Bevallom, kétszer is elolvastam a fejlesztést vezető Jay Wilson mai blogpostját, mert elsőre nehezen akartam elhinni, hogy ennyire belenyúltak a játékba. A jó Jay azzal kezdi a mondandóját, hogy céljuk a lehető legjobb Diablo-játék elkészítése, és senki nem arra fog emlékezni, hogy mennyit késett, hanem arra, milyen jó volt -- nem túl biztató szavak. Aztán jön a felsorolás...
Az első változás még elfogadható: eltűntek az azonosító tekercsek; a megtalált holmik ismeretlen attribútumait Deckard Cain-i magasságokba emelkedett hősünk saját maga tudja „kinyomozni”, pár másodpercnyi vizsgálódás után -- ezzel a készítők szerint megmarad a felfedezés, az „ajándék kicsomagolásának” öröme, de nem kell külön tárgyat magunkkal cipelni hozzá. A Town Portal tekercsek már alapból hiányoztak, ezek szerepét átvette a Stone of Recall -- ám miután ez nálunk van, Wilsonék úgy gondolták, semmi értelme a dungeonok mélyén fúrni-faragni-molyolni, ha vissza is tudunk menni a legközelebbi településre, ezért egy mozdulattal kihajították a játékból a két fő újdonságot, a Cauldron of Jordant és a Nephalem Cube-ot. Előbbi arra szolgált, hogy a fölös cuccokat beledobálva aranyhoz jussunk (kvázi egy „hordozható kereskedő” volt), utóbbi pedig pénz helyett a „kraftoláshoz” szükséges alapanyagokra bontotta a megunt motyót. (Hozzáteszem, ezeket elvileg épp azért találták ki a srácok, hogy ne kelljen a kalandozást/hentelést örökös hazarohangálással megszakítani -- úgy tűnik, mostanra meggondolták magukat.) Ezzel együtt, hogy az egészet még inkább hangsúlyozzák, a Stone of Recall átkeresztelődött, immár Town Portal a neve, hogy az egységsugarú játékos se keveredjen el a fura elnevezésekben, és tudja, mi mire való...
A Nephalem Cube kidobása miatt a kovácsmester feladatköre kibővült, immár nála tudjuk szétkapni elemeire a cuccokat, ám csak a fehér színűnél (azaz a közönséges besorolásúnál) jobbakat -- Wilson szerint eredetileg az volt az elképzelés, hogy még a leghitványabb holmi is jó legyen valamire, most azonban inkább visszatértek a Diablo II életérzéséhez, ahol az ember magasabb szinten lazán rálegyintett a haszontalan cuccra és otthagyta a földön. Apropó, mesterek! A srácok egy határozott mozdulattal útilaput kötöttek a Mystic talpára. Eredetileg három mesterember alkotta a karavánt, amely árnyékként követte hősünket, a kovács (Blacksmith), az ékköves (Jeweler) és a szóban forgó misztikus, utóbbi feladata a holmik „enchantolása”, azaz plusz attribútumokkal (elementálsebzések, életszívás, hasonlók) ellátása volt. A készítők úgy látták, hogy ez gyakorlatilag ugyanaz, mint az ékköves, csak más néven és más megoldással, így úgy döntöttek: egyelőre kiveszik a csajt a bandából, és ha sikerül teljesen átdolgozni a bűvölés-rendszert úgy, hogy az valóban érdemi változásokat jelentsen, akkor valamikor a megjelenés után egy patchben visszateszik. (Vagy nem...)
Miután az üst és a kocka eltűnt a hátizsák/öltöztetőbaba lapról, a Town Portal pedig lekerült az alsó interfészpanelre (ahol amúgy négyre csökkent a variálható elemek (quick slot) száma, az ötödiket ugyanis kinevezték dedikált varázslé-gombnak, hogy mindig elérhető legyen egy gyors HP-újratöltés lehetősége), immár az említett lap bal oldalán megtalálhatók a karakterstatisztikák is, így azonnal láthatjuk, hogy változnak a különféle statok egy új vért felvételekor, vagy egy friss fegyver kézbevételekor. És akkor nagy levegő, mert most jön az igazán durva változás!
A készítők teljesen átírták a főattribútumokat, hogy pontosabban fogalmazzak: gyakorlatilag visszatértek az első két részben már bevált rendszerhez... A korábbi Strength / Dexterity / Vitality / Energy (az első részben: Magic) tulajdonságokat az Attack / Precision / Defense / Vitality váltotta le – eddig. Mostantól ugyanis (legalábbis, amíg újra át nem írják), a régi metódus érvényes: Strength (barbarian sebzés, armor) / Dexterity (demon hunter és monk sebzés, dodge) / Vitality (+HP) / Intellect (wizard és witch doctor sebzés, +HP a gömbökből), nagyjából tehát ugyanolyan kiosztásban. Mindez egyben azt jelenti, hogy át kell írni a tárgyak jellemzőit, és újra kell egyensúlyozni a teljes játékot...
