• Több mint 200 teljesíthető küldetés lesz a játékban
  • A gyakorló opció egy főellenféllel vívott harc lesz
  • Noctis és társai különböző fejleszthető képességekkel rendelkeznek, amik kihatással lesznek a játékmenetre
  • Kombinálhatjuk a harcban bevethető varázsigéket

A Game Informer munkatársain számára megadatott annak lehetősége, hogy néhány órát nyúzzák a szeptember 30-án érkező Final Fantasy XV-t, illetőleg, hogy kérdéseket tegyenek fel a játék direktorának, Hajime Tabatának, így egy igazán tartalmas összeállítással jelentkeztek legújabb számukban.

Ebből kiderül, hogy az eredetileg a Final Fnatasy Fabula Nova Crystallis mellékágának szánt FFXV rengeteget változott a 10 éves fejlesztési időszak alatt, és alaposan eltávolodott az eredeti koncepciótól. A főként a barátságra, a végzetre és az örökség továbbvitelére koncentráló történetben a négy jó barát, Noctis, Prompto, Ignis, és Gladiolus kalandjait követhetjük nyomon.

cover-front-610.jpg

A játékot indítva rögvest egy boss fightban találjuk magunkat, ahol mintegy gyakorlásként elsajátíthatjuk az harcrendszer alapjait, majd Noctis repülni is képes autójával, a Regaliával nekivághatunk a hatalmas nyitott világ felfedezésének. Ebben számos tennivalónk akad, hiszen minijátékokból (halászat, chocobo verseny stb.), fő küldetésekből, mellékmissziókból, és szörnyvadászatokból eddig összesen kétszázat gyártottak le a fejlesztők, de a megjelenésig még többet zsúfolnak bele ezekből a játékba.

Ami a harcrendszert illeti, számos fegyvert bevethetünk az ellenfelek leamortizálására, így kardokat, tőröket, dárdákat, lándzsákat, lőfegyvereket, és varázsigéket egyaránt. A fegyvereket a világban gyűjtögetett anyagok segítségével fejleszthetjük és alakíthatjuk át, a varázslatokat pedig kombinálhatjuk, hogy új, és még pusztítóbb trükköket vethessünk be. A harcok során különböző szellemlényeket is megidézhetünk, hogy a segítségünkre legyenek, de ezek minden helyzetben a saját megítélésük szerint avatkoznak közbe: néha egy nagy erejű támadással több ellenfelet is letarolnak, máskor pedig gyáván otthagynak minket a slamasztikában.

Persze nem leszünk teljesen rájuk utalva, hiszen a főszereplő csapat tagjait, feleszereléseit, fegyvereit képességpontokkal erősíthetjük, ezen kívül pedig mindegyikük rendelkezik egy-egy speciális tehetséggel is. Noctis ügyes halász, Ignis kiváló szakács, Gladiolus a túlélő ösztönével segíti társait, Prompto pedig a fényképezéshez ért. Ezek azonban nem felesleges időtöltések lesznek a játékban, Tabata elmondása szerint komoly befolyással bírnak a játékmenetre, de azt még nem árulta el, hogy miképpen. Minél többször időt töltünk egyébként majd ezen képességek gyakorlásával, annál ügyesebbek leszünk bennük, például Promptóval művészeket megszégyenítő fotókat lőhetünk majd, amiket természetesen valós közösségi oldalakon is megoszthatunk.

Emellett tarthatunk válaszható dialógusokkal levezényelt kupaktanácsot a szereplőkkel, tárolhatunk cuccokat Noctis autójának csomagtartójában, a kocsikázás közben pedig régi Final Fantasy betétdalokat hallgathatunk a rádióban.