Eddig annyit tudtunk, hogy az 1800-as években egy csatában harcol bátor főhősünk, mikor megjelenik valamilyen átjáró, azon átlép egy időutazó, és megmenti a bőrét a szorult helyzetben lévő Alexander Morrisnak, akit mi alakítunk majd. A jövőben megtudjuk: egy gonosz szervezet megpróbálja úgy átalakítani a múltat, hogy az számára kedvezőbb legyen, ezt kell megállítanunk. Persze később majd elmosódik a vonal a gonosz és a jó között, hogy még érdekesebb legyen a történet.
Az egyelőre nem ismert, miért éppen minket bíznak meg ezzel a feladattal, de ha már elvállaltuk, akkor nézzük is meg, milyen kalandokban lesz részünk! A játék során sok korszakot és helyszínt meglátogathatunk majd, köztük az amerikai polgárháborút (Antietam, 1862 szeptemberében), az első világháborút (Tannenburg, 1914 augusztusa) és a pompeji katasztrófát is. Később a többi korszakot is elárulják majd, melyek közt lesz egy igen meglepő, már-már sokkoló választás is, ha lehet hinni a túlbuzgó külföldi kollégáknak.
A játékmenet elég változatos lesz a különféle korszakoknak köszönhetően, és itt nem csak a fegyverekre kell gondolni, ugyanis a korhű puskák mellett az ellenfelek által alkalmazott harci taktikák is nagyban eltérnek majd. Így például a polgárháborús időszakban statikusabb ütközetekre kell számítani, a 20. század elejének nagy vérontásában pedig már modernebb, taktikusabb csaták várhatóak.
De nem csak ettől lesz élvezetes a játék, a fejlesztők nem csak észt adnak a katonáknak, hanem morálrendszert is, mely azt befolyásolja, hogy álljanak hozzá a harci szituációkhoz. Tehát ha mondjuk Antietamnél 10 ellenféllel találjuk magunkat szembe, míg velünk senki sincs, akkor ők nagy nyugodtan letérdelnek és sortüzet nyitnak, bízva a túlerejükben. Persze mi kicselezhetjük őket, és modernebb taktikával levadászhatjuk őket. Erre az életben maradottak közül néhányan elszaladnak, mások megpróbálják befejezni a feladatukat. De ha velünk is jön még néhány ember, akkor ők is másként viselkednek, visszahúzódnak fedezék mögé, vagy akár vissza is vonulhatnak.
Ha már megemlítettem azt, hogy mások is lehetnek velünk, kitérek erre bővebben. Mikor visszaugrunk valamelyik korszakba, mindig az adott kornak megfelelő öltözéket viseljük majd, hogy ne tűnjünk ki az ottaniak közül, és természetesen a fegyvereink is a korhoz illenek. Persze lesznek modern darabok is nálunk, de ezeket csak akkor ajánlott elővenni, ha más, jövőbéli ügynökökkel találkozunk. Tehát, mivel nem ismerünk senkit sem ott, ahová érkezünk, nem várható el, hogy nagyobb osztagokat irányítsunk, de néhány alkalommal pár embernek adhatunk majd egyszerűbb parancsokat, mint például: támadd meg ezt, menj oda, kövess, várj. Természetesen társaink is kapnak morált, így ők is a helyzetnek megfelelően reagálnak majd.
További érdekesség lesz a játékmenetben, hogy nem lesz mindig egyszerű azonosítani azt, akit likvidálni kell, így majd arra is figyelni kell, kit küldünk át a másvilágra, az esetek többségében nem lehet ész nélkül lövöldözni. Azt egyelőre nem tudni, miképp változhat meg a jövő, ha mégis olyan valakit ölünk meg, akit nem kellett volna, illetve hogyan lesz ez megjelenítve, vagy csak egyszerűen "mission failed", azaz "a feladat elbukva" képernyőt látunk majd.
Egy korszakot többször is meg kell majd látogatnunk, hogy helyrehozzuk az általunk elkövetett hibákat. A fejlesztők leleplezték az egyik küldetést, hogy illusztrálják ezt nekünk. Az első világháborúba csöppenünk, ahol egy orosz katonát kell megmenteni, akit a németek körülvettek, és nincs esélye a túlélésre, de valamiért fontos, hogy életben maradjon. Majd később visszautazunk, hogy a németeknek segítsünk megnyerni a csatát, mert eredetileg nekik kellett volna nyerni, de mi ugyebár ezt megakadályoztuk.
A grafikára sem lehet igazán panaszunk, a képek alapján megállja a helyét, és a jövő évi megjelenésig még lesz idő rajta csiszolni. De ami nagy durranása lesz a Marmoset nevezetű motornak, hogy egyszerre nagyon sok karaktert képes megjeleníteni. Beszámolók alapján, melyek forrásai azt állítják, látták mozgás közben a játékot, a polgárháborús hadszíntéren egyszerre több száz katona harcolt egymással. Ez pedig elég meggyőzően hangzik, de azért várjunk meg egy publikus videót a játékról, mielőtt messzemenő következtetéseket vonnánk le. Remélhetőleg a Pompeji pusztulását övező káoszt is képes megfelelő minőségben megjeleníteni a motor, ugyanis itt azt ígérik a fejlesztők, hogy a mindent elpusztító láva mellett tűzlabdák potyognak majd az égből, hogy házakat döntsenek romba; a por mindent ellep majd és a napfényt is alaposan megszűri, egész addig, mikor már túl sűrű lesz, és éjszakai sötétség borul majd a városkára.
