Két dolog már most egészen biztosnak mondható a holnap, helyi idő szerint délután öt órakor (ne felejtsetek el benézni a sugárzóan jónak ígérkező streamünkre!) megjelenő S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyllal kapcsolatban. Az egyik, hogy az Unreal Engine 5-nek köszönhetően az elmúlt évek (egyik) legszebb FPS-ével van dolgunk, a másik pedig, hogy ebből adódóan kimondottan meredekre sikeredett a GSC Game World lövöldéjének gépigénye, így aztán nem árt felkötni a gatyát, ha valaki maximális beállítások mellett szeretne elveszni a minden eddiginél nagyobb (és részletesebb) Zóna ölelésében. A PC-s követelmények láttán könnyedén felmerülhet a kérdés, hogy vajon miként birkóznak majd meg a konzolok a program ámulatba ejtő világával, jelenleg ugyanis csak annyi biztos, hogy Xbox Series S-en be kell érnünk 30 képkockával – a fejlesztők elmondása alapján még ez is felér egy kisebb csodával. Na de mi a helyzet a Microsoft erősebbik masinájával?

Nos, amennyiben hihetünk egy korai tesztelőnek, nem sok jóra számíthatunk abban az esetben, ha egy Xbox Series X duruzsol a nappalinkban, OrfeasDourvas ugyanis azt állítja, hogy a sebességet előtérbe helyező Performance mód esetében finoman szólva sem túl kielégítő az élmény. A felhasználó (aki amúgy képeket is közölt az xboxos verzióból) szerint amellett, hogy az fps szám erősen ingadozik (VRR esetében állítólag jobb a helyzet, bár úgy sincs meg a stabil 60), még a grafika minőségén is érződik a teljesítmény mód hatása, bár aláhúzta, hogy a textúrák ettől függetlenül tűélesek, ahogy az időjárási elemek is „next-gen” hatást keltenek. Nagyon úgy fest tehát, hogy az Xbox Series X tulajok a szebb látványt kínáló Quality móddal járnak a legjobban, ami ugyan lefelezi a képkockaszámot, de azt legalább stabilan tartja. Persze hozzá kell tennünk, hogy nem hivatalos infóról van szó, plusz a GSC időközben akár javíthatott is a helyzeten, szóval várjuk meg szépen a debütálást – ki tudja, talán még egy Day 1 tapasszal is kedveskednek a készítők.

A borítóképek forrása: IGDB, Xbox