PC-s körökben 2010 legjobban várt, és nem utolsósorban legtöbb példányban eladott stratégiai játéka a StarCraft 2: Wings of Liberty volt, ám mint azt mindannyian jól tudjuk, ez csak egyharmad része a teljes csomagnak, amelynek az epekedve várt második felvonása még messze van.
A Blizzard becslései szerint, ha minden jól megy, akkor 2012-ben a boltokba kerülhet a Heart of the Swarm. Ilyen hosszú fejlesztésre pedig azért van szükség, mert nem egy egyszerű expanzióról beszélünk, mely akár egy év leforgása alatt is elkészül, hanem a tartalom tekintetében az alapjátékkal vetekedő, folytatásnak is felfogható programról van szó.
A Blizzard becslései szerint, ha minden jól megy, akkor 2012-ben a boltokba kerülhet a Heart of the Swarm. Ilyen hosszú fejlesztésre pedig azért van szükség, mert nem egy egyszerű expanzióról beszélünk, mely akár egy év leforgása alatt is elkészül, hanem a tartalom tekintetében az alapjátékkal vetekedő, folytatásnak is felfogható programról van szó.
Rimsala: példálózás (nem csak az sc2-re nézve, hanem minden Blizzard termékre nézve): warhammer (40K is), Forgotten Realms, Ravenloft, egy csomó real-world mitológia, a Biblia. Soroljam még? Szóval senki ne beszéljen itt eredetiségről (már olyan értelemben, hogy mindent saját kútfőből merítenek, mert ez szimplán nem igaz). Az meg, hogy az Activision semmilyen befolyással nem bír a Blizz felett sajtóközleményben volt kb. Láttad a szerződést? Az apró betűs részeket is? Akkor miről beszélünk? Igaz én sem láttam, de akkor is felettébb gyanús, hogy az Acti-Blizz egyesülés óta lett ilyen a Blizzard, de nyilván én vagyok a rosszindulatú. Az meg, hogy én írom a történetet az egy jó dolog egy PnP szerepjátékban, de az egyik kedvenc játékom folytatása okán ne ez legyen már a megoldás, könyörgök.
Lehet, hogy szánalmas, hogy azt írtam, hogy nem telt 20 órába a játék, de kire nézve? Rám vagy a Blizzardra? Szerintem az utóbbi, mivel a Brood War-t több, mint egy hétig nyúztam anno. Ezt meg három délután alatt végigjátszottam. De persze ez így teljesebb élmény lett, meg "nagyobb, hosszabb, vágatlan". Jah nem bocs, pont, hogy vágott, mégpedig 3 részre. És pont a hozzád hasonlók miatt volt pofájuk ezt megjátszani.
Hogy is írtad?
"Sosem értettem miért hiszik az emberek, hogy a virtuális térbe bevitt betűik halmaza egy kész, értelmes szöveg."
Nem veszed észre, hogy egy fanboy ömlengésére is áll ez a megállapításod? Még akkor is, ha éppen te vagy az a fanboy?
Hogy miért írom mindezt a szövegedre?
Mert a Blizzard éppen a hozzád hasonlókból akar megélni?
Hogyan is lesz?
Már van egy "alap" és egy gyűjtői kiadása a WoL-nak.
Valószínűleg meg fog születni ugyanennek a GotY verziója is.
Aztán megérkezik a zerg kampány "alap" és gyüjtői kiadása.
Amit hamarosan követni fog a GotY, majd a WoL-lal összevont "alap" és gyűjtői kiadás.
És végül ugyanezt a sort végig fogják játszani, amikor végre kiadják a protoss kampányt is.
Ez (már ha jól számolom), akkor lehet olyan tíz-tizenhárom bőr ugyanarról a rókáról. Mivel maga a játék már készen van, és a történet egyes részeit sem ezután fogják megírni.
Persze miért ne érné meg a Blizzardnak, hogy az elvakult fanboyoktól ennyiszer kérjék el ugyanannak a játéknak az árát?
Már csak egy pénzes szülő kell hozzá, aki mindezt fizeti is.
Ha valami számodra rossz miért nem írod le mi lenne a jó történet befejezés. Mi a gond vele és min kéne változtatni. Írd le mintha egy regényt írnál, hisz biztosan tudsz. Az pedig már szánalmas, hogy ilyeneket mond valaki "nem tellett 20 órába a játék" . Miért milyen hosszúnak kéne lennie egy játéknak? 50-200 óra, vagy életünk végéig? Hisz van egy játékod már, miért nem játszol azzal? Csak itt tényleg meghalsz és nem 0 és 1-re esel szét.
