rajta, hogy milyen más irányt vehetett volna a Hogwarts Legacy.
Roxfort-szimulátor
Ugyan a játék remekül megidézi a filmekből ismerős helyszíneket, legalábbis azok az 1800-as években elképzelt változatát, egyes rajongóknak azonban talán kicsit csalódás volt, hogy nem az alapműből ismerős módon, a kezdetektől élhették át a kalandot. Persze a Hogwarts Legacy is jól visszaadja a roxforti élményt, de közel sem az "átlagos varázsló/boszorkány" vonalon, tehát nem a felvételünkről szóló bűvös levél megérkezésével és lázas Abszol úti bevásárlással kezdődik, ahogy maga a játékmenet sem kifejezetten a tanórákra járásról, a Házkupáért folytatott pontversenyről, bájitalfőzésről, no meg persze a kviddicsezésről és más "hagyományosabb" foglalkozásokról szól, bár persze ezek többsége bizonyos formában bekerült a játékba. A Hogwarts Legacy tehát lehetett volna akár egyfajta szimulátorszerű élmény is, ami a szokványos, de nem kevésbé varázslatos diákéletre fókuszál, amivel valószínűleg könnyebben is azonosulhattak volna a videójátékokhoz nem szokott rajongók, akik számára például a komolyabb összecsapások még alacsonyabb nehézségen is gondot jelentenek.
Hogwarts Legacy: The Telltale Series
Már a könyvekben és filmekben is elég lazán kezelték a Roxfort házirendjét – főleg Dumbledore az engedékeny természetéből adódóan –, de a Hogwarts Legacy ezt teljesen új szintre emeli, ugyanis például bármiféle következmény nélkül, akár halálos átkokat szórva is szaladgálhatunk az iskola folyosóin, hiszen senki, még a tanárok se szólnak meg érte, és tetteink miatt nem válunk sötét varázslóvá sem vagy hasonló. A játékban ugyanis nincs semmiféle morális rendszer, így alternatívaként érdekes lenne látni a Hogwarts Legacy egy olyan változatát, ahol hangsúlyosabb nem csak viselkedésünk, de döntéseink és válaszaink következménye is, kvázi Telltale-játékokhoz hasonló módszerekkel.
Ismerős arcok
A Rowling által megálmodott univerzum önmagában is lebilincselő, a Hogwarts Legacy részeként pedig rengeteg ismerős eleme visszaköszön, a történetet az 1800-as évekbe átcsúsztatva viszont esélyük sincs a rajongóknak összefutni az alapművekből ismert karakterek többségével, hiába szerették meg sokukat, és az őket alakító színészeket is. Valószínűleg az egekbe szokott volna tőle a költségvetés, de érdekes lett volna a már bejáratott színészeket viszontlátni a játékban, mindezt akár úgy, hogy a cselekmény újraelmesélése helyett azokat teljesen új szemszögből, mondjuk egy a bajkeverő trió körül gyakran megforduló, de egyébként átlagos Griffendélesként átélni, mindezt egy hozzá párosuló eredeti történetszállal megfejelve.
Az elátkozott gyermek és legendás állatai
A Hogwarts Legacy a Varázsvilágra építkezve okosan merít Rowling regényeiből, és bár az évek során már különböző videójátékos adaptációk feldolgozták a filmek történetét, még így is bőven maradt alapanyag. A játék például akár megeleveníthette volna a színdarabként életre kelt folytatás, a már felnőtt Harry Potter és fia, Albus Perselus Potter kalandjait bemutató Harry Potter és az elátkozott gyermek történetét, de a filmes vonalhoz visszakanyarodva akár a Göthe Salmander izgalmakkal teli munkásságát bemutató Legendás állatok-filmek cselekménye is jó alapul szolgálhatott volna, még ha a legutóbbi mozi vártnál gyengébb fogadtatása miatt egyelőre bizonytalan is a folytatás.
Ez persze csupán néhány ötlet volt a Varázsvilág határainak kiterjesztésére, hiszen kvázi a végtelenségig ötletelhetnénk még, például egy külön kviddicsjátékról, vagy mondjuk egy varázslók után kutató mugli magánnyomozó kalandjairól. Számodra Harry Potter-rajongóként mi lenne az igazi álomjáték?