A Treyarch nagyon ki akar kerülni az Infinity Ward árnyékából, és ezét szinte mindent megtesznek, hogy a lehető legjobb legyen a Call of Duty: World at War, amiben kis túlzással annyi új dolog szuszakoltak, ami elég volna három EA által fejlesztett sportjátékhoz. Legutóbb a barátlistákat mutatták be, az előtt pedig a kooperatív játékmódot, ami szintén egy újdonság a sorozatban, ma pedig a deathcardokkal ismerkedhetünk meg.
A kártyák a hatásukat tekintve ugyanolyanok, mint a Halo 3-ban található koponyák, azaz nehezebbe teszik a játékot, ilyen-olyan érdekes módszerekkel. Körülbelül egy tucatnyi ilyen kártya lesz szétszórva az egyjátékos kampány pályáin, de nem lesz őket túl nehéz megtalálni Két kártyát már név szerint is ismerünk, az egyik a Thunder nevet kapta, és az a hatása, hogy ha eltaláljuk az ellenségük kobakját, ő ezt egy látványos robbanással honorálja, ezért nem is érdemes közel állni hozzá. A másik kártya a Vampire névre hallgat, és a használatával az életerőnk rohamosan elkezd csökkeni, amit csak egyre több és több ellenség megölésével tudunk kompenzálni. Persze ezeken kívül még lesz jó pár kártya, amivel alaposan megnehezíthetjük az életünket, például egy olyan is, amivel a gránátok nem sebeznek akkorát, amekkorát kellene nekik.
A multiplayer szekcióban az előző részből már megszokott játékmódokkal fogunk találkozni, azonban mostantól 65-ös szintre tornászhatjuk fel magunkat, ami nem lesz könnyű feladat. Természetesen a kemény munkáért nem marad el a jutalom sem, ugyanis többek között megkaparinthatjuk a lángszórót is, ami megint csak egy újdonság. Ezzel a fegyverrel a készítők szerint igen taktikusan kel bánni, de a jó kezekben igazi móka a használata.
Már én is unom így két nap után, de a CoD 5-ben is feltűnnek az élőhalottak, ugyanis az új kooperatív módban náci zombikat kell majd ölni! Szerencsére ez a mód nincs a játékosokra kényszerítve úgy, mint a WoW-ban vagy a GTA 4-ben, de itt is csak többedmagunkkal (maximum 4 fő) játszhatunk. A játékmód lényege, hogy a játékosok egy házba vannak bezárva, amibe a végtelen számú zombi be akar jutni, és azt hiszem, magától értetődik, hogy ezt kell nekünk megakadályozni. A túlélésünk egyik kulcsa, hogy együttműködjünk a társainkkal, és az is fontos, hogy a bútorok megfelelő elhelyezésével, és az ablakok, na meg ajtók bedeszkázásával az élőhalottak útját álljuk. A játékmód csak az egyjátékos kampány kivégzése után válik elérhetővé, és csak a kihívás kedvért közölöm, hogy a fejlesztők a 23-as szintnél nem jutottak tovább, úgyhogy tessék ezt megdönteni!
A kártyák a hatásukat tekintve ugyanolyanok, mint a Halo 3-ban található koponyák, azaz nehezebbe teszik a játékot, ilyen-olyan érdekes módszerekkel. Körülbelül egy tucatnyi ilyen kártya lesz szétszórva az egyjátékos kampány pályáin, de nem lesz őket túl nehéz megtalálni Két kártyát már név szerint is ismerünk, az egyik a Thunder nevet kapta, és az a hatása, hogy ha eltaláljuk az ellenségük kobakját, ő ezt egy látványos robbanással honorálja, ezért nem is érdemes közel állni hozzá. A másik kártya a Vampire névre hallgat, és a használatával az életerőnk rohamosan elkezd csökkeni, amit csak egyre több és több ellenség megölésével tudunk kompenzálni. Persze ezeken kívül még lesz jó pár kártya, amivel alaposan megnehezíthetjük az életünket, például egy olyan is, amivel a gránátok nem sebeznek akkorát, amekkorát kellene nekik.
A multiplayer szekcióban az előző részből már megszokott játékmódokkal fogunk találkozni, azonban mostantól 65-ös szintre tornászhatjuk fel magunkat, ami nem lesz könnyű feladat. Természetesen a kemény munkáért nem marad el a jutalom sem, ugyanis többek között megkaparinthatjuk a lángszórót is, ami megint csak egy újdonság. Ezzel a fegyverrel a készítők szerint igen taktikusan kel bánni, de a jó kezekben igazi móka a használata.
