- Letartóztatták az AC Originst feltörő hackert
- A Denuvo vádat emelt ellene
- Voksi peren kívül akar megegyezni velük
- Állítólag önszántából adta fel magát
Tegnap délután becsöngettek a rendőrök a Voksi néven ismert hackerhez, hogy értesítsék, a Denuvo készítői nem nézik jó szemmel a munkásságát. Voksit onnan ismerhetitek, hogy tavaly, amikor megjelent az Assassin’s Creed Origins, feltörte a játékot és megsemmisítette Denuvo védelmét. Miután semlegesítette a kalózokat megállítani hivatott segédprogramot közzétette annak egyik legnagyobb hátulütőjét. Az AC Origins esetében a Denuvo miatt a játék a mai napig 100%-os CPU kihasználtsággal fut, ezért voltaképpen azok, akik megvették a játékot rosszabbul jártak, mint akik letöltötték és feltörték azt.
A bolgár rendőrség először Voksi szervergépét foglalta le, és ezzel együtt megállásra kényszerítette a Revolt nevű oldalát. Ezt követően a hacker egy Reddit posztban számolt be a történtekről. Állítása szerint nem érte meglepetésként, hogy a Denuvo jogi útra terelte a kérdéskört, azonban szeretne velük békés egyességet kötni, és peren kívül megegyezni.
Még aznap a rendőrség újra becsengetett Voksihoz, ezúttal azonba őrizetbe vették a fiatalembert. A hacker tagadta, hogy valóban letartóztatták, ő úgy nyilatkozott, hogy önszántából adta fel magát a hatóságoknak, és ezt követően több alkalommal is megpróbálta elérni a Denuvo anyacégét, az Irdetót.
fir3e írt jó meglátásokat és zömetek is hozzá tett ezt azt, annyit tennék hozzá, hogy kiadói és fejlesztői szemszögből azért kellenek a másolásvédelmi eljárások, mert nem mindegy hogy a játékra fordított pénzből végül mennyi jut vissza nekik. Én sem szeretem a denuvót, viszont azt el kell ismerni, ha bevétel pluszt akarnak, akkor olyan védelmet kell készíteni, ami legalább a játék leghájpoltabb időszakában képes védeni a játékot.
A torrentezés goodmantől pl jó meglátás, bár statisztikáról beszélünk és a statisztika sok hazugság egyvelege, tehát lehet benne bármi. Nem mindenki fogja megvenni a játékot az tény, sok embernek az ingyen a legjobb opció, ezt csak úgy orvosolhatják a fejlesztők, ha olyan megoldásokat találnak ki a lopott játékra, ami megszívatja azokat, akik lopott termékekkel próbálkoznak. Ennek vannak kulturált módozatai és nem feltétlen kell a legsilányabb megoldással próbálkozni.
másik, hogy fir3e megemlítette, hogy próbálkozhatnának más címekkel is a nagyok, mint az indiek. Erre a válaszom meg az, hogy ha próbálkozik valaki valami új dologgal, az az esetek 50% -ban elbukik, vagy épp malaca volt és nyer. Nagy cégek, akik erre rendezkedtek be, hogy játékokba invesztáljanak és ezáltal vissza is hozzanak pénzt belőle azoknak ez nem megengedhető, mivel nem feltétlen jelent sikert az, ha egyedi és új ötletekkel próbálkozol.
Filmek, játékok és más dolgok esetében is rengeteg ilyen eset volt, hogy próbáltak valami új ötlettel előállni, de a kutyának nem kellett, ezért bukta lett a legtöbb projekt. Ezért is költenek a nagy cégek elemzőkre és statisztika gyárosokra, meg felmérésekre sokat költenek, hogy kiderítsék mi érdekli a játékosokat leginkább. A kickstarter pl jó példa arra, hogy ott lehet próbálkozni új dolgokkal, legfeljebb ha nincs érdeklődés mást próbálsz meg. Viszont a különbség az indie és a nagy cégek között az hogy míg eszközökkel és ember állománnyal a nagy cégek jól állnak, addig az indie fejlesztők korlátozott erőforrásokkal rendelkeznek és nem is kell nekik akkora összeget ráfordítani a dolgokra, mivel nem kell nekik irodákat fenntartani, bérezésekkel annyit bajlódni és járulékos dolgokkal foglalkozni, szóval ők megtehetik, hogy kísérleteznek.
