Senkit sem akarok rávenni, hogy kezdjen el WoW-ozni (már én is abbahagytam), de ki kell jelenteni: az új kiegészítő apropójából igenis érdemes rászánnia az embernek magát, hogy elmerüljön Azeroth gyönyöreiben. (Előreláthatólag másfél év múlva jelenik meg a kiegészítő.)
Kezdésnek ott van a már említett két rassz, a goblinok és a farkasemberek (worgen). Mindegyik faj külön háttértörténettel, egyedi kezdőzónákkal és képességekkel rendelkezik. Aki szereti a trópusi éghajlatot, annak ott van az örvénytől északra található Kezan-sziget, de ha a játékos az óceán adta sós levegőt preferálja, allergiás rohamoktól többé nem fog szenvedni, a ködös, félhomályban lévő Gilneas városában. Hegyes fülű, zöld cimboráinkkal halállovagot, sámánt, vadászt, mágust, papot zsiványt, boszorkánymestert és harcost indíthatunk, míg a worgeneknél a sámán szövetséges megfelelőjét, a druidát vehetjük igénybe az eddig felsoroltakon kívül. A goblinok fogják szolgáltatni a program poénos, steampunk-szerű oldalát, legyen elég annyi kezdésnek, hogy hátasuk a "roadster" lesz.
A fő ok, mely miatt biztosan nőni fog a populáció, az átformált területek lesznek. 60-as szintig hosszú út vezet, és hiába ült az ember szájtátva az alapjáték territóriumai láttán, öt év az öt év, és rendesen meglátszik a Grand Canyon méretű szakadék egy WoW és a Wrath of the Lich King között. Ennek orvoslása végett rendezi át az eddigi terepeket a Blizzard. Tehát a Kalimdor közepén terpeszkedő sivatag kettéhasad, magma tör a felszínre szinte mindenhol, ahol pedig nem ez történik, ott a felszínre törő rétegvíz által avanzsálnak a temetők esőerdőkké. Egy többperces menetelés így nem lesz olyan unalmas, főleg, hogy a láva- és a vízeffekt is sokat javult. A látványra innentől kezdve nem lehet panasz.
A karakterek statisztikáit jelentős mértékben leegyszerűsítik, ezzel akarja a Blizzard kiszorítani a PvP-ben uralkodó véletlenszerűséget. A blokkolás valószínűségét kivették, és helyettesítették egy állandó védelmi értékkel, a vadászok többé nem használnak manát, ugyanakkor e mennyei energiának regenerálására ezentúl a gyorsaság tulajdonság fog rádobni bónuszt.
Az új fejlődési rendszer a Titánok Útja lesz, mely nem váltja le a talenteket, inkább kiegészíti azokat, sőt, további specializálódásokat kínál. Minél több tehetségpontot teszel egy bizonyos ágazatra, annál több és erősebb járulékos passzív képességekre tesz szert a karakter. Mivel minden játékos másképp osztja el pontjait, az így megszerzett mesterségek (a Blizzard így hívja őket), elősegítik az avatarok egyedibbé tételét.
Az archeológia másodlagos képzettség lesz, mely szervesen kapcsolódni fog a Titánok Útjához. A földcsuszamlások következtében rég elfeledett romok kerültek felszínre, és ezek megvizsgálására van lehetőségünk. Ha a leleteket leporoltuk, feljegyzéseket készíthetünk, és ezen felfedezések által léphetünk szintet az új rendszer ranglétráján.
Útvesztőkről nem tudunk sokat, említést tett a Blizzard egy bizonyos Bastions of Antiquityről, e címszó alatt pedig képeket láthattunk egy víz alatti instance-ról. Ötfős kalandnak ígérkezik az Abyssal Maw (Neptulon, a víz ura), a Skywall (Al'akir, a vihar ura) birodalma, továbbá Uldum, a titánok másik hátrahagyott városa is két ötfős kapacitású szárnnyal fog rendelkezni (City of Tol'Vir és Hall of Origination). Blackrock Spire-ba egy új járatot vájnak, egy öt főt igénylő labirintust, akinek azonban ez nem elég, az ellátogathat Grim Batolba, ahol négy társával egy izzasztó előjátékban lehet része, majd Deathwing (Halálszárny) erői ellen vonulhat klánjával együtt. A bossokról nem esett szó, csak Ragnarost leplezték le a Blizzard emberei. A retró jegyében két instance-t fognak felújítani, Shadowfang Keepet (a worgen fertőzés miatt), és Deadminest (eddig ismeretlen okokból).
