A patch két legfontosabb új mechanizmusáról korábban már írtam. Az egyik a Monster Power, ami hasonló a Diablo II "Players x" opciójához, azaz beállíthatjuk a szörnyek szintjét -- ez minél magasabb, annál több életereje és nagyobb sebzése van a dögöknek, cserébe nő a leölésükért kapott XP mennyisége (1-59-es hősöknél egyaránt), illetve Infernón a Magic és Gold Find értéke, ami a 300%-os határt is átlépheti. Az opció a küldetésválasztó ablakból érhető el, és minden nehézségi szintre külön-külön állítható be. A másik az Infernal Machine, amely egy újabb titkos pálya, de ezt csak a legkeményebb Nephalemek nyithatják meg. Itt is össze kell szedni pár cuccot, egybegyúrni őket, majd jöhet a vérbál, ahol két boss vár ránk. Nem új ellenfelek ők, hanem az alapjátékbeli főgonoszok feltuningolt verziói, úgy megjelenésben, mint erőben, legyőzésükért persze extra loot és arany jár, no meg talán megtaláljuk egy legendás gyűrű egy-egy darabját is.
Van még pár, érdekes változás a játékmenetben is. Az Experience Shrine-ok visszakerültek Infernóra, illetve minden szinten elérhető két újabb típus, az egyik az Empowered Shrine, ami csökkenti a cooldown időket és növeli a resource regenerációt, a másik a Fleeting Shrine, ami a mozgási sebességet és a loot begyűjtési sugarát (pickup radius) növeli. Ennél is fontosabb, hogy Infernón a Resplendent ládák úgy működnek, mint egy nagyobb esemény, azaz kinyitásuk növeli a Nephalem Valort, és a bennük lévő cucc ennek értékével arányos. A 60-as szintű hősök Nephalem Valorja szintén nő Infernón a nagyobb események után, illetve amennyiben az eseményben speciális láda vagy Unique szörny is érintett, minden egyes NV-szintért egy-egy újabb loot a jutalom.
A Crafting esetében 10:1 arányban át lehet váltani a reagenseket és a Tome of Training könyveket az eggyel nagyobb variánsra, és 500 darab fér el a cuccokból egy rekeszben. A követők is erősebbek lettek, a Templar például már 75%-os HP-nál is gyógyít 50 helyett, a Scoundrel alapsebzése nőtt (25%-ról 40%-ra). Az Enchantress Powered Armor skillje viszont 15% helyett csak 5% bónuszt ad, cserébe a többi képesség cooldownja csökkent, és a Reflect Missiles le lett cserélve a Missile Ward skillre, ami nem küldi vissza a feladónak a lövedékeket, hanem csökkenti azok sebzését.
Szintén volt szó korábban a védőértékek csökkentéséről. A kapcsolódó blogbejegyzésből kiderül, hogy ezzel együtt a szörnyeket is nerfelték Infernón, sőt a patch listából az is kitűnik, hogy nőttek a kasztok bizonyos támadási értékei, csökkentek a cooldown idők, összességében tehát Normal, Nightmare és Hell nehézségi szinten nagyobb lesz a kihívás, Infernón viszont a fejlesztők reményei szerint kisebb, kiegyensúlyozottabb. Egy komoly hibajavítást is eszközöltek: Demon Hunternél a Vault képesség Trail of Cinders rúnája egy hibás implementáció miatt az 1.0.4-es patch telepítése után 1500% Weapon Damage-et biztosított 3 másodpercig, amit elég sokan kihasználtak; ez most visszaáll az eredetileg tervezett 300%-ra, így ha valaki erre a skillre építette a karakterét, jobb, ha kitalál valami mást, ha túl akar élni...
Érdemes egyébként átolvasni a patch listáját, mert sok változás lesz a kasztoknál. A barbárnál több erősítés van, viszont a fentiek értelmében a War Cry Impunity rúnája az eddigi 50% helyett csak 20%-kal növeli a resistance értékét, és a Leap Iron Impact rúnáját is áttervezték, akárcsak a demon hunter petjeit, nála ráadásul lecseréltek pár rúnát is, és a passzívok is változtak. A monk passzívjainál jelentős a nerfelés, a Seize the Initiative 100% helyett csak 50%-ban váltja át a Dexterityt Armorrá, és a Resolve is 25% helyett 20%-kal csökkenti a sebzést, akárcsak a witch doctornál a Jungle Fortitude (20% helyett 15%). A Wizard Energy Armorja 65% helyett csak 35%-ban növeli az Armort, és a Prismatic Armor rúna Resistance növelése is csökkent, 40%-ról 25-re, viszont a Dartling familiar helyett kaptunk egy Vigoron nevűt, aki HP-regenerációt biztosít, illetve az Ice Armor csökkenti a közelharci sebzést 8%-kal, a Slow Time értéke is nőtt (30%-ról 60-ra), és nőttek valamelyest a sebzési értékek / csökkentek a cooldwn idők.
Hogy mindez visszacsábítja-e azokat, akik (mint jómagam) hetek-hónapok óta elő sem vették a Diablo III-at, jó kérdés. Vannak biztató jelek, én például biztosan teszek egy újabb kísérletet, hátha...
