Nem akarok persze igazságtalan lenni a Pirates!-klónok esetében, de tény, hogy Sid Meier mester nyugodtan alhatott tőlük; volt köztük 1-2 kiváló, ugyanennyi pocsék, és egy jó adag átlagos, középszerű, melyekkel el lehetett csapni az időt. Ezek nagy része orosz nyelvterületről származik, és főleg az Akella zúdítja ránk lelkesen az újabbnál újabb címeket. Bevallom, bármennyire is figyelemmel kísérem a játékipart, ha hirtelen fel kellene sorolnom a kiadó e témába tartozó már megjelent, illetve készülő termékeit, zavarba jönnék.
A helyzet pedig fokozódik, ugyanis az Akella bejelentette, hogy újabb névvel gazdagodik a "hajózós" kínálatuk. A tengeri RPG címe jópofa: City of Abandoned Ships (Az elhagyott hajók városa), fejlesztője pedig a téma avatott szakértője, a Seaward.ru, amely stúdió két Corsair-címet készített eddig (a Corsair: The Legend Black idén februárban jelent meg hazájában), illetve összedobtak egy add-on csomagot is a Pirates of the Caribbeanhoz annak idején, tehát benne vannak a srácok a témában, ami akár bíztató is lehet.
A játék nagy része a már ismert kaptafára készül: a 17. századi - a mézesmadzag szerint térképpontosságú - karib-tengeri térséget járhatjuk be keresztül-kasul, Kubától Jamaicán át a Bermudákig és vissza. Hős tengeri patkányunk lehet saját szakállára dolgozó kalóz, vagy a négy nemzet (francia, angol, spanyol, holland) szolgálatába szegődött kapitány. A mechanizmus sem rejteget nagy meglepetéseket: új országokat, idegen civilizációkat fedezhetünk fel, megtámadhatunk és kifoszthatunk városokat, erőddel védett kikötőket, ősi kincsek után kutathatunk, no és persze csatázhatunk vízen és szárazon, azaz hajókkal (és az ő ágyúikkal) vívott ütközetekben és pergő kardpárbajokban tehetjük próbára tudásunkat. A srácok némi történelemleckét is belegyúrnak a játékba, ugyanis historikus figurákkal is találkozhatunk, mint például az akkori jamaicai kormányzók, Thomas Lynch ezredes és Thomas Modyford, és a kampánysor (mely egyébként sztoriközpontú lesz, és egy eltűnt törzs nyomába eredünk) misszióinak jó része is valós események megelevenítése.
Két érdekesebb elem azért akad. Az egyik az úgynevezett "tükrözött küldetés", amikor például előbb meg kell védenünk egy spanyol területet, majd a következő etapban ugyanitt vitézkedünk, csak épp a vad támadók oldalán. A másik jó ötlet az RPG-rendszer, ennek neve ugyanis P.I.R.A.T.E.S., mely a hét alaptulajdonság - Power, Impression, Reaction, Authority, Talent, Endurance, Success - akronimje. No persze nincs új a nap alatt (avagy lopni csak a legjobbtól érdemes), hiszen ez nyilvánvalóan a Black Isle zseniális, a Falloutban használt S.P.E.C.I.A.L. szisztémájának koppintása, de az is működött, nem is akárhogyan, ennek is adjunk egy esélyt...
A sajtóanyag további része már erősebben marketing, talán mondanom sem kell, a grafika lelkes dicséretével a főszerepben, bár hozzá kell tenni, a kiadott, és galériánkban máris fellelhető képek tényleg gusztusosak, no de várjuk meg, míg mindezt mozgásban látjuk. Arra egyébként elméletileg nem kell sokáig várnunk, ugyanis 2008. első negyedéve az előirányzat, ám ez az Akella esetében sajnos nagyon nem szentírás, ráadásul az sem tiszta, hogy ez az orosz nyelvű vagy nemzetközi kiadás-e. De előbb-utóbb ez is kiderül.
A helyzet pedig fokozódik, ugyanis az Akella bejelentette, hogy újabb névvel gazdagodik a "hajózós" kínálatuk. A tengeri RPG címe jópofa: City of Abandoned Ships (Az elhagyott hajók városa), fejlesztője pedig a téma avatott szakértője, a Seaward.ru, amely stúdió két Corsair-címet készített eddig (a Corsair: The Legend Black idén februárban jelent meg hazájában), illetve összedobtak egy add-on csomagot is a Pirates of the Caribbeanhoz annak idején, tehát benne vannak a srácok a témában, ami akár bíztató is lehet.
