Csütörtökön röppent fel a hír, hogy a No Man’s Sky talán késni fog, vagyis nem jelenik meg június 22-én. A Kotaku meg is kapta a maga kis halálos fenyegetésért, amiért volt pofájuk ilyen hírt lehozni. Az egyik kommentelő ezt a kis üzenetet hagyta hátra: „a kis szösszeneted a No Man’s Sky késésről rettenetesen feldühített. Ez az egyetlen dolog, amiért élek, és te ilyen baromságokat írsz róla. Később ellátogatok Londonba és azt hiszem, beköszönök hozzád és megb*szlak. Azt hiszed, ilyen könnyen megúszod? Majd vicceskedhetsz a Redditen? Úgy tűnik, halálvágyad van. Meg foglak találni.”
És ez csak a kezdés volt, mert aztán a No Man’s Sky-t fejlesztő Hello Games is megkapta a maga kis jókívánságait, pláne miután hivatalossá vált, hogy a program csak augusztus 10-én jön. Sean Murray, a stúdió társalapítója a következőt tweetelte: „elég sok halálos fenyegetést kaptam a héten, de ne aggódjatok, a Hello Games most olyan, mint a Reszkessetek betörőkben a ház.” Később még hozzátette: „szóljatok, ha eltávolíthatjuk a golyókat és az olajat a lépcsőkről. Hív a szükség, kellene a WC.”
Murray legalább poénosan fogott fel egy szerintem egyáltalán nem vicces helyzetet. Egy videojáték miatt emberek életét fenyegetni színtiszta állatság. Pedig sajnos a késés miatt elég sok IQ-light hozzászólás született más helyeken is. De tényleg ennyire buta a játékostársadalom? Muszáj ennyire állat módjára viselkednie néhány embernek semmiség miatt? Néha azért nem csodálkozom, hogy a sztereotípiák nem kopnak ki…
Nem vagyok ez a "jajj, gamer vagy, akkor nincs életed" stb (jómagam is az vagyok), de aért ez az egy részlet már önmagában is erős.
Szóval szerintem mehet a rendőrségi feljelentés, és a per. Bár tény hogy 60 dollárért nem fognak nyomozást indítani, csak ha sok károsult tesz feljelentést.
Másrészről a megjelenési dátum kitolása rendben van, a patcheket s megérti az ember, de szerintem a mai tendencia mellett igen is kellene valami kontrol, hogy mit tekintunk kész játéknak, és mit Eraly accesnek. Pl A Division-t hova soroljuk?
A példám az valós volt, lehet nem feltétlen állja meg minden esetben a helyét, de az életben is vannak ilyenek, nem feltétlen minden hátsó szándékkal történő dolog.
Szóval szerintem mehet a rendőrségi feljelentés, és a per. Bár tény hogy 60 dollárért nem fognak nyomozást indítani, csak ha sok károsult tesz feljelentést.
Másrészről a megjelenési dátum kitolása rendben van, a patcheket s megérti az ember, de szerintem a mai tendencia mellett igen is kellene valami kontrol, hogy mit tekintunk kész játéknak, és mit Eraly accesnek. Pl A Division-t hova soroljuk?
A példám az valós volt, lehet nem feltétlen állja meg minden esetben a helyét, de az életben is vannak ilyenek, nem feltétlen minden hátsó szándékkal történő dolog.
Szóval szerintem mehet a rendőrségi feljelentés, és a per. Bár tény hogy 60 dollárért nem fognak nyomozást indítani, csak ha sok károsult tesz feljelentést.
Másrészről a megjelenési dátum kitolása rendben van, a patcheket s megérti az ember, de szerintem a mai tendencia mellett igen is kellene valami kontrol, hogy mit tekintunk kész játéknak, és mit Eraly accesnek. Pl A Division-t hova soroljuk?
A következménye már megvan, ha egy játékot nem adnak ki időben, mert az átszervezéssel jár és az esetek többségében költségtöbblet keletkezik. Más, ha látják, hogy egy játék milyen állapotban van és mennyi idő kell neki, de a megjelenésnél ezt benézték, mert úgy látszott a munkából, hogy hamar meglehet és felléptek olyan hibák, amiket nem tudnak máshogy orvosolni, illetve kiadhatnánk patchelve később, de az rossz kritikát eredményezne és kevésbé lenne népszerű a játék, éppen ezért döntöttek a későbbi kiadás mellett. Játékoknál nehéz kiszámítani, hogy mennyi minden jöhet közbe, nagyjából megvannak a tervek és bekalkulálják a költségeket is, de bármikor lehetnek nem várt problémák, amik nehezíthetik a játék megjelenését.
Egy példával élve volt olyan is, hogy egy cég a játékát nem tudta megjelentetni, mert árvíz volt náluk és elmosta az összes adatot, vagy pl tűz ütött ki és elégett az összes munka. Emellett nem biztos, hogy perelni jó ötlet lenne, mert azzal még kevésbé lesz esély arra, hogy kiadják a játékot.
A kérdés itt az, hogy hogyan teheti meg egy kiadó,/fejlesztő, hogy az előrendelésben eladott játékkal ne időben jelenjen meg. Most nem feltétlen erre a játékra gondolok, de igenis kellene, hogy következménye legyen egy-egy késésnek.
És nem az időben kiadás nem egyenes következménye a bugos, használhatatlan programnak, még mielőtt valaki erre fogná.
Ha a cég ahol dolgozom, egy hetet is késne a megigért árúval, olyan pert akasztanának a nyakunkba, hogy csak néznénk... Miért teheti meg egy kiadó ezt, ha van a programra előrendelés????
Amúgy nagy az Isten állatkertje és elfogyott a kerítése...