Kezdjük a hírt azzal, hogy pár nappal ezelőtt Michael de Plater (Ubisoft) arra kérdésre, hogy lesz-e PC-re is Endwar -- elvégre egy RTS-ről beszélünk --, azt a megnyugtató választ adta, hogy igen, lesz, hiszen semmi okuk nincs arra, hogy hanyagolják a platformot.
Az Ubisoft idén nagy fába vágta a fejszéjét ezzel az Endwarral, hiszen nem csak egy vadonatúj címmel szeretne sikereket elérni, de a konzolokon lévő igencsak csekély RTS-ek számát is bővíteni szeretné. Azonban a játékon dolgozó Vinh-Dieu Lammal folytatott beszélgetésből megtudtuk, hogy a cégnek sokkal nagyobb tervei vannak az Endwarral, mint ahogy azt bárki gondolta volna.
Vinh-Dieu Lam az Endwar mesterséges intelligenciáját programozza, és tőle tudtuk meg, hogy az Ubisoft a távoli jövőben egyesíteni szeretné az öt nagy Clancy címet (Rainbow Six, Splinter Cell, Ghost Recon, HAWX, Endwar), hogy egy nagy háborús játékélményben legyen részünk. A terv első fázisa már életbe is lépett, ami szerint a sorozatokat először csak kismértékben egyesítik, ezzel először az Endwarban fogunk találkozni, ahol HAWX és Ghost Recon egységeket is hívhatunk.
A második lépés már izgalmasabb, ami valahogy úgy fog kinézni, hogy következő Ghost Recon (vélhetőleg az Advanced Warfighter 3), vagy Splinter Cell játékban végrehajtott küldetések befolyásolják a majdani Endwar 2 csatatereit. Hogy jobban érthető legyen ez a szisztéma, tegyük fel, hogy valamelyik európai nagyvárost szeretnénk megtámadni az Endwar keretein belül, azonban hogy ezt megtehessük, előtte egy Ghost Recon vagy Splinter Cell küldetést kell teljesítenünk.
Végül a harmadik és egyben legszórakoztatóbbnak ígérkező fázis, amiben egy játékon belül több játékstílus szerint játszhatunk, azaz a vadászgépeket a HAWX stílusában irányítjuk, a kémekkel Sam Fisher módjára hatolunk be az ellenség titkos főhadiszállásaira, míg a nagyobb összecsapásokban a Rainbow Six és a Ghost Recon játékokból megismert mechanizmusokkal találkozunk, ezzel egy óriási, élő és lélegző csatamezőt kapva.
A gyakorlatban ez az egész rendszert úgy fog kinézni, hogy lesz öt különálló játék, és ha az egyikben végrehajtunk egy küldetést, akkor annak a „jegyzőkönyve” felkerül egy szerverre, ahol a másik négy játékhoz kreálnak egy kapcsolódó küldetést a számunkra. Az Endwar lesz az összekötő kapocs a többi Clancy-játék között, és a segítségével egy nagyobb, átfogó képet kapunk a világszerte dúló csaták alakulásáról.
Vinh-Dieu Lam szerint a Tom Clancy játékokat a kezdetektől fogva ennek a tervnek a szellemiségében készítették, amire jó példa, hogy mivel az Endwar 2020-ban játszódik, az ezelőtti játékok csak a most látott konfliktushoz vezető út részleteit mutatták be.
Ezeket olvasva kár még beleélnünk magunkat a dologba, hiszen igazán részletesen még nincs kidolgozva a terv, és még az sem biztos, hogy tényleg meg fog valósulni, de mindenképpen ígéretes egy ötlet.
Az Ubisoft idén nagy fába vágta a fejszéjét ezzel az Endwarral, hiszen nem csak egy vadonatúj címmel szeretne sikereket elérni, de a konzolokon lévő igencsak csekély RTS-ek számát is bővíteni szeretné. Azonban a játékon dolgozó Vinh-Dieu Lammal folytatott beszélgetésből megtudtuk, hogy a cégnek sokkal nagyobb tervei vannak az Endwarral, mint ahogy azt bárki gondolta volna.