A játék nagy része a már ismert kaptafára készül: a 17. századi - a mézesmadzag szerint térképpontosságú - karib-tengeri térséget járhatjuk be keresztül-kasul, Kubától Jamaicán át a Bermudákig és vissza. Hős tengeri patkányunk lehet saját szakállára dolgozó kalóz, vagy a négy nemzet (francia, angol, spanyol, holland) szolgálatába szegődött kapitány. A mechanizmus sem rejteget nagy meglepetéseket: új országokat, idegen civilizációkat fedezhetünk fel, megtámadhatunk és kifoszthatunk városokat, erőddel védett kikötőket, ősi kincsek után kutathatunk, no és persze csatázhatunk vízen és szárazon, azaz hajókkal (és az ő ágyúikkal) vívott ütközetekben és pergő kardpárbajokban tehetjük próbára tudásunkat. A srácok némi történelemleckét is belegyúrnak a játékba, ugyanis historikus figurákkal is találkozhatunk, mint például az akkori jamaicai kormányzók, Thomas Lynch ezredes és Thomas Modyford, és a kampánysor (mely egyébként sztoriközpontú lesz, és egy eltűnt törzs nyomába eredünk) misszióinak jó része is valós események megelevenítése.
Két érdekesebb elem azért akad. Az egyik az úgynevezett "tükrözött küldetés", amikor például előbb meg kell védenünk egy spanyol területet, majd a következő etapban ugyanitt vitézkedünk, csak épp a vad támadók oldalán. A másik jó ötlet az RPG-rendszer, ennek neve ugyanis P.I.R.A.T.E.S., mely a hét alaptulajdonság - Power, Impression, Reaction, Authority, Talent, Endurance, Success - akronimje. No persze nincs új a nap alatt (avagy lopni csak a legjobbtól érdemes), hiszen ez nyilvánvalóan a Black Isle zseniális, a Falloutban használt S.P.E.C.I.A.L. szisztémájának koppintása, de az is működött, nem is akárhogyan, ennek is adjunk egy esélyt...
A sajtóanyag további része már erősebben marketing, talán mondanom sem kell, a grafika lelkes dicséretével a főszerepben, bár hozzá kell tenni, a kiadott, és galériánkban máris fellelhető képek tényleg gusztusosak, no de várjuk meg, míg mindezt mozgásban látjuk. Arra egyébként elméletileg nem kell sokáig várnunk, ugyanis 2008. első negyedéve az előirányzat, ám ez az Akella esetében sajnos nagyon nem szentírás, ráadásul az sem tiszta, hogy ez az orosz nyelvű vagy nemzetközi kiadás-e. De előbb-utóbb ez is kiderül.
a Morrowind továbbfejlesztett motorjával. Számomra mind a grafika mind pedig a történet fantasztikus volt és még a zene is elég jó volt. Aki nem próbálta azt a gámát mindenképp tegye meg, mert megéri.
Félre ne értsétek, én is örülnék, ha jó játék születne!
A legismertebbnek a Karib-tenger kalózait tartja mindenki, Tortuga székhellyel. Csak az a baj, hogy a legtöbb rajongó keveri Erzsébet királnyö kalózait a nagy karibi-korszak kazaival.
Sőt magát a nevet is keveri szinte mindenki.
A nagy kalózokat leginkább privateernak lehetne hivni, vagy corsair-nek.
Az ismert karibi kalózok azonban szinte mind piratok voltak, vagy buccanneer-ek. A pirat pedig bármilyen randa dolog is, egyszerű tengeri rabló.
Microtonia!
Az Akella már régen bevezetett egy szerintem korszakalkotó újitást, hogy a hajó fedélzetéről kell megvivni a tengeri csatákat! Akárki találta el, zseniális húzás volt! Egy kicsit lehet érzékelni, milyen nehéz is egy vitorlás fedélzetéről ágyúval célbalőni.
A kalóz-játékok sajnos adott környezetre (hajó, város, esetleg indián-falu, vagy barlang) kell hogy épüljenek. Igazán újitani itt nem lehet. Nem lehet új "varázslatokat", csodafegyvereket bevezetni, nincsen lehetőség "szuper hajók" megalkotására.
Csak a történetet lehet jobban, másképpen bonyolitani.
Én azt várom nagyon, hogy valaki végre errefelé forduljon. Olyan történet-rendszert várok, ahol nem kötnek egy sztorihoz, hanem szabadon dönthetek és ennek megfelelően akár nyolc-tiz vége is lehet a kalandok sorozatának.
Érdekes siunfolt lenne a kalózos játékok sora a sok fantasy között, ha valaki venné végre a fáradtságot és egy játékban tényleg csak a korhoz illő hajók tünnének fel.
Mert ez sajnos az Akella-ra sem jellemző épúgy, mint Meier bácsira. Bátran kevernek egymás mellé két-háromszáz év eltéréssel létező hajótipusokat a legtöbb efféle játékban.
De a galéria képei legalább szépek és igéretesek!