Mike Gamble, az Epic európai kapcsolataiért felelős menedzsere egy londoni gyűlésen beszélt a játékvilág jövőjéről. A téma elsősorban az Unreal Engine 3.0 fejlesztői környezet volt, ami az utóbbi időben nemcsak PC-n és konzolon, de iOS platformon is hódít. Gamble dicsérte kicsit saját technológiájukat, majd rátért arra a manapság dívó nézetre, mely szerint az olcsó mobilos játékok feleslegessé teszik a drága, AAA kategóriás fejlesztéseket.
"A tapasztalat mondatja velünk, hogy ha tartalmas programot készítesz, ami megéri az árát, az emberek megveszik. Mint vásárlók, mit tennétek szívesebben: vennétek egy játékot, mint mondjuk az Infinity Blade 6 dollárért, benne egy csomó lehetőséggel, vagy fizetnétek 99 centet valamire, amit az életben nem vesztek elő többet? Mi azon az állásponton vagyunk, hogy itt az ideje tartalmas játékokat készíteni a telefonokra, melyekben kamatoztatható a fejlesztői szakértelem. Erre bizonyíték az Infinity Blade. Ez egy AAA kategóriás mobiljáték, amin azóta 11 millió dollárt kerestünk -- ez úgy jön ki, hogy az Apple már lefölözte a saját hasznát."
Bármilyen furcsán hangzik is az olcsó játékok térhódításának elmélete, egyre több helyről hallani a dolgot, ami azért is meglepő, mert nyilvánvaló butaságról van szó. Erről egyébként Stöki is írt egy nagyszerű Gondolatébresztőt a májusi Guruban.
"A tapasztalat mondatja velünk, hogy ha tartalmas programot készítesz, ami megéri az árát, az emberek megveszik. Mint vásárlók, mit tennétek szívesebben: vennétek egy játékot, mint mondjuk az Infinity Blade 6 dollárért, benne egy csomó lehetőséggel, vagy fizetnétek 99 centet valamire, amit az életben nem vesztek elő többet? Mi azon az állásponton vagyunk, hogy itt az ideje tartalmas játékokat készíteni a telefonokra, melyekben kamatoztatható a fejlesztői szakértelem. Erre bizonyíték az Infinity Blade. Ez egy AAA kategóriás mobiljáték, amin azóta 11 millió dollárt kerestünk -- ez úgy jön ki, hogy az Apple már lefölözte a saját hasznát."
Bármilyen furcsán hangzik is az olcsó játékok térhódításának elmélete, egyre több helyről hallani a dolgot, ami azért is meglepő, mert nyilvánvaló butaságról van szó. Erről egyébként Stöki is írt egy nagyszerű Gondolatébresztőt a májusi Guruban.
All Points Bulletin - MMO-lufi sok ígérettel, még több csalódott játékossal...
Bioshock2 - a zseniális első rész hátára kapaszkodott, áttextúrázott, minimális újítással ellátott folytatás...
Brink stb. Nyilván vannak játékok amelyek minden ízükben jól sikerültek, de minimális újításokkal megtűzdelt kvázi folytatások az én szememben egyetlen fillért sem érnek...
NEM, MERT A AAA HELYES OLVASÁSI MÓDJA "TRIPLA-A"!
@Rabbit:
Igazán? Kérlek, támaszd már alá valamivel ezt az úgymond véleményt! Kíváncsian hallgatom az érveidet.
"...én azt is hozzátenném, hogy az AAA kategóriás címek nagy része, egyáltalán nem hozza vissza az árát..."
?
Attól még hülyeséget írtál, ezek a játékok fogynak dögivel. Mellesleg az évente jelentkező franchise-ok között is vannak zseniális darabok, jó példa erre az Assassin's Creed.
A klasszikussá válás afféle kultstátuszt jelöl egyébként, azaz hogy egy játékról évek múltán is úgy beszélnek, mint nagy durranásról. Ilyen a GTA III és IV, a Mafia, a Max Payne 2, a Halo első része vagy a Half-Life játékok bármelyike.
a klasszikusok részhez hozzászólva: véleményem szerint az, hogy valami AAA játékként jön ki, az nem egyenlő azzal, hogy klasszikus válik belőle.
Elég szomorúnak tartom egyébként, hogy az emberek így be tudnak sz*pni valami divatos nézetet, hogy aztán ész nélkül szajkózzák, csak mert a többségtől ezt hallani.
Még 5-10 év múlva is emlegetik: klasszikus
van több jó játék is, de nem LESZNEK klasszikusok (rdr, me).