Kérek mindenkit, hogy egy percre majd, ha elolvasta a cikket, hunyja le a szemét — most már hivatalossá vált az a hír. De előtte egy kis történelemlecke. 1987-et írunk, a világ lassan, de biztosan készen áll arra a startra, amely start napjainkban a videojátékok piacát már a mozivászon fölé lőtte be. Ekkor történt, hogy Scott Miller és George Broussard, a videojátékok gyakorlatilag két zsenije megalapítja az Apogee Software-t, amellyel azonnal talál is követőket: összebarátkozik az id-vel (és nem kis túlzással ellesi az ott látható munkát), segít nekik a Commander Keen és a Wolfeinstein 3D kiadásával. Eltelik pár év, a stúdión belül megalakul egy játékfejlesztő-brigád, tagjaik azokból állnak, akik beláttak Carmack mögé, együtt dolgoztak vele: a 3D Realms. A vállalat már ekkor, '94 környékén ráfekszik egy szupertitkos játék fejlesztésére, közben pedig az Apogee-nél tovább folytatódhat a munka.
Aztán elérkezünk '96-ba, a 3D Realms pedig büszkén bemutatja a Duke Nukem 3D-t. A srácok mérhetetlenül büszkék a motorjukra, hiszen többek között már lehet benne fel- és lenézni, illetve ugrani — de az igazság az, hogy már itt is csúnyán elszámolták magukat. Az 1996-os debütáláskor a vállalat által összehozott motor fantasztikus — éppen csak már piacon van a Quake is... Rossz generációról majmoltak a fiúk, így, amikor végre sikerült befejezni a munkát, Carmack már megtervezte, sőt, piacra is dobta teljesen 3D-s programját. A Duke Nukem 3D azonban ettől függetlenül sem bukott, sőt: a mindenkinek beszóló, k...vázó és cefet módon káromkodó "badass" figurának, az elvetemült fegyvereknek és a tökéletes, a mai napig is élvezhető többjátékos lehetőségeknek hála a programból legenda lett. A fiúk által „majmolt” motort (amelynek neve egyszerűen csak Build engine) pedig számtalan más cég (!) licencelte: ha nincs Build, nincs a ZSENIÁLIS Blood, tulajdonképpen Monolith sem volna, ha nincs a Build, nincs a MINDENT BEBÜNTETŐ mucsaszimulátor, a Redneck Rampage.
Egészen úgy tűnt, hogy innentől fogva az id-nek már nem csak az akkoriban még szárnyait bontogató Unreal motortól kell félnie, hanem a Build motortól is. Még az is természetesnek tűnt, hogy jön egy új játék, egy új, jobb motorral — ez lett volna a Forever, és itt kezdődik el a cég teljesen érthetetlen hozzáállása ehhez a munkához.
A fiúk nem akartak új motort fejleszteni (de könyörgöm, miért, ha már az első változatot ennyi ember licencelte?), ezért potom pénzért kaptak egy Quake 2 engine-t, és neki is láttak a fejlesztésnek. És nekiláttak újra. Közben cseréltek motort, és újra kezdték. Aztán újra kezdték megint — most pedig, jóval több, mint tíz év után, úgy tűnik, tényleg soha nem kapjuk meg a Duke Nukem Forevert...
Röviden: a 3D Realms webmestere, Joe Siegler megerősítette, hogy a 3D Realms megszűnik létezni. A jogok — legalábbis a kiadó mostani nyilatkozata alapján — a Take-Two-nál maradnak: igen, a Take Two birtokolja a Duke Nukem Forever címet (!). Azonban az Apogee és a Deep Silver is beleszólt a buliba: leszögezték, hogy az E3-on bejelentett Duke Nukem Trilogy (amely kizárólag kézi konzolokra érkezik) meg fog jelenni, a termék nem érintett a 3D Realms „helyzetével”. Na, most kérem azt az egy percet... Ezzel a hírrel most a gyermekkoromat nyírták ki. Szemetek!
Aztán elérkezünk '96-ba, a 3D Realms pedig büszkén bemutatja a Duke Nukem 3D-t. A srácok mérhetetlenül büszkék a motorjukra, hiszen többek között már lehet benne fel- és lenézni, illetve ugrani — de az igazság az, hogy már itt is csúnyán elszámolták magukat. Az 1996-os debütáláskor a vállalat által összehozott motor fantasztikus — éppen csak már piacon van a Quake is... Rossz generációról majmoltak a fiúk, így, amikor végre sikerült befejezni a munkát, Carmack már megtervezte, sőt, piacra is dobta teljesen 3D-s programját. A Duke Nukem 3D azonban ettől függetlenül sem bukott, sőt: a mindenkinek beszóló, k...vázó és cefet módon káromkodó "badass" figurának, az elvetemült fegyvereknek és a tökéletes, a mai napig is élvezhető többjátékos lehetőségeknek hála a programból legenda lett. A fiúk által „majmolt” motort (amelynek neve egyszerűen csak Build engine) pedig számtalan más cég (!) licencelte: ha nincs Build, nincs a ZSENIÁLIS Blood, tulajdonképpen Monolith sem volna, ha nincs a Build, nincs a MINDENT BEBÜNTETŐ mucsaszimulátor, a Redneck Rampage.
