Az idei CES attól volt hangos, hogy az Nvidia leleplezte a GeForce RTX 50-es szériát, a kínálatból pedig magasan kiemelkedik a GeForce RTX 5090, ami alsó hangon 1999 dolláros (idehaza több mint egymillió forintos) árcédulával kerül a boltok polcaira. De megéri váltani rá? Nos, az már több cikkből kiderült, hogy az 5090 csak a DLSS 4 technológiát üzembe helyezve lesz képes elérni a 4K + 60 FPS képminőséget bekapcsolt Path Tracing használata mellett. Ez egyértelmű jele annak, hogy a modern videójátékok egyre inkább az olyan felskálázási technológiákra támaszkodnak, mint a Frame Generation – tehát valójában a DLSS-ért fizetünk?
(Forrás: Tech4Gamers)
Az ember azt hinné, hogy az RTX 5090 a maga 32 GB GDDR7 memóriájával simán tudja natívban is futtatni a legújabb játékokat 4K-felbontásban, csakhogy – mint a fenti képen látható – az igencsak szemet gyönyörködtető Alan Wake 2 például DLSS nélkül nehezen éri el a 60 FPS-t 4K-nál és nem is tudja tartani azt. A Black Myth: Wukong és a Cyberpunk 2077 ugyanebben a cipőben járnak, ami vastagon aláhúzza azt a tényt, hogy 2025-ben már a legjobb hardvereknek is szükségük lehet AI-alapú megoldásokra a legjobb teljesítmény eléréséhez.
Borítókép forrása: Nvidia