A PC-s játékosok már megszokhatták, hogy a Battlefield-sorozat egyes részei bármiféle gond nélkül képesek elérni és meg is haladni a 60 fps sebességet, a konzolos játékosoknak azonban ez olyan határ, ami sok játékban elérhetetlen -- na jó, pár program azért tudja ezt, de a 30 fps volt a megszokott. Ez változni fog a következő konzolgeneráció, tehát az Xbox One és a PS4 megjelenésével, hiszen már most több játékfejlesztő is jelezte, hogy az ő termékük eléri ezt a sebességet.
Az egyik ilyen játék a lenyűgözően festő Battlefield 4, a nagyobb sebesség pedig javítani fog a játékélményen. A 60 fps jótékony hatása a Game Informer beszámolója szerint csak jót tesz a dinamikus elemekkel teli játékmenetnek, melyben olyan óriási jeleneteknek is tanúi lehetünk, mint amikor egy anyahajó egy trópusi szigetnek csapódik a a tomboló viharban.
Természetesen aki PS3-ra vagy Xbox 360-ra veszi meg a játékot, az 30 fps-re számíthat alacsonyabb részletesség mellett, miközben PC-n, ahogy azt már megszokhattuk, nem lesz korlátozva a másodpercenként megjeleníthető képkockák száma.
Battlefield 4 -- Megjelenés: 2013. november 1. -- Gépigény: nem ismert
Egyébként még most is a legnagyobb baromságok között tartom számon azt, hogy minden generációnál 60FPS-t akar az ember. Miért? Mert van 1-2 crossgen játék, mint most is, aminek a motorja még a régi gépekre íródott, azaz nem tudja teljesen kihasználni az új hardvert. És mivel szebb nem lehet, ezért jobban fog futni. 60FPS megvan, mindenki örül.
Viszont a fejlesztők soha nem a teljesítményt fogják választani, azzal nem lehet eladni semmit. A mostani játékokat is le lehetne butitani olyan szintre, hogy 60FPS-el fussanak, miért várjátok el csak most? Miért van a nagy panaszkodás, mikor ugyan ez megtörtént az előző generáció elején?
A fejlesztőkön múlik, mire használják az erőforrásokat. Jelenleg az elviselhető határ a 30 FPS. Senkit nem érdekel, hogy pár embernek több kell, ha a többség leszarja. A Killzone 3 tragikusan szarul fut, mégis eladtak belőle egy csomót, mert annyira látványos.
Aki abban hisz, hogy valamilyen varázslatos módon, az új konzolok nem tudnak kipréselni magukból kevesebb, mint 60 képet másodpercenként, vagy azt, hogy az évtizedes fejlesztői beállítottság hirtelen változni fog... Hát, buták.
Mondjuk szerintem annyira nem lesz vészes a BF4 rendszerkövetelménye. A grafikai megjelenítés alig változott, egyedül csak a rombolható terep fogja komolyabban tornáztatni majd a konfigokat. Persze kivéve, ha mondjuk úgy lesz az is megoldva, mint a DE:HR-ben, hogy csak adott dolgok gyalulhatóak le... Mert akkor még a dinamikus rombolás sem.