Már én is unom így két nap után, de a CoD 5-ben is feltűnnek az élőhalottak, ugyanis az új kooperatív módban náci zombikat kell majd ölni! Szerencsére ez a mód nincs a játékosokra kényszerítve úgy, mint a WoW-ban vagy a GTA 4-ben, de itt is csak többedmagunkkal (maximum 4 fő) játszhatunk. A játékmód lényege, hogy a játékosok egy házba vannak bezárva, amibe a végtelen számú zombi be akar jutni, és azt hiszem, magától értetődik, hogy ezt kell nekünk megakadályozni. A túlélésünk egyik kulcsa, hogy együttműködjünk a társainkkal, és az is fontos, hogy a bútorok megfelelő elhelyezésével, és az ablakok, na meg ajtók bedeszkázásával az élőhalottak útját álljuk. A játékmód csak az egyjátékos kampány kivégzése után válik elérhetővé, és csak a kihívás kedvért közölöm, hogy a fejlesztők a 23-as szintnél nem jutottak tovább, úgyhogy tessék ezt megdönteni!
#36, #51, #52, #53, #54, #58 meg előtte is volt már pár HSZ amiben kitárgyaltuk, hogy ez egy külön bekapcsolható nem kötelezően választható opció lesz!
Tényleg vannak bajok a szövegértéssel, ajaj
amúgy én sem unom még a II vh-t hiszen ha jobban belegondolunk mikor fordult elő az bármelyik játékban is hogy a géppuskatoronyból széjjel lőjjük a partraszálló amcsi egységeket mert nekem nem rémlik és szerintem az is nagy élmény lenne(bár amerikai játékfejlesztő ilyen játékot soha nem fog csinálni az is 100%)
A CoD, MoH és a BiA is, az arcade játékok közé tartoznak. Realisztikus szimulátorokat a hadseregek fejlseztenek, egyik ilyen volt annak idején az Americans Army pl.
CheAttilaTenebrával ellentétben én nem érzem lerágott csontnak a 2. világháborút. Eszméletlen sok helyszín van még ami nem lett normálisan feldolgozva (Monte Cassino, a dél-franciaországi hadműveletek, Budapest ostroma, a kecskemét környéki tankcsata, a finnek hadműveletei), arról nem beszélve, hogy a német kampánnyal is még csak a BF1942 próbálkozott, csakhát az nem az igazi. Plussz még iszonyú sok fegyver van, amit nem sűrűn láthattunk játékokban, akárcsak páncélosok. És ami rendkívül hiányzik és ennélkül nem igazi egyetlen háborús játék sem, az a rombolható környezet... A Bad Company megmutatta, hogy meg lehet csinálni, már csak adaptálni kellene egy játékba.
Amúgy ez az "árkádosítás" már a 4. részben is ott volt, s ott is opcionális volt, szóval szerintem sem kell rinyálni itt. Aki hardcore akar játszani, igazi, realisztikus formában (az úgysem ezzel fog játszani ), az majd nem veszi fel őket legfeljebb.
A CoD amúgy is egy árkádosabb, filmszerűbb játék. Ha realizmus kell valakinek, akkor szerintem az a BiA-hoz nyúl inkább.
Én megcsömörlöttem a II. Vh-s játékoktól, azt hiszem, végleg (talán még a CoH-ot kipróbálom egyszer). Rá sem bírok nézni egy ideig egyre sem, annyira hányingerem támad attól, hogy 1944-Normandia, vagy ilyenek. Szóval én reménykedek benne, hogy a CoD 6-tal is továbblépnek majd, mint a 4. rész esetében is. Nekem tökmindegy, hogy a jövőben fog játszódni, amolyan BF 2142-es technológiával, vagy esetleg visszalép az időben, és olyan XVIII-XIX. századi hadszínterekre lépünk (de jó is lenne!), csak ne II. Vh, mert a könyökömön jön ki már a téma! Azt meg úgy sem merik soha megcsinálni, hogy esetleg egy full keleti frontról szóló játék kerüljön végre a kezünk közé. Ezek ebből a Normandiás agyölelból nem tudnak kikerülni sajnos, úgy látszik.
A Csendes-óceán mondjuk egyel jobb választás, de már a MOHPA-ban láttuk ezt egyszer...
Úgy vélem Casinomen felvetése teljesen reális : "Csak azt nem értem ki fog olyan kártyát hasznlni ami csak nehezebbé teszi a játékot példa a gránátos."
Én biztos nem. Ha nagyobb kihívásra vágyom feltekerem a nehézséget oszt jónapot. Biztos lesz olyan aki az összes kártya együttes használatával legnehezebb fokozaton is végig fogja játszani. Az az Ő baja ,hogy mazohista. Gondolom rájöttetek ,hogy nekem sem túl szimpatikus ez a kártyagyűjtögetősdi,de ha már belerakják remélem jól sül el.
Meg ez egy játék azért maradj abban a sklálában mert te nagyon elkalandoztál már.