Miközben parázs viták folynak arról, hogy az Nvidia-féle Maxwell architektúra tud-e aszinkron számításokat végezni (ezt elvileg driverekkel fogják megoldani), addig az AMD nemzetközi technológia-marketing felelőse, Robert Hallock kijelentette: az AMD előre fog törni.
„Látni fogjátok, hogy idén és jövőre a DirectX 12-t használó fejlesztők túlnyomó többsége az AMD-t fogja választani.” -- mondta Hallock az AMD subredditen, és hozzátette, hogy mindez a Mantle-nek köszönhető, ami PC-n és konzolon egyaránt megtanította a fejlesztőket arra, hogy alacsonyszintű API-val dolgozzanak; ennek a gyümölcse fog szerintük most beérni.
A helyzetet persze árnyalja, hogy jelenleg még nincsenek kész DirectX 12-es játékok, amikkel tesztelni lehetne a gyártók által hangoztatott hatékonyságot, így nehéz megjósolni, hogy ki kerül majd ki győztesen, de az egészen biztos, hogy kemény küzdelemre lehet számítani.
Most épp egy Radeon hd5770-em van immár 5 éve ( ! ) és bár nemrég gondolkoztam kártyacserén, de végül nem vettem másikat. Amit kinéztem az egy 'középkategóriás' gtx 960-volt, de aztán mivel a játékok amikkel játszom simán mennek szinte maximális beállítás mellett ( még fullHD-ban ) a mostanin is, így egyenlőre elnapoltam. Van egy csomó játékom amivel még nem, vagy csak kipróbálás szinten játszottam, amíg ezen elmennek, nem érdekel a dolog... Most néztem gameplay videót a Witcher3-ból HD5770-en + az enyémnél gyengébb procival és nagyon meggyőző volt. Nem igazán mondanám, hogy költséges dolog pc gamernek lenni... :D