Matt Grandstaff - Bethesda Softworks alkalmazott - egyik hozzászólása szerint elképzelhetetlen dolog, hogy valaha is legyen demóváltozata a Fallout 3 című RPG-nek. Természetesen azon nyomban megadta számunkra a logikus választ: ebben a világban nehéz bármit is úgy lekorlátozni, hogy az ne csorbítsa az összképet. Példának okáért a FIFA vagy Madden játékokat hozta fel, ahol is egy tökéletes demonstráció elkészítéséhez elegendő némi időkorlát betétele és pár csapat engedélyezése. A Fallout 3 esetében ez nem ilyen egyszerű, hiszen itt nagyon rondán néz ki, ha X házig mehet el a szereplő, s utána tegyük fel egy láthatatlan fal megálljt parancsol nekünk. A másik komoly indok pedig ezen variáció elkészítésének hossza, mely sok időt venne el a fejlesztőktől. Így tehát inkább maximális gőzerővel a teljes változatra összpontosít a stáb, hogy 2008 őszén ne keljen csalódnunk semmiben sem.
Fallout 3 - nem lesz demó?
Egy hirtelen jött hozzászólás hatalmas vihart kavart az interneten, ugyanis eszerint nem lesz demóváltozata a sokak által várt Fallout harmadik részének.
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
Kapcsolódó információk
Fallout 3 megjelenés:
2008. október 31.
Fallout 3 gépigény:
CPU: 2400 MHz,
RAM: 1024 MB,
VGA: 256 MB,
HDD: 6 GB
Nem igazán relevánsak egy RPG játékdizájnja szempontjából, nemde?
"Persze a 90% 90%-át megcsinálhattad fegyver nélkül is - na, ez remélem megmarad"
Persze, a remény hal meg utoljára. A Bethesda korábbi játékai nem igazán a rengeteg változatos szerepjátszási lehetőségről, diplomatikus megoldásokról híresek.
Az FPS nézettel önmagában semmi baj nincs, az FPS játékmenet (eksön és brutalitás túlzásba vitele: a Fallout soha nem a Bloody Mess-ről szólt elsősorban) az, ami nem kéne.
Az alábbi két idézet ellentéte jól illusztrálja a dolgot:
Tim Cain (Black Isle), 2002: "My idea is explore more of the world and more of the ethics of a postnuclear world, not to make a better plasma gun."
Todd Howard (Bethesda), 2007: "Hey, violence is funny - let's all just own up to it! Violence done well is f---ing hilarious."
Igen, benned van a hiba: te azt tekinted szerepjátéknak, és nem érted, hogy mások miért nem így gondolkodnak.
A Fallout küldetéseinek 90%-a miről szólt? Ölésről. Persze a 90% 90%-át megcsinálhattad fegyver nélkül is - na, ez remélem megmarad, és akkor tökmindegy, hogy FPS-nézet, vagy sem. Bár nem értem, hogy mi bajod van az FPS-nézettel.
(Nem tudom, mennyire olvastad a kritikáimat, de eléggé félreismersz, ha azt gondolod, hogy egyet is eltaláltál azok közül, amikre szerinted én gondolok.)
"A Fallout 1-2 pedig lassan 10 éves játékok - én speciel annyira nem sajnálom, hogy nem izometrikus nézetből, pixeles grafikával adják ki a következő részt, hanem az eltelt idő alatt létrejött mindenféle jót belepakolják."
Mit értesz az alatt, hogy "az eltelt idő alatt létrejött mindenféle jó"? FPS nézet, miniatomrakétavető, hatalmas mennyiségű bloom effekt?
Csak az lehet RPG, ami körökre osztott, 640*480-as, rajzolt grafikájú, DandD szabályokra épülő? Mert akkor én azt mondom, hogy a Planescape: Torment egy gagyi a Wizardry I-VII-hez (a nyolcat szándékosan nem említem, az pite volt) vagy az Eye of the Beholderekhez képest. Le az automata térképekkel!
A Fallout 1-2 pedig lassan 10 éves játékok - én speciel annyira nem sajnálom, hogy nem izometrikus nézetből, pixeles grafikával adják ki a következő részt, hanem az eltelt idő alatt létrejött mindenféle jót belepakolják.
D0nci: A maga kategóriájában lehet, hogy jó játék lesz a F3, ezt szerintem senki nem kérdőjelezte meg.
Vagy nem tudom... Nálam a hack 'n' slash az a Gods of War, vagy a Severance: Blade of Darkness, vagy a Dynasty Warriors, de említhetném akár a Devil May Cry-t is, Lord of the Rings: Return of the King játékokat is... Van benne ilyen képességturbózás és annyi...
Ne is haragudjon meg a Világ, de a Morrowind-et ne (de az Oblivion-t se!) hasonlítsuk már egy Gods of War-hoz, pl... A TES játékoknak mélyésge volt. Abszolút vérbeli RPG-k, csak a perspektíva más (ilye nalapon akkor a KotoR is lehetne hack 'n' slash, hiszen az meg TPS nézetű...). Meg különben is: melyik hack 'n' slash-ben mertek eddig olyat megcsinálni, hogy az ütés nem talál be, hiába célzol az ellenfélre? Egyikben sem... Morrowind-ben az elején nagyon a fűbe lehetett harapni...
Vagy akkor a Baldur's Gate is hack 'n' slash, mert a játék vége felé már rengeteg ellenfél robbant az orcánkba? Vagy az Icewind Dale is, mert már a Chapter II-ben volt olyan barlang, ahol több goblin, undead volt, mint a Diablo-ban? Ugyan már... Nevetséges a felvetés is, hogy a Morrowind és az Oblivion egy hack 'n' slash... Akkor minden az, amiben ellenfeleket kell gyakni...
Szerintem a Fallout 3-at sem kell túlzottan félteni. Igaz, ez kb. olyan váltás, mint pl. a Baldur's Gate esetében a Dark Alliance. De, ha a Bethesda képes olyan mélységig kidolgozni a fejlődést és a világot, mint az Oblivion-ban, legalább, akkor szerintem nem kell félni.
Az meg, hogy félig-meddig valós idejű lesz a harc... Kinek bejön, kinek nem. Nekem nem lesz bajom vele.
Szerintem nem azért RPG valami, mert körökre osztott harcrendszere van... Mindegy.
Meg aztán talán várjunk már a véleményalkotással a játék megjelenéséig, ami egy év múlva lesz...
Pontosan. "Oblivion with guns", hogy úgy mondjam. Az Oblivion és a Morrowind is gyakorlatilag hack-n-slash darálda volt, nem szerepjáték, és az előzetes infók és beszámolók alapján ez is valószínűleg csak egy felturbózott FPS lesz, nem igazi Fallout folytatás.
USA Dollárban.
Minek szórakozzanak egy demóval, mikor előrendelésben elmegy majd minimum félmillió darab? Nagyon helyes, hogy nem teszik, addig is a teljes változatot egyengetik - nekem ez így megfelel.
És: Aaaannyira jó lenne, ha időnként lenne egy link a forrásra, de tényleg.
Igaz, hogy egyik Elder Scrolls esetében sem tudok demo-ról, így a Bethesdánál ez nem is lenne meglepő, hogy nem adnak ki játékból demo-t. De ha már felhergeltek vele, akkor ugyan ne mondják már le, főleg ilyen rossz érvvel... .