Nem mondok ezzel sokat, mert tudjátok hogyan is néz ki egy stúdió, főleg a Blizzardé, de azért tudnotok kell, hogy Diablo 3, StarCraft 2, WoW mind-mind külön tervező emberekkel rendelkeznek és nincs az, hogy most csak az egyik szoftvert fejlesztjük és a másikat hagyjuk pihizni. Ezenkívül Activision szinte semmilyen befolyással nem bír a Blizzard felett. Ez volt a legfontosabb megállapodás amikor a két óriás cég egyesült.
Ámulatba ejtően sokat írjátok ilyen meg olyan dolgokat tudnátok mondani, de valahogy mégsem mondotok semmit sem. Hisz a példálozás példa nélkül semmit sem ér. Miért írtok ide? Csak azért, hogy legyetek valakik, osszátok az észt, mert ti szupertitkos infókat tudok és több tucat év van mögöttetek ebben a szakmában? Jah, igen. Szép is az a számocska az Avatar alatt. Milyen jó ha növekszik…
A feldarabolás azért volt fontos, mert így képesek mind a három faj történetét jobban kibontani és pontosabb képet adni. Egy-egy rész, egyszeri végigjátszással körülbelül 20-25 óra, ami játékostól függ. Azaz egy ilyen rész teljes értékű játék. Ha egybe tették volna, akkor a hely és eladási ár miatt nem tudták volna így elmesélni nekünk a történetüket, és egyben egy látványos játékmenetet alkotni hozzá.
Remélem ez a SC2 ismételten lesz olyan szintű mint az eddig megszokott Blizzard színvonal. A pályák, amik közelebb vitték a játékos, ahhoz az adott történésekhez rendkívüli és egyedi volt. Ritka az ilyen jól megtervezett pályák és történetek együttvéve. Ezenfelül megkaptuk megint az a csodás tájat és rajzstílust amit a Blizzard mindig képes hozni, néha újítva néha továbbfejlesztve. Reméljük most sem fognak hibázni a srácok.
Vigyázzatok mert minden cég mögött ott rejlik a kaszás!
Edem-X:
NEM kell megvenni ahhoz, hogy neten továbbra is tudjál vele játszani. A WoL elegendő, hisz azon a teljes multiplayer rajta van.
"Azert gondoljatok mar bele: A Blizzardnak mindig egyedi jatekai vannak, nem masol, nem majmol, torekszik az egyedisegre"
Ezen azért jót nevettem. Kapásból tudnék mondani egy csomó cuccot, ahonnan folyamatosan és pofátlanul lopkod a Blizzard. Most az más kérdés, hogy kicsit alakítanak rajta és nagyon jó a végeredmény, de azért ilyet mégse mondjunk már!
Ne hasonlítgassuk már az SC2-t az egyhez ("ugyanannyi pálya volt csak a terran kampányba, mint az egész SC1-ben"). Csak az a gond, hogy ezen pályák nagy részéről lerí, hogy töltelék pálya, a másik meg, hogy minden második pályán rohanni KELL! És ha én szöszmötölni akarok? Kit érdekel! Emiatt viszont marhára csökken a szavatossága a játéknak. Hard fokozaton nem telt 20 órába a játék kivégzése és csak egyetlen egy pályának kellett kétszer nekimennem, abszolút nem voltak nehezek (most senki ne jöjjön azzal, hogy van insane fokozat is, mert az a 300+ apm bajnokokra van kitalálva, nem az átlag 150 körülire). Lehet sok pálya van a játékban, de pl a "To slay the beast" pálya már egymagában kitesz 3-4 SC2-es pályát, mert vért lehetett izzadni vele. De sokkal jobb érzés volt úgy végigvinni, hogy volt kihívás a játékban.
Az meg, hogy sokaknak csípi a szemét az "atom jó" történet talán abból fakad, hogy az alap történetet már lerakták a BW titkos pályáján, így az már adott volt, a többi "rátett" dolog meg egyáltalán nem volt nagy szám, sőt a Kerriganes húzás kifejezetten gáz lett. Igenis érthető, hogy miért húzzák sokan a szájukat. És igen még azok közül is, akik megvették a játékot.
"Jó munkához idő kell!"
Lassúhoz meg még több!
Lényegében már készen van minden (az egységek, a motor).
Mindegy csak reménykedem, hogy nem fog kinőni a szakállam amire a Protoss "kampány" is kijön.
