A 2008-as pénzügyi évre átcsúszó, gyakorlatban 2007 áprilisában debütáló, mérföldkőként is aposztrofált, saját szemszögből játszódó lövöldözős szoftver nem hiába késik. A közönségi manager, Alexander Marschal kapta a megtisztelő feladatot, hogy elmagyarázza mindannyiunknak a csúszás okát.
�A Crysis egy abszolút mérföldkő lesz a játéktörténelemben. Ebből az okból kifolyólag akkor fog megjelenni, amikor mind az EA, mind a Crytek a minőséggel teljes mértékben elégedett lesz, és ha nem is túlszárnyalja, de legalább teljesíti az elvárásokat. A késések nem minden esetben jelentenek rosszat, természetesen a dologba beletartozik egy úgynevezett marketing faktor is, hiszen a játékosok minél hamarabb szeretnék megszerezni a szoftvert. Mindenesetre kihasználjuk az időt, hogy semmiképpen ne okozzunk csalódást Nektek, kiknek véleménye és érzése számunkra a legfontosabb.�
Őszintén szólva igazságtalanul lehetnek mérgesek azok, akik nagy dobra verik ezt a néhány hónapot. Legyünk kitartóak, ahogy mondani szokták, türelem tökéletes FPS-t terem.