A Piranha Bytes soron következő akció-szerepjátéka javában készül, az egyelőre csak 2017-es megjelenési dátummal ellátott ELEX elmondásuk szerint vérmérséklettől függően 50-80 óra szórakozást ígér, mindezt egy másfélszer akkora területen, mint amekkorát a Gothic 3 ölelt fel. Az ELEX világát, a meteorcsapás sújtotta Magalan-t nem titkoltan a Mad Max, a Fallout és a Witcher inspirálta, a méretes kontinensen történő utazásunkat természetesen töltőképernyő nem fogja zavarni, de napszakváltozásra és dinamikus időjárásra biztosan számíthatunk.
Döntéseink függvényében nem csak az NPC-k fognak másképpen viszonyulni karakterünkhöz, de a történet többféle befejezése is lehetséges. Ugyanakkor a különböző szervezetekkel, frakciókkal kialakított kapcsolatunk nem csak a náluk elért rangban mutatkozik meg, hanem egyedi felszerelést is biztosíthatnak, sőt, egyes képességeket csak bizonyos csoportok taníthatnak meg.
A harcrendszer egyforma hangsúlyt fektet a távolsági- és közelharcra, melyben állóképességünk határozza meg, hogy mivel mennyit tudunk hadonászni. A különböző gyilkolószerszámok használata érezhetően másmilyen lesz, vagyis egy karddal suhintás más visszajelzést ad, mint a baltával vagdalózás. A lőszer ritkaságszámba megy majd, de megfelelő képessg birtokában lehetőségünk lesz magunknak is elkészíteni azt, vagyis esélyes a crafting is.
Eddig tartott a sor, hogy mi minden lesz a játékban lesz, most a „nem”-ek sora következik. DLC nincs tervbe véve, ahogyan mod-támogatás sem, az NPC-k nem fognak napi rutin szerint tevékenykedni, de járművek, minijátékok, és karakter-menedzsment sem lesz (nem kell enni, inni a túlélésért).
Mindezek fényében mennyire várjátok az ELEX-et?