A Videogamer portál készített egy nagyobb interjút a Lionhead főnökével, amiből kiderült, hogy a játéktervező jelenleg nem tartogat sem negatív, sem pozitív bejelentést a Fable 2 PC-s verziójával kapcsolatban, és megjegyezte, hogy az első rész átiratát sem a konzolos verzióval együtt árusították.

Fable 2 és a PC-verzióFable 2 és a PC-verzióFable 2 és a PC-verzió

„Ha emlékeztek, akkor a Fable első részét, sem azonnal adtuk ki PC-re, azt hiszem, nem is egy időben jelentettük be. Jelen pillanatban sem negatívat, sem pozitívat nem mondhatok a Fable 2 PC-s verziójáról.”

Mikor megkérdezték arról, hogy lehetséges-e, hogy a PC-s verzió csak később jelenik meg, Molyneux ezt felelte:

„Gondolhatod, hogy rengeteg olyan dolog van, ami miatt hatalmas bajba kerülnék, óvatosnak kell lennem.”

Ezek szerint van még remény, hogy a sokak által várt RPG a jövőben mégis megjelenik a személyi számítógépekre, és talán -- úgy, mint az első rész esetében --, egy kibővített és javított verziót kapunk, amiben kiküszöbölik az esetleges hibákat, amiket Molyneux korábban említett.



Kicsit elkanyarodva az eredeti témától, a korábban említett interjú során kiderült, hogy miért beszélt ilyen példátlan őszinteséggel Peter Molyneux a játéka gyenge pontjairól.

Ritkán van a játékosszakmában olyan, hogy valaki az általa készített játék gyenge pontjairól beszéljen, én még ilyet még nem is láttam mindaddig, míg a múlt hónapban Molyneux mester elmondta a nagyvilágnak, hogy a Fable 2-ben nem túl jók az animációk minősége, ahogy a szájmozgás is hagy némi kívánni valót maga után, a navigáció is néha nehézkes lehet, valamint a kísérő kutyánk is "széteshet." Mindezt pedig azért mondta el a tervezőzseni, mert nem szerette volna végképp elveszíteni a belé vetett bizalmat, ami már amúgy sem úgy tündököl, ahogy annak kellene, miután a játékosoknak csalódniuk a kellet a Fable első részében.

Fable 2 és a PC-verzióFable 2 és a PC-verzióFable 2 és a PC-verzió

Persze ezen nyíltság után Molyneux most egy kisebbfajta büntetésben van, mert érthető módon a Microsoftnak nem nyerte el a tetszését, hogy az ő kiadásukban készülő játéknak ilyesfajta „reklámot” csinált. Ezentúl minden nyilatkozatára egy PR-ember kíséri el a tervezőt, nehogy megint ilyen, vagy ehhez hasonló dolog történjen.

Végezetül essen pár szó a gyenge pontok technikai hátteréről is. Kezdjük a kísérő kutyával, amiről Molyneux azt mondta, hogy hajlamos „szétesni”, ekkor én azt gondoltam, hogy a karaktermodellje hullik darabokra, de közel sem voltam az igazsághoz. Valójában arról van szó, hogy szétesés címén a kutya abnormálisan viselkedik, például csak a játék gonosz karaktereit követi. Ez a hiba azóta már kijavításra került, és állítólag nagyszerű társunk lesz a blöki, ha nem várunk el tőle túl nagy dolgokat.

Az animációkról pedig azt érdemes tudni, hogy a cég animátorai világszerte dolgoznak, és egyszerűen nem tehetik meg azt, hogy csak egy karakterre koncentrálnak, így alakult, hogy az animációk bár jók, de nem annyira, hogy Molyneux teljes körű tetszését is elnyernék.