A hivatalos álláspont szerint a JoWooD megunta, hogy milliókat kaszál a bugos Gothic 3-mal, ezért hirtelen felindulásból elküldte térdig érő szélben lekvárt kaszálni a német Piranha Byte-os srácokat. Természetesen ez körülbelül annyira hihető, mint az a minden bizonnyal népszerű teória, hogy a gothicos brigád megunta a JoWooD furcsa szerződésrendszerét, ezért szándékosan rosszul készítette el azt a játékot, amely hírnevet és rajongókat toborzott nekik. De mi az igazság? Fanfárok, trombiták, dobpergés: halvány lila gőzünk sincsen róla, aki pedig biztosat állít ebben a témában, az jobb esetben félre lett tájékoztatva, rosszabb esetben szánt szándékkal hazudik. Bárhogy is történt, a lényegen már nem változtat: egy legendás páros ért véget nem sokkal a Gothic harmadik részének bemutatása után, a JoWooD nekiállt apróhirdetésekben fejlesztőgárdát toborozni a negyedik résznek ez van, ha valaki nem figyel oda a szerzői jogokra , a húsevő halak pedig egy új, mindent überelő nyílt világú szerepjáték elkészítésébe fogtak.
Hogy ennek mégis mi köze van a mostani hírünkhöz már mint azon kívül, hogy imádom leírni ezt a történetet, mert korunk legalább akkora tragédiájának élem meg, mint Bill Rómeó és Júliáját? Csak annyi, hogy miután a JoWooD visszakérte a lakáskulcsot néhai kedvesétől, rá kellett döbbennie, hogy nem csak, hogy erotika nem lesz ezentúl, de a lány most már se takarítani, se főzni nem fog hazajárni. Elég az hozzá, a Piranha a szerződésbontás után természetesen nem állt neki a hónapokon keresztül beharangozott és a rajongók által veszett pincsihez hasonlatosan habzó szájjal várt... - gigantikus foltnak, a Gothic 3 azonban ezektől függetlenül is bogaras volt, mint egy nyolcadik kerületi bérház lomtalanítás közben. Ezért aztán a JoWooD úgy döntött, hogy rajongókra bízza a program foltozását, megadva nekik minden támogatást (ha annyit, amennyit a fejlesztőbrigádjainak szokott, akkor isten nyugosztalja őket), amire csak szükségük van így pedig eljutottunk hírünk lényegéhez, a Gothic 3 folthoz, amelyet ]{redenc apánk feltöltött nektek, és amelyet megtalálhattok a hír alatt is, többek között.
Az 1.4-es közösségi folt közel 40 hibát orvosol, ezek között pedig megtalálhatóak valóságos bugfixek (ezeket egy kötőjellel jelezték a leírásban, és olyan apróságokat lelhetünk fel köztük, mint például a méreg készítésének tanulásakor jelentkező bogarak kiirtását, bizonyos nevesített tárgyak kétszer való felvételének letiltását, néhány küldetés jutalmazásának normalizálását) és hozzáadott extra tartalmak (amelyeket plusz jellel képeznek le nekünk, és olyan nyalánkságokra kell számítani, mint például új küldetések, tanulható, ám idáig kikapcsolt képességek, eddig elhallgatott dialógusok) egyaránt. Szomorú, de igaz, hogy bár a javítás szinte minden nyelvre elérhető a timbuktui változaton még dolgoznak , tradicionális kínaira, csehre, oroszra, valamint (milyen meglepő) magyarra egyelőre nem. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy ne lehetne telepíteni a lokalizált változatra, pusztán azt, hogy ha megtesszük, akkor utána a javított dialógusok és az addig nem látott tartalmak angolul fognak megjelenni. Ehhez csak egy dolgot tudok hozzáénekelni: miért, ó miért mentél el, te bájos húsevő hal, miért hagytad itt nekünk remekművedet...
Hogy ennek mégis mi köze van a mostani hírünkhöz már mint azon kívül, hogy imádom leírni ezt a történetet, mert korunk legalább akkora tragédiájának élem meg, mint Bill Rómeó és Júliáját? Csak annyi, hogy miután a JoWooD visszakérte a lakáskulcsot néhai kedvesétől, rá kellett döbbennie, hogy nem csak, hogy erotika nem lesz ezentúl, de a lány most már se takarítani, se főzni nem fog hazajárni. Elég az hozzá, a Piranha a szerződésbontás után természetesen nem állt neki a hónapokon keresztül beharangozott és a rajongók által veszett pincsihez hasonlatosan habzó szájjal várt... - gigantikus foltnak, a Gothic 3 azonban ezektől függetlenül is bogaras volt, mint egy nyolcadik kerületi bérház lomtalanítás közben. Ezért aztán a JoWooD úgy döntött, hogy rajongókra bízza a program foltozását, megadva nekik minden támogatást (ha annyit, amennyit a fejlesztőbrigádjainak szokott, akkor isten nyugosztalja őket), amire csak szükségük van így pedig eljutottunk hírünk lényegéhez, a Gothic 3 folthoz, amelyet ]{redenc apánk feltöltött nektek, és amelyet megtalálhattok a hír alatt is, többek között.
Az 1.4-es közösségi folt közel 40 hibát orvosol, ezek között pedig megtalálhatóak valóságos bugfixek (ezeket egy kötőjellel jelezték a leírásban, és olyan apróságokat lelhetünk fel köztük, mint például a méreg készítésének tanulásakor jelentkező bogarak kiirtását, bizonyos nevesített tárgyak kétszer való felvételének letiltását, néhány küldetés jutalmazásának normalizálását) és hozzáadott extra tartalmak (amelyeket plusz jellel képeznek le nekünk, és olyan nyalánkságokra kell számítani, mint például új küldetések, tanulható, ám idáig kikapcsolt képességek, eddig elhallgatott dialógusok) egyaránt. Szomorú, de igaz, hogy bár a javítás szinte minden nyelvre elérhető a timbuktui változaton még dolgoznak , tradicionális kínaira, csehre, oroszra, valamint (milyen meglepő) magyarra egyelőre nem. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy ne lehetne telepíteni a lokalizált változatra, pusztán azt, hogy ha megtesszük, akkor utána a javított dialógusok és az addig nem látott tartalmak angolul fognak megjelenni. Ehhez csak egy dolgot tudok hozzáénekelni: miért, ó miért mentél el, te bájos húsevő hal, miért hagytad itt nekünk remekművedet...
Az optamilizálatlanságról meg ne is beszéljünk, nincsen olyan perc hogy a gép ne töltsön egy folytában és berángasson egy-két helyen!
Úgy hogy ennek kuka!
Amúgy kár érte, ha jobban megcsinálták volna ezt a játékot, most ez lenne az "Oblivion-verő".
Amúgy ezek a JoWood-osok tiszta hülyék, kirúgják (már ha tényleg ez történt) az egyetlen jó fejlesztőcégüket. Talán egy jó játék volt amit még ők adtak ki, a Rally Trophy. Nagyon sajnálom, hogy erre a sorsa jutott a Gothic.