Roppant érdekesen alakul a Fallout 3 videójáték körüli hercehurca. A fejlesztőbrigádból olyan könnyű információkat kinyerni, mint havasi gyopárt szedni a pokolban, mindazonáltal egy magazinnak most sikerült, mi pedig azonnal rávetettük magunkat az anyagra, hogy a lényegesebb információkat kiszűrjük nektek. Figyelmeztetnem kell a rajongókat, hogy a Bethesdához méltó módon gyakorlatilag kisebb méretű spoilerek - poénlelövések - találhatóak az információmorzsák között, tehát mindenki csak saját felelősségére kontárkodjon az anyagba. Aki tehát szüzen szeretne meghalni a játékban, az mostantól zárja el a csapot!
Mi a helyzet a saját fegyverekkel? A lényeg, hogy a világban téblábolva tervrajzokba botolhatunk - eldugva egy nehezen elérhető helyen, esetleg egy küldetés jutalmaként -, amelyekben aztán részletesen leírják, mire van szükség a szupertápos, saját gyártású gyilkos bothoz. Ezek után nekiindulhatunk a világnak, hogy megkeressük a szükséges alkatrészeket, ha pedig mindent megtaláltunk, már csak a javítás képességünkön múlik, hogy milyen minőségben sikerül majd összerakni. Oké, ezt értjük, no de mi a helyzet azzal a bizonyos FPS-nézetben való lövöldözéssel? Nem ellentétes ez az akciópontos rendszerrel? Egyáltalán, már rögtön az elején tolhatjuk úgy, hogy a reflexeinkre hagyatkozunk? Naná, hogy nem ellentétes, hiszen úgy készítik a játékot, hogy akár körökre osztott módban, akár valós időben élvezhető legyen, mindazonáltal - főképp a történetben előrehaladva - a kettő kombinációja lehet a legjobb módszer. Egyszerűbb, gyengébb ellenfelekre a végén már kár "köridőt" pazarolni, amikor egy jól irányzott sorozattal valós időben is kifektethetjük őket, míg egy tápos, erőpáncélos hadosztály ellen nem sokat ér a taktikázás, meg a fedezékbe bújás - ilyenkor már a képességeinkre kell hagyatkozni.
Oké, oké, világos, de mit is akartatok mondani azzal, hogy rengeteg befejezés lesz? Az utolsó másodpercben változik majd minden, attól függően, hogy a legfontosabb párbeszédben igennel, nemmel, vagy mégsemmel válaszoltál, vagy esetleg a tetteid befolyásolják a dolgot? Okos kérdés, mondhatjuk, hiszen a legtöbb játékban a "rengeteg befejezés" teljesen független az addig kikapart eredményeinktől, az utolsó fél óra dönti el, hogyan is végzünk. Nos, a Fallout 3-ban nem lesz ilyesmi: ha a játék elején elpusztítunk egy várost, akkor értelemszerűen a végén nem abban fogunk ünnepelni, és az esetleges benne bujkáló létfontosságú nemjátékos karakterek sem segíthetnek majd a fináléban. A rendszert úgy lehetne magyarul legjobban kifejezni, hogy "végletpontos". Ha egy döntési ponton meghozzuk a saját magunk elképzelését - felrobbantunk egy várost -, utána egy rakás küldetéstől esünk el, míg majd' ugyanannyit kapunk is cserébe - tehát jó sokszor végig kell majd játszanunk a Fallout 3-mat, hogy minden részletét kiismerjük. Ez mind jól hangzik, de mindezektől függetlenül mit kezdtek magatokkal, ha a Fallout-széria nem túl jelentékeny, de agresszív rajongóbázisa kitépi a szíveteket, amiért hozzányúltatok a kedvencéhez? Áhá, erre nincs túl frappáns válasz: az ilyen emberek zöme akkor is ódzkodna a folytatástól, ha az első rész élményét kapná vissza, hiszen több, mint tíz évnyi nosztalgia nyomja már meg az ilyen játékok rajongó-faktorát. Ez ellen nem tudnak mit tenni a készítők, de azért igyekeznek, hogy a változtatások ne vonják maguk után a főhadiszállásuk felgyújtását.
Hát, nagy vonalakban ennyi érdekesség derült ki most, a GC-n a Fallout harmadik részéről. Reméljük, a közeljövőben kedveskednek nekünk egy videóval vagy bármivel, mert az információk alapján a szerkesztőség bizonyos tagjai - oké, én... - már a falat kaparják kínjukban, hogy még nem játszhatnak a programmal. De ami késik, nem múlik. A GC-n felbukkant négy képet viszont a hírhez, illusztrációként használtuk, becsüljétek meg őket, ennyire telt idén Lipcsében a Bethesdától sajnos...