A korlátok nélküli PvP rajongói is örülhetnek, Wintergrasp után (ahol csak sikerült kiszorítani a lagot, hogy játszható legyen a program) ismét egy elkerítetlen csatateret köszönthetünk a WoW-ban, Tol Baradot, mely hasonló elven fog működni, mint elődje, csak éppen napi feladatokat is kapunk, ha sikerül elfoglalni. Gilneas városa ostrom alatt áll, és ez egy remek alkalom a játékosok számára, ha dicsőséget óhajtanak szerezni frakciójuknak, ezért a fejlesztők nem voltak restek bejelenteni a Battle of Gilneas nevezetű harcmezőt. Arénáról még nem érkezett hír, csak annyit tudunk, hogy le fogják rántani róluk a leplet, amint az a cégnek marketing szempontból kedvező lesz.
A történet intenzívebb mint valaha, a Deathwing által kiváltott katasztrófa mindenkit felrázott: az egyik törésvonalra épült Orgrimmar leamortizálódott, ez pedig arra kényszeríti a hordát, hogy termékeny területek felé terjeszkedjen, veszélyeztetve ezzel a szövetségi határokat. Garrosh Hellscream, a híres Grom forrófejű fia nem ért egyet Thrall hadúr nézeteivel, és úgy provokálja a tündéket, ahogy csak bírja. Ismerős arcok bukkannak fel, olyanok mint Malfurion Stormrage, aki helyre akarja állítani az egyensúlyt, vagy Genn Graymane, aki még nem tudjuk, kinek a pártjára áll (Varian Wrynn háborús nézeteit vallja, vagy az új rendhez akar-e igazodni?). A karakterek döntéseire nagy hangsúlyt fektet a Blizzard, nem hagyja csak úgy lógni a levegőbe a kérdéseket.
További érdekesség, hogy Christie Golden (a Klánok Ura, a Horda Felemelkedése, és az Arthas írója) belekezdett új Warcraft-könyvébe, mely szintén a kataklizmáról fog szólni. Messze ő publikálta a legigényesebb és legtartalmasabb írásokat a szériában, így érthető, hogy miért karolta fel a Blizzard.
Ez tehát egy nap termése, egyenesen Azeroth mezőiről. Ígéretes információk, melyeket a Wrath of the Lich Kingével ellentétben, inkább a "hideg zuhany" kategóriába sorolnék. Az adalékanyagok a szokásosak: új képességek, új tárgyak, új elérhető szintek...
Kezdésnek ott van a már említett két rassz, a goblinok és a farkasemberek (worgen). Mindegyik faj külön háttértörténettel, egyedi kezdőzónákkal és képességekkel rendelkezik. Aki szereti a trópusi éghajlatot, annak ott van az örvénytől északra található Kezan-sziget, de ha a játékos az óceán adta sós levegőt preferálja, allergiás rohamoktól többé nem fog szenvedni, a ködös, félhomályban lévő Gilneas városában. Hegyes fülű, zöld cimboráinkkal halállovagot, sámánt, vadászt, mágust, papot zsiványt, boszorkánymestert és harcost indíthatunk, míg a worgeneknél a sámán szövetséges megfelelőjét, a druidát vehetjük igénybe az eddig felsoroltakon kívül. A goblinok fogják szolgáltatni a program poénos, steampunk-szerű oldalát, legyen elég annyi kezdésnek, hogy hátasuk a "roadster" lesz.
A fő ok, mely miatt biztosan nőni fog a populáció, az átformált területek lesznek. 60-as szintig hosszú út vezet, és hiába ült az ember szájtátva az alapjáték territóriumai láttán, öt év az öt év, és rendesen meglátszik a Grand Canyon méretű szakadék egy WoW és a Wrath of the Lich King között. Ennek orvoslása végett rendezi át az eddigi terepeket a Blizzard. Tehát a Kalimdor közepén terpeszkedő sivatag kettéhasad, magma tör a felszínre szinte mindenhol, ahol pedig nem ez történik, ott a felszínre törő rétegvíz által avanzsálnak a temetők esőerdőkké. Egy többperces menetelés így nem lesz olyan unalmas, főleg, hogy a láva- és a vízeffekt is sokat javult. A látványra innentől kezdve nem lehet panasz.
A karakterek statisztikáit jelentős mértékben leegyszerűsítik, ezzel akarja a Blizzard kiszorítani a PvP-ben uralkodó véletlenszerűséget. A blokkolás valószínűségét kivették, és helyettesítették egy állandó védelmi értékkel, a vadászok többé nem használnak manát, ugyanakkor e mennyei energiának regenerálására ezentúl a gyorsaság tulajdonság fog rádobni bónuszt.
