Az ikonikus játékfejlesztő, Hideo Kojima 2024 utolsó napjában összefoglalta, hogy mi mindene dolgozott ő, és csapata, a Kojima Productions a tavalyi év folyamán – az ezzel kapcsolatos posztjában több dologra is kitért, de ezek között a legérdekesebb az, hogy melyik projekttel meddig jutottak. A következő játékuk a már jó ideje beharangozott, 2025-ben várható Death Stranding 2: On the Beach lesz, amivel már tavaly elkezdtek játszani és folyamatosan fejlesztették azt követően, hogy a nyár folyamán felvették hozzá a zenét és a japán szinkront. Kojima még szeptemberben mondta el, hogy elkészültek a játék motion capture munkálataival, és hogy akkor a fejlesztés 30-40%-ánál tartottak. Ettől függetlenül mindenkit biztosított, hogy a várva várt Death Stranding 2 nem fog 2026-ra csúszni.
Thank you for all your support in 2024. It was a year full of many things: DS2 development, the release of our second trailer, ADR for the actors, music production and recording, Japanese voice recording. In the summer, we started to play and build up the game. We were also able… pic.twitter.com/rozzqtCsPH
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) December 31, 2024
Ezek szerint az amerikai szinkronszínészeket tömörítő SAG-AFTRA tavaly nyáron lezajlott sztrájkja nem volt hatással a játék fejlesztésére, azonban létezik két Kojima-projekt, ami alaposan megszenvedte a dolgot. Az egyik az Xbox Game Studios közreműködésével készülő OD, amiről azt nyilatkozta az író/rendező, hogy ugyan beszkennelték hozzá a színészeket és a környezetet, ám 2024 második felében fel kellett függeszteniük a forgatást. Aztán ott van a másik játékuk, az egyelőre Physint munkacímen futó alkotás, ami a Sony segítségével készül, és ennek a szereplőválogatását kellett határozatlan időre felfüggeszteni a sztrájk miatt. Habár Kojima nem írt olyat, hogy konkrétan a sztrájk miatt fog késni a két játék, meg ugyebár egyiknek sincs még hivatalos megjelenési dátuma, viszont eléggé gyanús, hogy a fent leírtaknak köszönhetően a vártnál lassabban fognak elkészülni ezek a projektek.
A sztrájk azért tört ki, mert a nagy videójátékos cégek képviselői nem fogadták el a szakszervezet egyik követelését, mely szerint meg kellene védeniük a színészek munkáját a mesterséges intelligenciától. Azóta sem született megállapodás az ügyben, ám Kojima reméli, hogy idén folytatni tudják a munkát. A fejlesztő emellett azt is megemlítette az újévi posztjában, hogy 2024-ben nem csak a Death Stranding-film munkálatai kezdődtek meg az A24 stúdióval, hanem más adaptációkkal is haladtak – azt azonban, hogy ezek mik pontosan, Kojima nem árulta el.
A borítókép forrása: Kojima Productions