Patrick Soderlund, az EA Games feje a USA Today-nek adott interjújában hozta szóba a bejáratott szellemi tulajdonok túlságosan is stabil felhasználásának negatív hatásairól.

"Játékkészítőkként muszáj, hogy folyamatosan friss szellemi termékekkel legyünk jelen a piacon. Úgy gondolom, hogy ha maradunk a jól bejáratott brandeknél és csakis azoknál, akkor az nem csak hogy költséges, de gyors bukást okozó hiba is lehet. Úgy vélem, hogy a Battlefield- és az NFS-sorozatokban még nagyon sok kreativitás maradt, de szerintem ezektől függetlenül is van hely az új szériák bevezetésére. Mi folyamatosan ezek lehetőségeit kutatjuk és ígérjük, hogy a közeljövőben eredményt is mutatunk."

Magyarán az EA szeretne új sorozatokkal előrukkolni, hisz a nagy ellenfél Activision nem tűnik megverhetőnek a saját játékában -- a Call of Duty halhatatlant játszik, így vagy a jövőre koncentrál a kanadai vállalat, vagy a következő konzolgeneráció idején is háttérbe szorul.