A bejegyzést Jay Wilson azzal fejezi be, hogy azt szeretnék, a Diablo III a lehető legjobb legyen, amikor megjelenik. A fentiek fényében erre még aludnunk kell párat...
Kiegészítés: Bashiok, a Blizzard közösségi menedzsere igyekezett megnyugtatni a rajongókat, miszerint a Jay Wilson által felsoroltak már készen vannak, és a 10. számú bétafoltban implementálásra is kerülnek -- bár ez nem jelenti azt, hogy nem közel lennének a kiadáshoz, hiszen egyrészt van ezzel is munka, ahogy Wilson írta (főleg az attribútum-módosítás miatt), plusz lesz még egy csomó változtatás, jártasságok, rúnák, affixek, még több cucc, Battle.net opciók, és tesztelés, tesztelés, tesztelés...
Az első változás még elfogadható: eltűntek az azonosító tekercsek; a megtalált holmik ismeretlen attribútumait Deckard Cain-i magasságokba emelkedett hősünk saját maga tudja „kinyomozni”, pár másodpercnyi vizsgálódás után -- ezzel a készítők szerint megmarad a felfedezés, az „ajándék kicsomagolásának” öröme, de nem kell külön tárgyat magunkkal cipelni hozzá. A Town Portal tekercsek már alapból hiányoztak, ezek szerepét átvette a Stone of Recall -- ám miután ez nálunk van, Wilsonék úgy gondolták, semmi értelme a dungeonok mélyén fúrni-faragni-molyolni, ha vissza is tudunk menni a legközelebbi településre, ezért egy mozdulattal kihajították a játékból a két fő újdonságot, a Cauldron of Jordant és a Nephalem Cube-ot. Előbbi arra szolgált, hogy a fölös cuccokat beledobálva aranyhoz jussunk (kvázi egy „hordozható kereskedő” volt), utóbbi pedig pénz helyett a „kraftoláshoz” szükséges alapanyagokra bontotta a megunt motyót. (Hozzáteszem, ezeket elvileg épp azért találták ki a srácok, hogy ne kelljen a kalandozást/hentelést örökös hazarohangálással megszakítani -- úgy tűnik, mostanra meggondolták magukat.) Ezzel együtt, hogy az egészet még inkább hangsúlyozzák, a Stone of Recall átkeresztelődött, immár Town Portal a neve, hogy az egységsugarú játékos se keveredjen el a fura elnevezésekben, és tudja, mi mire való...
A Nephalem Cube kidobása miatt a kovácsmester feladatköre kibővült, immár nála tudjuk szétkapni elemeire a cuccokat, ám csak a fehér színűnél (azaz a közönséges besorolásúnál) jobbakat -- Wilson szerint eredetileg az volt az elképzelés, hogy még a leghitványabb holmi is jó legyen valamire, most azonban inkább visszatértek a Diablo II életérzéséhez, ahol az ember magasabb szinten lazán rálegyintett a haszontalan cuccra és otthagyta a földön. Apropó, mesterek! A srácok egy határozott mozdulattal útilaput kötöttek a Mystic talpára. Eredetileg három mesterember alkotta a karavánt, amely árnyékként követte hősünket, a kovács (Blacksmith), az ékköves (Jeweler) és a szóban forgó misztikus, utóbbi feladata a holmik „enchantolása”, azaz plusz attribútumokkal (elementálsebzések, életszívás, hasonlók) ellátása volt. A készítők úgy látták, hogy ez gyakorlatilag ugyanaz, mint az ékköves, csak más néven és más megoldással, így úgy döntöttek: egyelőre kiveszik a csajt a bandából, és ha sikerül teljesen átdolgozni a bűvölés-rendszert úgy, hogy az valóban érdemi változásokat jelentsen, akkor valamikor a megjelenés után egy patchben visszateszik. (Vagy nem...)
Miután az üst és a kocka eltűnt a hátizsák/öltöztetőbaba lapról, a Town Portal pedig lekerült az alsó interfészpanelre (ahol amúgy négyre csökkent a variálható elemek (quick slot) száma, az ötödiket ugyanis kinevezték dedikált varázslé-gombnak, hogy mindig elérhető legyen egy gyors HP-újratöltés lehetősége), immár az említett lap bal oldalán megtalálhatók a karakterstatisztikák is, így azonnal láthatjuk, hogy változnak a különféle statok egy új vért felvételekor, vagy egy friss fegyver kézbevételekor. És akkor nagy levegő, mert most jön az igazán durva változás!