A játék valamikor 2008 tavaszán érkezik, addig még biztosan sokat megtudunk róla. Amint új információk vagy képek, videók érkeznek róla, jelentkezünk.
Az egyelőre nem ismert, miért éppen minket bíznak meg ezzel a feladattal, de ha már elvállaltuk, akkor nézzük is meg, milyen kalandokban lesz részünk! A játék során sok korszakot és helyszínt meglátogathatunk majd, köztük az amerikai polgárháborút (Antietam, 1862 szeptemberében), az első világháborút (Tannenburg, 1914 augusztusa) és a pompeji katasztrófát is. Később a többi korszakot is elárulják majd, melyek közt lesz egy igen meglepő, már-már sokkoló választás is, ha lehet hinni a túlbuzgó külföldi kollégáknak.
A játékmenet elég változatos lesz a különféle korszakoknak köszönhetően, és itt nem csak a fegyverekre kell gondolni, ugyanis a korhű puskák mellett az ellenfelek által alkalmazott harci taktikák is nagyban eltérnek majd. Így például a polgárháborús időszakban statikusabb ütközetekre kell számítani, a 20. század elejének nagy vérontásában pedig már modernebb, taktikusabb csaták várhatóak.
De nem csak ettől lesz élvezetes a játék, a fejlesztők nem csak észt adnak a katonáknak, hanem morálrendszert is, mely azt befolyásolja, hogy álljanak hozzá a harci szituációkhoz. Tehát ha mondjuk Antietamnél 10 ellenféllel találjuk magunkat szembe, míg velünk senki sincs, akkor ők nagy nyugodtan letérdelnek és sortüzet nyitnak, bízva a túlerejükben. Persze mi kicselezhetjük őket, és modernebb taktikával levadászhatjuk őket. Erre az életben maradottak közül néhányan elszaladnak, mások megpróbálják befejezni a feladatukat. De ha velünk is jön még néhány ember, akkor ők is másként viselkednek, visszahúzódnak fedezék mögé, vagy akár vissza is vonulhatnak.
Ha már megemlítettem azt, hogy mások is lehetnek velünk, kitérek erre bővebben. Mikor visszaugrunk valamelyik korszakba, mindig az adott kornak megfelelő öltözéket viseljük majd, hogy ne tűnjünk ki az ottaniak közül, és természetesen a fegyvereink is a korhoz illenek. Persze lesznek modern darabok is nálunk, de ezeket csak akkor ajánlott elővenni, ha más, jövőbéli ügynökökkel találkozunk. Tehát, mivel nem ismerünk senkit sem ott, ahová érkezünk, nem várható el, hogy nagyobb osztagokat irányítsunk, de néhány alkalommal pár embernek adhatunk majd egyszerűbb parancsokat, mint például: támadd meg ezt, menj oda, kövess, várj. Természetesen társaink is kapnak morált, így ők is a helyzetnek megfelelően reagálnak majd.
További érdekesség lesz a játékmenetben, hogy nem lesz mindig egyszerű azonosítani azt, akit likvidálni kell, így majd arra is figyelni kell, kit küldünk át a másvilágra, az esetek többségében nem lehet ész nélkül lövöldözni. Azt egyelőre nem tudni, miképp változhat meg a jövő, ha mégis olyan valakit ölünk meg, akit nem kellett volna, illetve hogyan lesz ez megjelenítve, vagy csak egyszerűen "mission failed", azaz "a feladat elbukva" képernyőt látunk majd.
Egy korszakot többször is meg kell majd látogatnunk, hogy helyrehozzuk az általunk elkövetett hibákat. A fejlesztők leleplezték az egyik küldetést, hogy illusztrálják ezt nekünk. Az első világháborúba csöppenünk, ahol egy orosz katonát kell megmenteni, akit a németek körülvettek, és nincs esélye a túlélésre, de valamiért fontos, hogy életben maradjon. Majd később visszautazunk, hogy a németeknek segítsünk megnyerni a csatát, mert eredetileg nekik kellett volna nyerni, de mi ugyebár ezt megakadályoztuk.
A grafikára sem lehet igazán panaszunk, a képek alapján megállja a helyét, és a jövő évi megjelenésig még lesz idő rajta csiszolni. De ami nagy durranása lesz a Marmoset nevezetű motornak, hogy egyszerre nagyon sok karaktert képes megjeleníteni. Beszámolók alapján, melyek forrásai azt állítják, látták mozgás közben a játékot, a polgárháborús hadszíntéren egyszerre több száz katona harcolt egymással. Ez pedig elég meggyőzően hangzik, de azért várjunk meg egy publikus videót a játékról, mielőtt messzemenő következtetéseket vonnánk le. Remélhetőleg a Pompeji pusztulását övező káoszt is képes megfelelő minőségben megjeleníteni a motor, ugyanis itt azt ígérik a fejlesztők, hogy a mindent elpusztító láva mellett tűzlabdák potyognak majd az égből, hogy házakat döntsenek romba; a por mindent ellep majd és a napfényt is alaposan megszűri, egész addig, mikor már túl sűrű lesz, és éjszakai sötétség borul majd a városkára.
A játék valamikor 2008 tavaszán érkezik, addig még biztosan sokat megtudunk róla. Amint új információk vagy képek, videók érkeznek róla, jelentkezünk.