A tavalyi év egyik kiemelkedő indie játéka volt a Game Dev Tycoon, amit mi is imádtunk, nem véletlenül. Az osztrák testvérpár, Patrick és Daniel Krug alkotása ugyanis játékfejlesztővé változtatja a játékost, aki egyszerű garázsprojektektől juthat el a szakma csúcsára; ehhez persze rengeteg melóra, okos döntésekre, a különféle folyamatok megértésére, megtanulására van szükség. Addiktív kis cuccról van tehát szó, nem csoda, hogy nagy sikert aratott – erre pedig a legjobb bizonyíték, hogy a rajongók „zöld utas” támogatásának hála a játék bebocsáttatást nyert a Steam rendszerébe.
A jeles eseményről májusban már beszámoltunk azzal, hogy a Game Dev Tycoon valamikor augusztusban landol a Valve áruházában, hiszen a srácok egy átgyúrt, kiérlelt verziót szeretnének a nagyobb publikum elé tárni. Nos, tegnap végre már pontos dátumunk is lett: a Greenheart Games örömmel tudatta világgal, hogy játékuk augusztus 29-étn debütál a Steamen, egy valóban tartalmas frissítéssel nyakon öntve.
És hogy mi minden van ebben? Egy halom új dolog: a sztorimód immár 35 évet ölel fel, így még több játékplatformra hozhatjuk ki játékainkat (némelyiket át is tervezték a srácok); multiplatformos játékokat is készíthetünk, amelyek immár a zombis témájúak is lehetnek, és beépíthetünk oktatópályákat, illetve fejlett felhasználói élményt is (a motort az eddigieknél több elemből rakhatjuk össze). Kiadás után pedig komoly visszajelzést nyerünk az úgynevezett „Game report” révén, ami aztán egyfajta tapasztalati tőkeként a következő játékok fejlesztését is segíti az interfészen megjelenő tippekkel. Ezenkívül a grafika is javult (a második irodánk teljesen át lett tervezve, illetve az interfész is kapott némi ráncfelvarrást), még több véletlenszerű eseményre számíthatunk, a témák jelentősége megnőtt (hiszen ez valóban fontos fejlesztői döntés) emiatt az összeset újragyúrták a srácok, jobban kiegyensúlyozva ezeket, akárcsak a stratégiai műfajt és a platformokat, a játékok kiadása előtt pedig további, kedvező kölcsönöket vehetünk fel, és ezek kamata is csökkent, ami picivel megbocsátóvá teszi a játékot, akárcsak az, hogy a szerződések jóval könnyebben teljesíthetővé váltak. Magát a mechanikát is több változás érte: eladáskor csökken a túlméretes rajongói bázis jelentősége, a kutatási pontok sokkal dinamikusabban termelődnek csapatunk méretének (ami több emberből állhat) és a már megszerzett pontoknak a függvényében, a túlhajtott melósok több bugot „rejthetnek el” a játékokban (ezek címe immár hosszabb lehet, és kiadás előtt át is nevezhetjük őket). Amúgy könnyebb lesz tiszta 10 pontos értékelést begyűjteni (avagy a közösségi médiára kifejtett hatás „visszanyal”), és a srácok elrejtettek egy plusz achievementet is, amit akkor nyerhetünk el, ha egy különösen kimagasló minőségű játékot dobunk piacra. Apropó acsik: természetesen kapunk egy halom (egész pontosan 33) Steam-achievementet is, és a felhőmentést is támogatott – semmi akadálya nem lehet tehát annak, hogy ismét belevágjunk a játékipar meghódításába.
Akinek még nincs meg a játék, az most, egészen szeptember 5-ig 20% kedvezménnyel vásárolhatja meg, mindössze 7,19 euróért, ami szerintem borzasztóan jó ár, ennyi pénzt tényleg megér. Aki viszont korábban már begyűjtötte, az, ahogy a srácok megígérték, automatikusan kap egy Steam-kulcsot – ennek pontos menetéről valamikor jövő héten kapunk értesítést. A cucc egyelőre PC-re és Macre jön ki, de már készül a Linux-verzió is, sőt a lokalizálások is közel állnak a véglegesítéshez, elsőként a spanyol és német verziók futnak majd be. Szóval ne feledjétek: augusztus 29-től Game Dev Tycoon a Steamen is!
Most viszont mindenképp neki futok megint :)
Most viszont mindenképp neki futok megint :)