A patch részletes listáját itt találjátok meg.
Van még pár, érdekes változás a játékmenetben is. Az Experience Shrine-ok visszakerültek Infernóra, illetve minden szinten elérhető két újabb típus, az egyik az Empowered Shrine, ami csökkenti a cooldown időket és növeli a resource regenerációt, a másik a Fleeting Shrine, ami a mozgási sebességet és a loot begyűjtési sugarát (pickup radius) növeli. Ennél is fontosabb, hogy Infernón a Resplendent ládák úgy működnek, mint egy nagyobb esemény, azaz kinyitásuk növeli a Nephalem Valort, és a bennük lévő cucc ennek értékével arányos. A 60-as szintű hősök Nephalem Valorja szintén nő Infernón a nagyobb események után, illetve amennyiben az eseményben speciális láda vagy Unique szörny is érintett, minden egyes NV-szintért egy-egy újabb loot a jutalom.
A Crafting esetében 10:1 arányban át lehet váltani a reagenseket és a Tome of Training könyveket az eggyel nagyobb variánsra, és 500 darab fér el a cuccokból egy rekeszben. A követők is erősebbek lettek, a Templar például már 75%-os HP-nál is gyógyít 50 helyett, a Scoundrel alapsebzése nőtt (25%-ról 40%-ra). Az Enchantress Powered Armor skillje viszont 15% helyett csak 5% bónuszt ad, cserébe a többi képesség cooldownja csökkent, és a Reflect Missiles le lett cserélve a Missile Ward skillre, ami nem küldi vissza a feladónak a lövedékeket, hanem csökkenti azok sebzését.
Szintén volt szó korábban a védőértékek csökkentéséről. A kapcsolódó blogbejegyzésből kiderül, hogy ezzel együtt a szörnyeket is nerfelték Infernón, sőt a patch listából az is kitűnik, hogy nőttek a kasztok bizonyos támadási értékei, csökkentek a cooldown idők, összességében tehát Normal, Nightmare és Hell nehézségi szinten nagyobb lesz a kihívás, Infernón viszont a fejlesztők reményei szerint kisebb, kiegyensúlyozottabb. Egy komoly hibajavítást is eszközöltek: Demon Hunternél a Vault képesség Trail of Cinders rúnája egy hibás implementáció miatt az 1.0.4-es patch telepítése után 1500% Weapon Damage-et biztosított 3 másodpercig, amit elég sokan kihasználtak; ez most visszaáll az eredetileg tervezett 300%-ra, így ha valaki erre a skillre építette a karakterét, jobb, ha kitalál valami mást, ha túl akar élni...
Érdemes egyébként átolvasni a patch listáját, mert sok változás lesz a kasztoknál. A barbárnál több erősítés van, viszont a fentiek értelmében a War Cry Impunity rúnája az eddigi 50% helyett csak 20%-kal növeli a resistance értékét, és a Leap Iron Impact rúnáját is áttervezték, akárcsak a demon hunter petjeit, nála ráadásul lecseréltek pár rúnát is, és a passzívok is változtak. A monk passzívjainál jelentős a nerfelés, a Seize the Initiative 100% helyett csak 50%-ban váltja át a Dexterityt Armorrá, és a Resolve is 25% helyett 20%-kal csökkenti a sebzést, akárcsak a witch doctornál a Jungle Fortitude (20% helyett 15%). A Wizard Energy Armorja 65% helyett csak 35%-ban növeli az Armort, és a Prismatic Armor rúna Resistance növelése is csökkent, 40%-ról 25-re, viszont a Dartling familiar helyett kaptunk egy Vigoron nevűt, aki HP-regenerációt biztosít, illetve az Ice Armor csökkenti a közelharci sebzést 8%-kal, a Slow Time értéke is nőtt (30%-ról 60-ra), és nőttek valamelyest a sebzési értékek / csökkentek a cooldwn idők.
Hogy mindez visszacsábítja-e azokat, akik (mint jómagam) hetek-hónapok óta elő sem vették a Diablo III-at, jó kérdés. Vannak biztató jelek, én például biztosan teszek egy újabb kísérletet, hátha...
A patch részletes listáját itt találjátok meg.
* Érezteti a játékossal hogy halad, hogy nem hiába lépett be tizedjére is, amikor végez egy run-al ami persze eredménytelenül zárult. Ez talán a legfontosabb a tömeg szempontjából.
* A Blizzard ki fogja vezetni az MF gear-t a játékból. Nem véletlenül 300% a tárgyakból és a Paragon-ból szerezhető MF maxiumuma, és a szintenkénti 3 MF a 100. szinten pont kiváltja majd az összes MF-et amit gear-ből szerezhetsz.
Amúgy egy ilyen Infernal Machine-jellegű cuccot máshol fizetős DLC formájában adnak ki, nem ingyenes patch-ben. Nem akarunk néha valami jót is mondani, emberek...? Csak úgy a vicc kedvéért.
Mi pedig várjuk az 1.0.5 pachet és a pvpt de azt már nagyon!!
akármilyen tartalommal feltölthetik, egyrészt elkéstek vele, másrészt annyit úgyse dob a játékon, hogy valaki 1001. alkalommal is végigszaladjon rajta