Vinh-Dieu Lam az Endwar mesterséges intelligenciáját programozza, és tőle tudtuk meg, hogy az Ubisoft a távoli jövőben egyesíteni szeretné az öt nagy Clancy címet (Rainbow Six, Splinter Cell, Ghost Recon, HAWX, Endwar), hogy egy nagy háborús játékélményben legyen részünk. A terv első fázisa már életbe is lépett, ami szerint a sorozatokat először csak kismértékben egyesítik, ezzel először az Endwarban fogunk találkozni, ahol HAWX és Ghost Recon egységeket is hívhatunk.
A második lépés már izgalmasabb, ami valahogy úgy fog kinézni, hogy következő Ghost Recon (vélhetőleg az Advanced Warfighter 3), vagy Splinter Cell játékban végrehajtott küldetések befolyásolják a majdani Endwar 2 csatatereit. Hogy jobban érthető legyen ez a szisztéma, tegyük fel, hogy valamelyik európai nagyvárost szeretnénk megtámadni az Endwar keretein belül, azonban hogy ezt megtehessük, előtte egy Ghost Recon vagy Splinter Cell küldetést kell teljesítenünk.
Végül a harmadik és egyben legszórakoztatóbbnak ígérkező fázis, amiben egy játékon belül több játékstílus szerint játszhatunk, azaz a vadászgépeket a HAWX stílusában irányítjuk, a kémekkel Sam Fisher módjára hatolunk be az ellenség titkos főhadiszállásaira, míg a nagyobb összecsapásokban a Rainbow Six és a Ghost Recon játékokból megismert mechanizmusokkal találkozunk, ezzel egy óriási, élő és lélegző csatamezőt kapva.
A gyakorlatban ez az egész rendszert úgy fog kinézni, hogy lesz öt különálló játék, és ha az egyikben végrehajtunk egy küldetést, akkor annak a „jegyzőkönyve” felkerül egy szerverre, ahol a másik négy játékhoz kreálnak egy kapcsolódó küldetést a számunkra. Az Endwar lesz az összekötő kapocs a többi Clancy-játék között, és a segítségével egy nagyobb, átfogó képet kapunk a világszerte dúló csaták alakulásáról.
Vinh-Dieu Lam szerint a Tom Clancy játékokat a kezdetektől fogva ennek a tervnek a szellemiségében készítették, amire jó példa, hogy mivel az Endwar 2020-ban játszódik, az ezelőtti játékok csak a most látott konfliktushoz vezető út részleteit mutatták be.
Ezeket olvasva kár még beleélnünk magunkat a dologba, hiszen igazán részletesen még nincs kidolgozva a terv, és még az sem biztos, hogy tényleg meg fog valósulni, de mindenképpen ígéretes egy ötlet.
Ez tényleg NAGY ötlet! Remélem össze hozzák majd!
5 jó játékot építenének egybe és a szerveres megoldással a kalózkodást is vissza lehetne szorítani (egészen addig amíg meg nem jelennek az illegális tört szererek).
Az Endwar-t már alapból nagyon vártam de most már tuti meg fogom venni (meg talán az előző játékokat is a sztori kedvéért).
GO! Ubisoft GO!
egyébként szerintem ez nagyon nem jó ötlet. persze, tök poén, hogy lesz ien, de nagyon messze van az, hogy kiadják egyben az összeset. majd szépen egyenként a játékok küldik a szerverre. és ekkor jön a kérdés. ha nekem csak az EndWar 2 kell?! akkor is kell a SC, hogy túl tudjak jutni?! mert ez már nagyon nem jó...
Tényleg kellene pár vagon újítás a játékok terén, csak rá kell jönni arra, hogy mi az, ami nem hiányzik a játékosoknak kidobni a kukába
Jól fogalmaztam?
De a hír maga örvendetes.
Igazán az lenne szép, ha egy játékon belül beléphetnénk a kommandósok szerepébe, vagy Sam Fisher-ébe . RTS-FPS-szimulátor-TPS-lopakodós . Tök jó lenne.
Türelem rózsát terem!