Az új fejlődési rendszer a Titánok Útja lesz, mely nem váltja le a talenteket, inkább kiegészíti azokat, sőt, további specializálódásokat kínál. Minél több tehetségpontot teszel egy bizonyos ágazatra, annál több és erősebb járulékos passzív képességekre tesz szert a karakter. Mivel minden játékos másképp osztja el pontjait, az így megszerzett mesterségek (a Blizzard így hívja őket), elősegítik az avatarok egyedibbé tételét.
Az archeológia másodlagos képzettség lesz, mely szervesen kapcsolódni fog a Titánok Útjához. A földcsuszamlások következtében rég elfeledett romok kerültek felszínre, és ezek megvizsgálására van lehetőségünk. Ha a leleteket leporoltuk, feljegyzéseket készíthetünk, és ezen felfedezések által léphetünk szintet az új rendszer ranglétráján.
Útvesztőkről nem tudunk sokat, említést tett a Blizzard egy bizonyos Bastions of Antiquityről, e címszó alatt pedig képeket láthattunk egy víz alatti instance-ról. Ötfős kalandnak ígérkezik az Abyssal Maw (Neptulon, a víz ura), a Skywall (Al'akir, a vihar ura) birodalma, továbbá Uldum, a titánok másik hátrahagyott városa is két ötfős kapacitású szárnnyal fog rendelkezni (City of Tol'Vir és Hall of Origination). Blackrock Spire-ba egy új járatot vájnak, egy öt főt igénylő labirintust, akinek azonban ez nem elég, az ellátogathat Grim Batolba, ahol négy társával egy izzasztó előjátékban lehet része, majd Deathwing (Halálszárny) erői ellen vonulhat klánjával együtt. A bossokról nem esett szó, csak Ragnarost leplezték le a Blizzard emberei. A retró jegyében két instance-t fognak felújítani, Shadowfang Keepet (a worgen fertőzés miatt), és Deadminest (eddig ismeretlen okokból).
A korlátok nélküli PvP rajongói is örülhetnek, Wintergrasp után (ahol csak sikerült kiszorítani a lagot, hogy játszható legyen a program) ismét egy elkerítetlen csatateret köszönthetünk a WoW-ban, Tol Baradot, mely hasonló elven fog működni, mint elődje, csak éppen napi feladatokat is kapunk, ha sikerül elfoglalni. Gilneas városa ostrom alatt áll, és ez egy remek alkalom a játékosok számára, ha dicsőséget óhajtanak szerezni frakciójuknak, ezért a fejlesztők nem voltak restek bejelenteni a Battle of Gilneas nevezetű harcmezőt. Arénáról még nem érkezett hír, csak annyit tudunk, hogy le fogják rántani róluk a leplet, amint az a cégnek marketing szempontból kedvező lesz.
A történet intenzívebb mint valaha, a Deathwing által kiváltott katasztrófa mindenkit felrázott: az egyik törésvonalra épült Orgrimmar leamortizálódott, ez pedig arra kényszeríti a hordát, hogy termékeny területek felé terjeszkedjen, veszélyeztetve ezzel a szövetségi határokat. Garrosh Hellscream, a híres Grom forrófejű fia nem ért egyet Thrall hadúr nézeteivel, és úgy provokálja a tündéket, ahogy csak bírja. Ismerős arcok bukkannak fel, olyanok mint Malfurion Stormrage, aki helyre akarja állítani az egyensúlyt, vagy Genn Graymane, aki még nem tudjuk, kinek a pártjára áll (Varian Wrynn háborús nézeteit vallja, vagy az új rendhez akar-e igazodni?). A karakterek döntéseire nagy hangsúlyt fektet a Blizzard, nem hagyja csak úgy lógni a levegőbe a kérdéseket.
További érdekesség, hogy Christie Golden (a Klánok Ura, a Horda Felemelkedése, és az Arthas írója) belekezdett új Warcraft-könyvébe, mely szintén a kataklizmáról fog szólni. Messze ő publikálta a legigényesebb és legtartalmasabb írásokat a szériában, így érthető, hogy miért karolta fel a Blizzard.
Ez tehát egy nap termése, egyenesen Azeroth mezőiről. Ígéretes információk, melyeket a Wrath of the Lich Kingével ellentétben, inkább a "hideg zuhany" kategóriába sorolnék. Az adalékanyagok a szokásosak: új képességek, új tárgyak, új elérhető szintek...
A Tauren pala meg eléggé durva, jobb megoldást is csinálhatnának. Akkor mi lesz hamarosan? Az összes faj használhatja az összes kasztot? Mert az hatalmas túlzás.