Mi a helyzet a saját fegyverekkel? A lényeg, hogy a világban téblábolva tervrajzokba botolhatunk - eldugva egy nehezen elérhető helyen, esetleg egy küldetés jutalmaként -, amelyekben aztán részletesen leírják, mire van szükség a szupertápos, saját gyártású gyilkos bothoz. Ezek után nekiindulhatunk a világnak, hogy megkeressük a szükséges alkatrészeket, ha pedig mindent megtaláltunk, már csak a javítás képességünkön múlik, hogy milyen minőségben sikerül majd összerakni. Oké, ezt értjük, no de mi a helyzet azzal a bizonyos FPS-nézetben való lövöldözéssel? Nem ellentétes ez az akciópontos rendszerrel? Egyáltalán, már rögtön az elején tolhatjuk úgy, hogy a reflexeinkre hagyatkozunk? Naná, hogy nem ellentétes, hiszen úgy készítik a játékot, hogy akár körökre osztott módban, akár valós időben élvezhető legyen, mindazonáltal - főképp a történetben előrehaladva - a kettő kombinációja lehet a legjobb módszer. Egyszerűbb, gyengébb ellenfelekre a végén már kár "köridőt" pazarolni, amikor egy jól irányzott sorozattal valós időben is kifektethetjük őket, míg egy tápos, erőpáncélos hadosztály ellen nem sokat ér a taktikázás, meg a fedezékbe bújás - ilyenkor már a képességeinkre kell hagyatkozni.
Oké, oké, világos, de mit is akartatok mondani azzal, hogy rengeteg befejezés lesz? Az utolsó másodpercben változik majd minden, attól függően, hogy a legfontosabb párbeszédben igennel, nemmel, vagy mégsemmel válaszoltál, vagy esetleg a tetteid befolyásolják a dolgot? Okos kérdés, mondhatjuk, hiszen a legtöbb játékban a "rengeteg befejezés" teljesen független az addig kikapart eredményeinktől, az utolsó fél óra dönti el, hogyan is végzünk. Nos, a Fallout 3-ban nem lesz ilyesmi: ha a játék elején elpusztítunk egy várost, akkor értelemszerűen a végén nem abban fogunk ünnepelni, és az esetleges benne bujkáló létfontosságú nemjátékos karakterek sem segíthetnek majd a fináléban. A rendszert úgy lehetne magyarul legjobban kifejezni, hogy "végletpontos". Ha egy döntési ponton meghozzuk a saját magunk elképzelését - felrobbantunk egy várost -, utána egy rakás küldetéstől esünk el, míg majd' ugyanannyit kapunk is cserébe - tehát jó sokszor végig kell majd játszanunk a Fallout 3-mat, hogy minden részletét kiismerjük. Ez mind jól hangzik, de mindezektől függetlenül mit kezdtek magatokkal, ha a Fallout-széria nem túl jelentékeny, de agresszív rajongóbázisa kitépi a szíveteket, amiért hozzányúltatok a kedvencéhez? Áhá, erre nincs túl frappáns válasz: az ilyen emberek zöme akkor is ódzkodna a folytatástól, ha az első rész élményét kapná vissza, hiszen több, mint tíz évnyi nosztalgia nyomja már meg az ilyen játékok rajongó-faktorát. Ez ellen nem tudnak mit tenni a készítők, de azért igyekeznek, hogy a változtatások ne vonják maguk után a főhadiszállásuk felgyújtását.
Hát, nagy vonalakban ennyi érdekesség derült ki most, a GC-n a Fallout harmadik részéről. Reméljük, a közeljövőben kedveskednek nekünk egy videóval vagy bármivel, mert az információk alapján a szerkesztőség bizonyos tagjai - oké, én... - már a falat kaparják kínjukban, hogy még nem játszhatnak a programmal. De ami késik, nem múlik. A GC-n felbukkant négy képet viszont a hírhez, illusztrációként használtuk, becsüljétek meg őket, ennyire telt idén Lipcsében a Bethesdától sajnos...
apollo13: ezúttal nem lesznek olyan NPC-k, akik velünk vándorolnak, amíg meg nem halnak, ellenben bérelhetünk majd fel embereket, akik segítenek nekünk az egyes küldetésekben...
ezt azoknak meséltem akik esetleg nem játszottak volna még vele
na valaki hallott erről valami hírt?
de ez... ez.. ehez meg nem is tudok mit mondani csak ennyit: kíírály és köszönet a készítőknek