Azt nem lehet tudni ha valakinek meg van az wol (wings of liberty) akkor ezt is meg kell venni ,h továbbra is tudjon neten játszani vagy az a kód amit a wol-hoz kapott avval tud továbbra is ,csak le kell rántani akár torrentről a hots-ot? (lásd sc1 ha megvolt az originál ugye ahhoz volt a kód és a bw-hez nem kellett semmi)
mert ha meg kell tényleg venni.. szomorú ha 30k környékébe fog kerülni...
Azert gondoljatok mar bele: A Blizzardnak mindig egyedi jatekai vannak, nem masol, nem majmol, torekszik az egyedisegre, a megunhatatlansagra, az idotallosagra, a hibamentessegre es meg rengeteg dologra.
Es ahogy a hirben is elhangzot nem egy szimpla kiegeszitot akarnak csinalni, hanem egy Starcraft 3-at tulajdonkeppen! Az csak egy dolog hogy van grafikai motor amivel egy jatek mar mukodik, de ezzel egy olyan kiegeszitot csinalni, ahol csak mas modelt (zerg) kapnak az egysegek es egy masik story-t, az egy rokabor lenne.
Es lefogadom, ha ez tortenne, akkor azert menne a siras, hogy nem voltak kepesek kitalalni semmi ujat az elso reszhez kepest.
A Wings of Liberty kampanya siman van olyan hosszu, mint a Starcraft 1 + BW. Es ha azzal elvoltunk 13 evig, akkor az SC2-vel is elleszunk 2 evig, ami azert sokkal tobb mindent rejt magaban mint az SC1. Pl: Achievementek, custom mapek, kampanyok, battle.net jatek (ladder, fun mappok).
A modkeszitok meg ki sem aknaztak a szerkesztoben levo lehetosegeket. Mostani Blizzconon is bemutatak par erdekeseget amivel nagyon izgalmas dolgokat lehet letrehozni!
Ensem orulok neki, hogy meg kozel ket evet kell varni, es tudom hogy mas sem, de azt is tudom, hogy ha kiadjak a kiegeszitot, akkor abban csalodni senki nem fog. A Blizzard celja nem a rokabor lehuzas egy egy jatekrol, hanem jatekrol-jatekra az onmaguk tuszarnyalasa a cel!
Es aki nem tudja mivel jar egy olyan jatek elkeszitese, ami nem foghato mashoz, ami kepes ujat mutatni a millionyi konkurens kozott, az jobb ha csenben marad es nem egeti itt magat a hozza nem ertesevel.
Amúgy meg felőlem jöhet akár 2013-ban is a HotS, csak előtte dobják ki a Diablo 3-at (mármint nem a kukába, hanem a boltok polcaira). Nem mintha nem várnám a zerg hadjáratot, de azért a hack'n'slash az, amire kegyetlenül és kegyetlen hosszú ideig rá tudok gyógyulni, nagyobb szavatossággal bír (számomra), mint egy RTS, így azzal simán kihúzom addig, még tovább is.
jó ebben lennie kell valaminek de szerintem a minőséggel (még) messze sincs gond majd ha mindenki kapja a fejébe az évente kijövő kiegeket (most a wowról ne beszéljünk az MMO, szerintem annak kellenek ezek a kiegek) akkor legyen sírás
1 év alatt bőven össze lehet dobni,kell egy történet,pár fejlesztés,pár új egység,és a nép venni fogja bármennyire kevés újítást is tartalmaz...
Talán azért, mert a minőség és az anyagiak kényes aránya kezd egy kicsit felborulni azóta, mióta a Blizzard az Activisionnel kotlick. Eleve nem kellett volna szétdarabolni a Starcraft2BANNOLTUK.
Jó, ez tényleg ezerszer átbeszélt téma már, de akkor is igaz. Szerintem az egész játékot egyben ki tudták volna adni, csak éppen közös megegyezés alapján úgy döntöttek, a rajongókról akármennyit le lehet húzni úgyis, ezért miért ne adják ki darabokban, jó sok fejlesztési idővel, szütyögve?
De amúgy én is remélem, hogy ezidő alatt valami ütős sztorit kerekítenek ebből a kissé kliséhalmazosból, amit eddig láthattunk. S főleg a végén "felvetettekre" adjanak normális választ, mert az lett a valaha elkészült leglelombozóbb lezárás - s nem jó értelemben.
(mondjuk akkor legalább jól használják ki azt a két évet, hogy nehogy még egyszer akkor ratyi szülessen, mint az sc2 vége)