A Crysis Online rajongói oldalon jelent meg a Crytek kommünikéje, olyan címmel, hogy Hivatalos: megváltozott a Crysis sztorija. Holott a közlemény nyitómondata egyértelmű: valóban történt egy apró módosítás, és mivel ezek után kétféle verzió keringett a neten az alaptörténetet illetően, a készítők most a nyilvánosság elé tárták a valódi, hiteles sztorit, ami a játékban lesz. Íme, a többit megbeszéljük utána.
A Dél-kínai-tengeren amerikai régészek egy rejtélyes tárgyat találnak. Mivel a terület Észak-Korea fennhatósága alá tartozik, az ázsiai ország azonnal lezárja a területet, ezért az USA mentőakciót indít a speciális erők elitosztagának bevetésével. A cuccért folytatott elkeseredett küzdelem során a tárgy felfedi mibenlétét: egy idegen faj létét, mely réges-rég a Földön tartózkodik, és beindít egy hatalmas idegen inváziót bolygónk ellen.
A szemben álló felek összefognak az új opponens legyőzésére, ám az alienek egy villantással a trópusi környezetet hófehér, fagyott tájjá változtatják. Hősünk a spéci fegyverzet és a nanosuit segítségével veszi fel a harcot a folyton változó, veszélyes környezettel és a rejtélyes ellenséggel szemben.
Phű. Túlvagyunk rajta. A régi sztori valahogy úgy szólt, hogy egy aszteroida csapódik be a szigetvilágba, innentől kb. ugyanaz. A dolog leglényege tehát az az éca, hogy az idegenek már rég itt vannak, ettől aztán az egész emberi történelem egy nagy rejtéllyé válik, amit aztán ugye fel lehet tárni, ami a sztorit kissé erősebbé teszi, legalábbis a készítők szándéka szerint. Elmondásuk alapján nem nagy dolog ez, azaz magát a játék fejlesztését nem befolyásolja semmiben egy ilyen elhajlás. Meglátjuk (hozzáteszem, legutóbb a STALKER kapcsán olvastam lecserélt sztoriról, akkor az ukránok rápakoltak még egy évet a fejlesztésre...). Mondjuk az soha nem árt, ha egy FPS mögött van valami történet (bár én a történetnélküli shooterekkel is jól megvagyok, legyen az Duke Nukem vagy Serious Sam). Igaz, én a Far Cry esetében elég hamar elveszettem a fonalat, de ki tudja, lehet, hogy itt megtalálom...
A Dél-kínai-tengeren amerikai régészek egy rejtélyes tárgyat találnak. Mivel a terület Észak-Korea fennhatósága alá tartozik, az ázsiai ország azonnal lezárja a területet, ezért az USA mentőakciót indít a speciális erők elitosztagának bevetésével. A cuccért folytatott elkeseredett küzdelem során a tárgy felfedi mibenlétét: egy idegen faj létét, mely réges-rég a Földön tartózkodik, és beindít egy hatalmas idegen inváziót bolygónk ellen.
A szemben álló felek összefognak az új opponens legyőzésére, ám az alienek egy villantással a trópusi környezetet hófehér, fagyott tájjá változtatják. Hősünk a spéci fegyverzet és a nanosuit segítségével veszi fel a harcot a folyton változó, veszélyes környezettel és a rejtélyes ellenséggel szemben.
Phű. Túlvagyunk rajta. A régi sztori valahogy úgy szólt, hogy egy aszteroida csapódik be a szigetvilágba, innentől kb. ugyanaz. A dolog leglényege tehát az az éca, hogy az idegenek már rég itt vannak, ettől aztán az egész emberi történelem egy nagy rejtéllyé válik, amit aztán ugye fel lehet tárni, ami a sztorit kissé erősebbé teszi, legalábbis a készítők szándéka szerint. Elmondásuk alapján nem nagy dolog ez, azaz magát a játék fejlesztését nem befolyásolja semmiben egy ilyen elhajlás. Meglátjuk (hozzáteszem, legutóbb a STALKER kapcsán olvastam lecserélt sztoriról, akkor az ukránok rápakoltak még egy évet a fejlesztésre...). Mondjuk az soha nem árt, ha egy FPS mögött van valami történet (bár én a történetnélküli shooterekkel is jól megvagyok, legyen az Duke Nukem vagy Serious Sam). Igaz, én a Far Cry esetében elég hamar elveszettem a fonalat, de ki tudja, lehet, hogy itt megtalálom...
A Crysis-ra rátérve: Ez valóban nem sok változás, de ha megemberelik magukat az írók, akkor ezzel az apró változtatással egy igen komoly történet kerekedhet ki, jobb, mint az előzőből. Persze ehhez az kell, hogy ők is így gondolkodjanak. Egyébként én meg fordítva viszonyulok a Crysis-hoz, mint Necros. Engem kezd egyre jobban érdekelni (a grafika se rossz, de én inkább a többit nézem), bár sztem egy ideig a demoinál én se megyek tovább (főleg addig nem, amíg nincs új gépem, mert a mostanin még a demo se futna...).
Valaki említette a Világok harcát. Én úgy tudom, ott a marslakók mindenestül (tehát lépegetők is) jöttek a Földre. Máskülönben hogy nem tűnt fel az embereknek, hogy egy nagy valami van a föld alatt?
A Crysis engem a legelején érdekelt valamennyire, azóta viszont úgy kezelem, hogy majd megnézem a demóját, aztán majd lesz vele valami... Ha lesz egy Dx10-es gépem valamikor, akkor biztosan játszok majd vele többet, de ezzel is úgy leszek szerintem, mint a Far Cry-al anno, eleinte élvezem a szép grafikát, de később megunom az egyhangú játékmenetet és pápá. Ha a sztoriban lesz valami érdekes, akkor az talán távol tud tartani az uninstall ikontól. Mert van benne lehetőség, de ha nem vettek fel plusz írókat a FC óta, akkor nincs sok esélye nálam.
Én úgy látom a fejelsztők minimális erőt fektettek bele e történetbe.
Egyébként meg nyilván az első verziót így lehetett leírni: jenki kommandós megy Koreába, lövi a koreaiakat, aztán jönnek az ufók, és már őket lövi. Most az van, hogy de akkor ha már rég itt vannak, akkor mindenhol ott lehetnek. A Crysis 2 akár mondjuk Londonban is játszódhatna . Vagy az Antarktiszon, amit felolvasztanak az ufók . Érted, mélysége van a sztorinak, nem csak olyan "ezt lövöm, azt lövöm". Amúgy szörnyű dolog lehet FPS-sztoriírónak lenni....