Remélem, mindenkinek jól telt az új év első hónapja, és a korábban bevezetett rangsorolásban is mindenki elkezdte már építeni az előkelőbbnél előkelőbb személyi kultuszát. A Valve sem lustálkodott, egy jelentős változásokat hozó 6.80-as tapasszal kedveskedtek nekünk a srácok, ami többek között két új hőst is hozott Terrorblade és Phoenix személyében. Sokan vártuk már érkezésüket, ezért ideje leporolni a tudásunkat velük kapcsolatban.

Új DotA 2 hős - Terrorblade, the Demon Marauder

Terrorblade egy ügyességet (agility) előnyben részesítő közelharci carry-hős. Mint minden ebbe a kategóriába tartozó karakter, ő is nagyon arany- és farmfüggő. Démon formájában növeli sebzését, és a közelharci alaptámadását távolságira cseréli a varázslat idejére. Ha ez nem lenne elég, az ultimate képességével megcseréli a saját és a célpont életerejét. Igen, jól hallottátok. Ha 15 százalék életponttal menekülünk, és dönget utánunk az ellenfél, magabiztosan teljes életerőn, egyszerűen fordíthatunk a helyzeten ezzel a képességgel, és a torkára forraszthatjuk a diadal ittas kurjantásokat. Csak el ne felejtsük a pengéinkkel ugyanezt tenni. Ez baráti hősökön is használható, így tartsuk észben sokoldalúságunkat!

Terrorblade képességei:

Reflection:

Terrorblade lelassítja célpontját és létrehoz egy (nem célba vehető, és el nem pusztítható) fantomot, amely az eredeti hőst támadja a lassítás idejére.

Távolság: 275
Illúzió sebzése: 40/50/60/70%
Támadás lassítás: 60%
Mozgási sebesség lassítás: 60%
Időtartam: 5

Cooldown:  22/18/14/10

Mana: 50

Conjure Image:

A hős létrehoz egy dublőrt, mely eredeti sebzése egy részével rendelkezik, viszont jobban sérül. (Maximum 2 db.)

Illúzió sebzése: 30/40/50/60%
Illúzió sérülése: 300%
Időtrtam: 32

Cooldown: 16

Mana: 32

Metamorphosis:

Erős, távolsági alaptámadással rendelkező démonná változtatja Terrorblade-et.

Bónusz sebzés: 20/40/60/80
Távolság: 550
Alap támadási sebesség: 1.6
Időtartam: 40/44/48/52

Cooldown: 140

Mana: 50

Sunder

Egy minibénítás után megcseréli hősünk és célpontunk lelkét, ezzel együtt életerejük százalékát is. Bizonyos életerő alatt nem használható. (Mágia-immúnis hősökre is hat)

Távolság: 250
Minimum HP: 25/20/15%

Cooldown: 120/80/40

Mana: 200/100/0

Új DotA 2 hős - Phoenix

Egyike annak a pár hősnek, akiknek főstatisztikája az erő (strength), és mégis távolsági támadással rendelkeznek. Képességei életerőt és manát is használnak, erős területi sebzéssel rendelkezik. Ezenfelül ultimate varázslatával képes teljes életerővel újjászületni, ha nem szakítják meg a folyamatot.

Phoenix képességei:

Icarus Dive:

Phoenix leír egy félkört, sebezve és lassítva minden ellenséget, akihez hozzáér, majd visszatér a kiindulási pontra.

Stop Icarus Dive:

Azonnal megszakítja az Icarus Dive-ot.

Táv: 1400
Hatókör: 200
Szélesség: 500
Időtartam: 4
Sebzés/másodperc: 10/30/50/70
Mozgás lassítás: 25%
HP levonás:  jelenlegi HP 15%-a

Cooldown: 36

Fire Spirits:

Négy tűzszellemet idéz, amik körülötte forognak. A szellemek (spirit) egyenként ellőhetők egy területre, ahol sebeznek és nagyban lassítják a támadási sebességet.

Sebzés/másodperc: 15/35/55/75
Támadási sebesség csökkenése: 80/100/120/140
Időtartam: 4
Hatókör: 175
Hatótáv: 1400
Tűz spirit időtartam: 16
Tűz spirit repülési sebesség: 900
HP levonás: jelenlegi HP 15%-a

Cooldown: 45/40/35/30

Mana: 80/90/100/110

Sun Ray:

Phoenix saját életerejét felhasználva egy erőteljes tűzsugarat lő. A sugár százalékos sebzést okoz az ellenségnek és ennek a felét gyógyítja a társakon.

Távolság: 1300
Időtartam: 6
Sebzés/gyógyítás: 15/20/25/30 + 1/2/3/4% Max HP másodpercenként (baráti egységek a felét gyógyulják)
Hatókör: 130
HP levonás: jelenlegi HP 6%-a másodpercenként

Cooldown: 20

Mana: 100

Supernova:

Phoenix véget vet az életének az újászületés reményében. Egy lángoló nappá változik, amely felégeti maga körül az ellenséget. A napot támadhatják az ellenséges hősök, és ha elpusztítják, a Phoenix meghal. Ha hat másodpercen belül nem sikerül ezt megtenniük, a Phoenix újjászületik, teljes életerővel és manával, és mindenkit megbénít maga körül.

Hatókör: 1000
Supernova Időtartam: 6
Bénítás időtartam: 1,5/2/2,5
Másodpercenkénti sebzés: 60/80/100
Hőstől jövő támadások száma a nap elpusztításához: 5/7/10

Cooldown: 110

Mana: 200

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Természetesen a javítócsomaggal érkezett rengeteg, a játék egyensúlyát érintő módosítás is, amiket hely szűke miatt nem fejtek ki hosszan, de a hivatalos honlapon minden elolvasható részletesen. Álltalánosságban elmondható, hogy a Valve-nél tovább gyorsítják a játékot, erősítve a hősöket. Ez viszont csak tovább árnyalja azt a képet, amiről a DotA 2 eddig is híres volt: egyetlen mellényúlás a harc végét jelentheti!

Nemsokára újra találkozunk ugyan itt, a február elején kezdődő New Bloom Festival leírásával fogok jelentkezni.