Alapvetően az emberek fanyalognak és hiába csinálnék új játékot egy teljesen merőben eltérő elv mentén, akkor is jönnének a panaszok, hogy ez nem olyan mint az és ez teljesen sz*r. Ekkor az ember átértékeli azt, hogy miért kezdjen bele újba, ha nem garantált semmi? Akkor kezdenek bele új dolgokba a nagyobb cégek, ha már a régi címeket agyon járatták. Ezért sem meglepő hogy ennyi fifa, football manager, más spotjáték, simsek, codok és battlefieldek és újrázások vannak, mivel erre van igény. A játékosokra figyelnek nagyjából a cégek és a többség meg annyira igénytelen, hogy neki elég az is, amit a fejlesztők adnak. Sok esetben alapvető dolgokat adnak csak meg, mert arra van igény, ha van elég ember, aki mondjuk sárkányokon akar pl lovagolni és közben bfg vel lőni a náci zombikat, akkor készül olyan játék is, de alapvetően mindenki biztonsági játékot játszik, mivel milliókat nem akar az ablakon kidobni senki sem.
Ebből kifolyólag sokkal kisebb is lesz az adott termék ismertésge és elfogadottsága.
Mondom ezt keserű szájízzel, mert mind a 200+ játékom legális a Steam-en + pár dobozos a polcon a régi időkből ( igen, a windoz is ! ) és nem örülök neki, hogy bárki is letorrentezi a programokat. Ez egy szak keleteurópai mentalitás amikor még ideológiát is gyárt hozzá... rohadjon meg mind...
Ebből kifolyólag sokkal kisebb is lesz az adott termék ismertésge és elfogadottsága.
Mondom ezt keserű szájízzel, mert mind a 200+ játékom legális a Steam-en + pár dobozos a polcon a régi időkből ( igen, a windoz is ! ) és nem örülök neki, hogy bárki is letorrentezi a programokat. Ez egy szak keleteurópai mentalitás amikor még ideológiát is gyárt hozzá... rohadjon meg mind...
Ahogy fir3e is mondta, a hozzáállás az, ami *****a az emberek csőrét. Amiről te beszélsz, hogy a fejlesztők bármi hátrányban szenvednek nem létezik. Itt nem arról van szó, hogy torrentezek, vagy megveszem az eredetit (ami meg túlhajtja a gépet), hanem hogy játszik-e vele, vagy nem. Első nap, vagy 1 hónap, teljesen mindegy, ígyse-úgyse vették volna meg a játékot, így a kiadó nem eshet el potenciális vásárlóktól, mert a torrentesek sose voltak azok. (Ez viszont nem magyar, hanem az 1980-as évekből visszamaradt felfogás.)
A steam is használ másolásvédelemet és azért legyünk az 1% fogyasztására büszkék mert ilyen kevés miközben day0 törések vannak rá már egy év tizede?
Persze, hogy megelégeli a EA és Ubisoft, mert az indi fejlesztők nem tudnak a védelem fejlesztésre áldozni, a valve le****** nagy ívben (inkább ez a hozzáállás elítélendő szvsz). Így marad a másolásvédelem fejlesztés vagy teljes internetkapcsolat feltétele. A blizz az internetkapcsolat mellett van, az EA és Ubi pedig a mások oldalra szavazott.
Az meg, hogy azt kívánod, hogy "porig ég egyszer az ócska bizniszük és örülök minden alkalommal, ha feltörik a bohóc rendszerüket" csak a gyűlöletedet tükrözi. Hidd el, ha valaki elért valamit akkor megpróbálja megvédeni. De remélem, ha te ilyen tökéletes világban élsz akkor ha elmész biciklizni vagy kocsizni nem zárod le magad után.....
Nem tudom azokat megérteni akik ilyenre fogják, hogy nem veszik meg a játékot.....
Amúgy Voksi-hoz visszatérve ez eléggé várható volt, hisz ő csak egy p2p cracker, és mindenhol adja az eredeti ip címét. Fent van steam-en is, reddit-en is saját ip-vel, nem tudom mire számított...
Nem tudom azokat megérteni akik ilyenre fogják, hogy nem veszik meg a játékot.....
Amúgy Voksi-hoz visszatérve ez eléggé várható volt, hisz ő csak egy p2p cracker, és mindenhol adja az eredeti ip címét. Fent van steam-en is, reddit-en is saját ip-vel, nem tudom mire számított...