én aztmondom fel kéne velük venni valamilyen módon a kapcsolatot(pl PCguru) és meg kéne őket kérni hogy rakjanak egy listát a weboldalukra amiben ki lehet választani egy faj-kaszt kombónál hogy neked bejön és legyen-e vagy inkább vessék el?(az igazán a tauren palára vonatkozik)majd a statisztikák szerint eldöntenék hogy télleg kell-e vagy inkább vessék el(volt már ilyenre példa, ugyebár a starcraft 2-nél http://www.pcguru.hu/pcguru/hirek/StarCraft_II_Donts_te)
szntem meg kéne próbálni (azért tauren pala télleg kicsit túlzás )
Pls ha erről az mmo projectről volt valami szó a Blizzconon akk írjatok róla valamit
Köszi
Én már 1 éve nem WoWozom,haveroknál szoktam néha,de sztem eddig annyira nem rossz ötletei vannak a fejlesztőknek,bár kicsit látszik,hogy ennél jobbat nem tudtak most. Még hosszú idő van a megjelenésig,sok dolog fog még történni.
Itt van amúgy az új zónák térképe, meg lehet nézni a mai térképen, hogy kábé mekkora is lesz például Gilneas vagy The Lost Isles.
http://images4.wikia.nocookie.net/wowwiki/images/2/2a/Cataclysmzonelocations.jpg
Amúgy a glyphekhez annyit, hogy a legjobb példa arra, hogy egy ideje mennyire mást ígér a Blizzard, mint amit csinál. Azt ÍGÉRTÉK, hogy a glyphek egészen át fogják alakítani a spellek mechanizmusait, mindenkinek lesznek spelldizájnos glyphjeik és hasonlóak. Erre kaptunk egy annyira primitív rendszert, amennyire azt te leírtad, semmi mást nem csinál a glyphelés, mint amit a talentelés/enchantolás/gemelés. Pedig lehetett volna belevinni rengeteg fantáziát Ugyan ez lesz az összes most húúúúdedurvának előadott tartalmi "bővítássel".
Személyes véleményem szerint amúgy már a wotlk is egy lehúzás volt, szóval nem kell nekem ezt bizonygatni Az egyetlen igényes kiegészítő tartalmilag a bc volt mégha a környezettel voltak is problémáim (netherstorm ugyebár...), azóta látszik, hogy a Blizzard kapkod, mert ömlesztenie kell a tartalmat, hogy minél több előfizetőt tartson meg és ez egyre jobban kiütközik az igénytelenségen. Persze megtehetik, olyan fanatikus réteget alakítottak ki maguk köré akiknek egy vödör sz*rt is eladhatnának 12ezerért, ha rátennék a Blizzard logót
mastery rendszer - talentrendszer variálás, eddig is minden kiegben változott a talentfa csak eddig nem találtak ki neki új nevet, na bumm, most majd nem külön talent lesz a +5% krit, hanem minden az adott fába elköltött talentpont után kapsz +0,1% critet, ez nem minőségi újítás, ez nem növeli a játék kívánatosságát
path of titans - az eddigiek alapján ez se lesz más, mint a talentrendszer, csak fából vaskarika, átnevezték, kap egy szép új ui-t és ha jól tudom még csak nem is fog különbözni a kasztoknak
archeológia - minden kiegre jut egy új szakma, a többinél se soroltam fel őket. Nem érzem minőségi újításnak azt, hogy most majd a bányák, növények mellett el lehet kezdeni romokat is useolgatni. Ráadásul a másik két szakmához kapcsolódott 1-1 valóban új játékmechanizmus (gemelés, glyphelés) nem pedig egy fából-vaskarika átnevezett talentelés (de persze ezek csak az én gonosz előítéleteim, lehet, hogy valami világrengető újítás lesz a path of titans és nem csak a neve hatásvadász)
A vége pedig szubjektív: szerintem ennek a hatalmas világátalakításnak nagyobb lesz a füstje, mint a lángja, megváltoztatják kicsit a környezetet (1-2 zónában jobban), talán kapunk pár új kvesztet, ilyesmik, de szerintem inkább csak az itemizáció lesz igazán újradolgozva azért pedig én például nem játszanám újra a játékot.
De viszont semmiképp nem nevezném MINŐSÉGI újításnak néhány zóna átalakítását, néhány küldetés bevezetését, ezt mennyiségi újításnak hívják, nem változtatnak a játékmeneten, nem visznek olyan új potenciált a játékba, csak a már meglévő tartalmat bővítik. Aki unja a monoton kvesztelést azt nem fogja rábírni a játékra pár új kveszt, de például az arénarendszer új színt vitt a játékba...