Egészen úgy tűnt, hogy innentől fogva az id-nek már nem csak az akkoriban még szárnyait bontogató Unreal motortól kell félnie, hanem a Build motortól is. Még az is természetesnek tűnt, hogy jön egy új játék, egy új, jobb motorral — ez lett volna a Forever, és itt kezdődik el a cég teljesen érthetetlen hozzáállása ehhez a munkához.
A fiúk nem akartak új motort fejleszteni (de könyörgöm, miért, ha már az első változatot ennyi ember licencelte?), ezért potom pénzért kaptak egy Quake 2 engine-t, és neki is láttak a fejlesztésnek. És nekiláttak újra. Közben cseréltek motort, és újra kezdték. Aztán újra kezdték megint — most pedig, jóval több, mint tíz év után, úgy tűnik, tényleg soha nem kapjuk meg a Duke Nukem Forevert...
Röviden: a 3D Realms webmestere, Joe Siegler megerősítette, hogy a 3D Realms megszűnik létezni. A jogok — legalábbis a kiadó mostani nyilatkozata alapján — a Take-Two-nál maradnak: igen, a Take Two birtokolja a Duke Nukem Forever címet (!). Azonban az Apogee és a Deep Silver is beleszólt a buliba: leszögezték, hogy az E3-on bejelentett Duke Nukem Trilogy (amely kizárólag kézi konzolokra érkezik) meg fog jelenni, a termék nem érintett a 3D Realms „helyzetével”. Na, most kérem azt az egy percet... Ezzel a hírrel most a gyermekkoromat nyírták ki. Szemetek!
hát nem lep meg.
kiadók zárják be kapuikat, mert közepesnél jobban sikerült és sikert elérő játékaik sem hozták be a költséget, pedig ezeket normális idő alatt készítették.
most komolyan, egész pontosan mit gondolt a 3d realms, meddig fogják kényeztetni őket? lóf@szt se csináltak (kézzelfoghatót nem!) ennyi idő alatt. engem meglep, hogy bárki is pénzelte őket eddig, ne feledjük, hogy a 10-15 évvel ezelőtti játékzsenik bizonyították már, hogy nem feltétlenül képesek tartani a színvonalat.
egy fejlesztőcsapatban, amelynek nincs más érdekes a portfoliojában mint a dn, a redneck sorozat (ami ugyan kult, de én nem élveztem), a shadow warrior (ami minden szempontból közepes eredményt ért el) és blood1 (amit a monolith fejlesztett) amúgy sem értem, eddig honnan volt a fenenagy bizalom, hogy vmi ütőset képes alkotni ennyi idő elteltével.
szvsz a srácok röhögnek egyet a markukba, 12 év herevakarást fizettek nekik. hogy ezek után kinek kellenek, másik tészta.
NB: Részvétem a gyermekkorodért... A blogodon folytathatnád az emlékezetes játékpillanatok részt, eddig irtó érdekes, és nem ártana, ha a többi mester is belekezdene ilyesmi írásába!
"Ezek a mocskos idegenek leszedték a hajóm. Hát most megtanulhatják, hogy Duke Nukemmel nem fasa kikezdeni!" - valahogy örökre rögzült bennem ez a pár mondat. Van egy olyan érzésem ,hogy néhány éven belül ,más verzióban fogjuk még hallani Duke aranyköpéseit.
Ha ez nem törtinik meg talán csak harminc év múlva olvastunk volna valami olyasmit, hogy "Véget ért a Duke Nukem Forever fejlesztése! Az utolsó fejlesztő is nyugdíjba ment!"
Szomorú mert véget ért egy "korszak".Az első oldalnézetes DN részekbe én is belekóstolgattam, de a DN3D volt gyerek korom egyik alapköve (NB nem vagy egyedül).
De röhögnöm kell rajtuk mert ahogy PI3c3 is írta: "Gyökerek" voltak. Nem biztos hogy DNF megmentette volna őket a süllyesztőtől de legalább az esély ott lett volna. NA mindegy. Ez most a T2-re vár.
Na de ott volt még a szenzációs Prey is. (Szerencsére a Prey 2 ettől függetlenül jönni fog.)
Ahogy sokan mások is írták, reméljük hogy még azért örülhetünk is ennek a hírnek, mert így talán végre megjelenik a DNF.
a Duke nuken forever után nem csodálom. akarom mondani duke nuken forever közben .
(helyes írás miatt bocsi de a google cromot most probálom és nem nyuksik a javitása.)
már a 3drealms weblapja sem működik
A Duke névvel egyébként nálam is hasonló a helyzet, bár nekem a platformos Duke 2 anno kimaradt, az első rész után mindjárt a magyar szinkronos Duke3D került a kezembe. Emlékszem, mikor először elindítottam a játékot, majd leestem a székről a nevetéstől, annyira hangulatos (de főleg trágár) lett a fordítás...