A készítők teljesen átírták a főattribútumokat, hogy pontosabban fogalmazzak: gyakorlatilag visszatértek az első két részben már bevált rendszerhez... A korábbi Strength / Dexterity / Vitality / Energy (az első részben: Magic) tulajdonságokat az Attack / Precision / Defense / Vitality váltotta le – eddig. Mostantól ugyanis (legalábbis, amíg újra át nem írják), a régi metódus érvényes: Strength (barbarian sebzés, armor) / Dexterity (demon hunter és monk sebzés, dodge) / Vitality (+HP) / Intellect (wizard és witch doctor sebzés, +HP a gömbökből), nagyjából tehát ugyanolyan kiosztásban. Mindez egyben azt jelenti, hogy át kell írni a tárgyak jellemzőit, és újra kell egyensúlyozni a teljes játékot...
A bejegyzést Jay Wilson azzal fejezi be, hogy azt szeretnék, a Diablo III a lehető legjobb legyen, amikor megjelenik. A fentiek fényében erre még aludnunk kell párat...
Kiegészítés: Bashiok, a Blizzard közösségi menedzsere igyekezett megnyugtatni a rajongókat, miszerint a Jay Wilson által felsoroltak már készen vannak, és a 10. számú bétafoltban implementálásra is kerülnek -- bár ez nem jelenti azt, hogy nem közel lennének a kiadáshoz, hiszen egyrészt van ezzel is munka, ahogy Wilson írta (főleg az attribútum-módosítás miatt), plusz lesz még egy csomó változtatás, jártasságok, rúnák, affixek, még több cucc, Battle.net opciók, és tesztelés, tesztelés, tesztelés...
Idén ezt már fújhatjuk...
Viszont a mostani változtatásokkal már inkább egy nagygenerálon átesett Dio2-nek tűnik...
@Jon_Graun:
Ebben egyetértek...én spec a torchlight 2őt jobban várom mint ezt. xD -de tény h ezt a hírt elolvastam szívtam a fogam 1 kicsit....-
"még jó", hogy 2011 karácsony, aztán január is felmerült megjelenésnek.
kicsit mit ha kirakták volna a wow-ra hajazó, wowoból átvett ötleteket és visszapakolták volna a diablósabb dolgokat.
Személy szerint nem zavartak volna a változtatások, szerintem működhettek volna....tudom ami be vállt ne változtass, de jó lett volna ez,.
Ami engem zavar...ez a férfi-női karakter is lehet (szintén wow) maradhattak volna a réginél az előre megtervezett karaktereknél és maradhatott volna az amazon és a nekromanta is a játékban (utóbbi volt a kedvencem) nem esetleges kiegészítővel kellene belepakolni a közkedvelt karikat pl paladin. Pedig arra készülhetünk lesz 1-2 "kiegészítés hozzá" persze nem ingyé......az alapjáték lehetséges áráról ne is beszeljünk, ha már SC 2-t említettétek, az is 13K.....nem kicsit "overprice" és nem megy lentebb az ára, még akciós időszak sincs rá... (az EA a másik ilyen "rendes cég" még)
Szóval még egyszer jajjjjj......"MAJD MEGLÁSSUK - mondta a vak."
pl:
alap pallos 2 foglalattal két erőkavics után lett
+10erő pallos, majd irány a varázsló..az megbűvölte 100%os sikerrel 100aranyért eredmény:
+10erő, +5 max sebzés ... nem rosz de lehetne jobb is pénz van szal ismétlés ezúttal 90% és 500arany eredmény pedig:
+10erő, +5 max sebzés +10%HPregen .. alakul de próbálkozzunk még párszor, és a sokadig után az eredmény:
+25erő +5min és +10max sebzés, +15%HPregen de legközelebbi próba már csak 30%os esélyt ad, és kerül 100ezer aranyba..
Ha meg egy ereklye kardot vittünk oda akkor alapból nem volt olcsó, és nem volt tuti a siker már elsőre sem.
Ez lett volna olyan bonyolult? Nem baj.. most kiszedték, és majd a kiegben visszarakják mint nagy újdonságot.
De úgy néz ki a diablo rajongók fanyalgásait végre meghallgatták és inkább nem innovatívkodnak, csak kiadnak egy tisztes iparosmunka jellegű folytatást. Mondjuk meg sem lepődök ezen az SC2 után.
Arra bizony lenne igény! Ha sokaknak tetszik az ötlet, kinézem az Activisiontól, hogy kiadják 10 eurós DLC-ként
Azért, mert nem új nevet kaptak, hanem a teljes attribútumrendszert átdolgozták...
A legvégén meg Pandemonium event helyett Kottick-ot kell lecsapnunk.
Az inventoryban lévő cuccok kinézete szerintem is túl színes, valahogy olyan túl "mesébe illő" és nem a Diablo féle mesébe. Eléggé túlcsicsázták a tárgyakat kinézetét.
Megbocsátjuk, mint mindig...De aztán megérje a várakozást!
Az meg, hogy az attribútumok más nevet kaptak... Megint nem értem, miért olyan kiakasztó.
Én sokkal inkább amiatt aggódok, hogy a max. szint 60, ha jól emlékszem, illetve egyéb egyszerűsítések miatt (pl. az attribútumok passzív fejlődése).